• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
17ος Αγώνας - GP Αυστραλίας (Philip island)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200
Δυνατός παίκτης!
Τεστ-Μοντέλα 04/01/2013 - 11:09

Η πολύ αναμενόμενη Tiger Explorer 1200 τελικά έκανε την απόβασή της στην Ελλάδα, δίνοντας το δικό της ορισμό για το πώς θα πρέπει να είναι οι adventure μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού.

 

Το project του Explorer ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2006, και μαρτυρά το πόσο προσεκτική ήταν η Triumph πριν βγάλει στην παραγωγή την ναυαρχίδα της στα on-off. Σε μια κατηγορία που το πρεστίζ συνοδεύει τις επιδόσεις, και η λειτουργικότητα αντιπαλεύει τον εντυπωσιασμό, η επιτυχία ακροβατεί πίπλα στην αποτυχία. Και για αυτό η βρετανική εταιρία εξέτασε κάθε λεπτομέρεια πριν το Tiger Explorer βγει στην αγορά. Λειτουργικές λεπτομέρειες όπως το ABS, το traction και cruise control, ή αισθητικές λεπτομέρειες όπως τα κρυμμένα καλώδια και ντίζες του κινητήρα. Και βέβαια η βάση πάνω στην οποία βασίστηκε η μοτοσυκλέτα είναι ο νέος κινητήρας των 1215 κυβικών εκατοστών, σε τρικύλινδρη διάταξη που δείχνει να γίνεται το σήμα κατατεθέν για τη Triumph. Και όχι άδικα αφού αυτός ο κινητήρας εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις τους, ακόμα και απέναντι στον τετρακύλινδρο ανταγωνισμό, ενώ δεν στερείται «χαρακτήρα» κάνοντας τη μοτοσυκλέτα αδιάφορη και μονότονη. Οι 137 ίπποι είναι η μεγαλύτερη ισχύς στην κατηγορία (μετά το Ducati Multistrada 1200) αλλά περισσότερο σημασία έχει ο τρόπος απόδοσής της, χάρη σε μια γεμάτη πάντα στροφών αλλά και τρομερή ελαστικότητα. Στον τρικύλινδρο κινητήρα ήρθε να προστεθεί ο άξονας για την τελική μετάδοση, ενώ ο ηλεκτρονικός ψεκασμός διαθέτει και σύστημα Ride by Wire για ολοκληρωμένο έλεγχο. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, στην ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με το αντίστοιχο του 800. Οι αναρτήσεις είναι της Kayaba, με upside-down πιρούνι 46 χιλιστών εμπρός και ένα αμορτισέρ με υδραυλική πίσω. Τέλος τα φρένα προέρχονται από την Nissin και είναι 2 δίσκοι 305 χιλ. με τετρα-έμβολες δαγκάνες εμπρός και ένας δίσκος 282 χιλ. πίσω.

 

Τη σπουδαία δουλειά των βρετανών μηχανικών θα ανακαλύψεις μόλις το Explorer θα αρχίσει να κινείται, και από τα πρώτα κιόλας μέτρα θα νιώσεις μια ανάλαφρη αίσθηση, που θυμίζει μοτοσυκλέτα μικρότερου κυβισμού. Και εντάξει το μεγάλο τιμόνι είναι ένα στοιχείο που βοηθάει ως προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά το μεγάλο Tiger είναι ιδιαίτερα εύκολο και στις αλλαγές κλίσης, κάτι που συμβάλει στην οδηγική ευχαρίστηση, όταν θελήσεις να κινηθείς σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Όπως παράδειγμα στο στροφιλίκι από τη Στενή Ευβοίας για Δίρφη, και από εκεί για Μετόχι. Στις πολύ κλειστές στροφές, που άλλα μαστόδοντα θα δυσανασχετήσουν, το Tiger Explorer νιώθει πολύ άνετα, και δεν χρειάζεται παρά μια πολύ μικρή ώθηση στο τιμόνι ώστε να πλαγιάσεις και να διαγράψεις το τόξο της στροφής, ενώ η μοτοσυκλέτα σου προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση για το τι κάνει, επιτρέποντας έτσι τον αναβάτη να νιώθει ασφάλεια. Την πολύ καλή δουλειά των μηχανικών πιστοποιεί και η λειτουργία του άξονα, που χωρίς περίεργες αντιδράσεις στο άνοιγμα- κλείσιμο του γκαζιού ή τα χαρακτηριστικά «κενά», δεν ενοχλεί τη ροή της οδήγησης. Είναι μάλιστα τόσο εξαίρετη και αθόρυβη η λειτουργία που βάζει σε σκέψη όλους εμάς του ιδιοκτήτες που έχουμε μοντέλα με αλυσίδα (να εξαιρέσουμε τα supersport) και ασχολούμαστε τόσο συχνά με τη συντήρηση, για να μην αναφέρω το καθάρισμα από το λιπαντικό. Βέβαια από μόνος του ο άξονας δεν θα μπορούσε να έχει τέτοια απόδοση εάν δεν υπήρχε και αυτός ο καταπληκτικός κινητήρας, που με τις επιδόσεις του θα ικανοποιήσει τους πάντες. Στο ορεινό στροφιλίκι ή σε χαλαρούς ρυθμούς απολαμβάνεις την απόδοσή του, που ουσιαστικά ξεκινά από το ρελαντί, έτσι ώστε να μπορείς να οδηγείς μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ. Και όπως είπαμε παραπάνω, η άριστη απόδοση του άξονα σε συνδυασμό με την ελαστικότητα του κινητήρα σου επιτρέπουν να χρησιμοποιείς την 6η ταχύτητα από τα 40! xλμ/ώρα δίχωςκανένα σκορτσάρισμα.

 

Εννοείτε πως με τέτοια συμπεριφορά η κατανάλωση μπορεί να πέσει και στα 5! λίτρα/100 χλμ. Με δεδομένου την οικονομική κρίση οι μηχανικοί της Triumph δεν επικεντρώθηκαν μόνο στις επιδόσεις αλλά και στην οικονομία έτσι ο κινητήρας των 1200 κυβικών και των 137 ίππων δεν είναι αδηφάγος όσο αφορά την βενζίνη, επιτρέποντας την μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 7 λίτρα/100χλμ. ακόμα και σε σχετικά γρήγορη οδήγηση, τομέας που τα καταφέρνει ιδιαίτερα καλά το μεγάλο βρετανικό on-off. Με δεδομένο την ανάλαφρη αίσθηση, το στιβαρό πλαίσιο αλλά και το upside down πιρούνι των 46 χιλιοστών ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα πολύ καλό εργαλείο για να απολαύσει τη γρήγορη οδήγηση ακόμα και με μια τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα. Το μόνο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνει ο οδηγός είναι να προφορτίσει το πιρούνι, καθώς στη στάνταρτ ρύθμισή του είναι μαλακό με αποτέλεσμα να βυθίζεται αρκετά σε δυνατό φρενάρισμα.απο εκεί και ύστερα το μεγάλο τιμόνι και ο κινητήρας με τη περίσσια δύναμη αλλά την ηλεκτρική απόδοση αναλαμβάνουν να ανεβάσουν με ευκολία την ταχύτητα αλλά και την απόλαυση. Σίγουρα ο βρυχηθμός του κινητήρα και ο μπάσος ήχος που απελευθερώνει η εξάτμιση θα σε κάνουν πολλές φορές να κινηθείς γρηγορότερα από ότι μια αδιάφορη on-off. Και εάν το παρακάνεις με το γκάζι στη γλιστερή άσφαλτο κανένα πρόβλημα καθώς το traction control θα επέμβει και θα επαναφέρει την τάξη μέχρι όμως ο πίσω τροχός να βρει την απαραίτητη πρόσφυση και το Tiger να επιταχύνει έτσι πιο γρήγορα. Μπορεί η λειτουργία του εν λόγω συστήματος να κρίνεται από ορισμένους απότομη, δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι δεν πρόκειται για μια supersport αλλά για μια maxi on-off μοτοσυκλέτα που το traction control είναι περισσότερο για την ασφάλεια και όχι για επιδόσεις. Παρ’ όλα αυτά το TC δουλεύει πολύ καλά στο χώμα ώστε το Tiger Explorer να μην σπινάρει ακόμα και με τα ημι-«ασφάλτινα» ελαστικά της Metzeler.

 

Και μια που μιλάμε για χώμα, να πούμε ότι δεδομένου των αναλογιών, το βρετανικό μοντέλο με τις σχετικά μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων μπορεί να κινηθεί εύκολα στους χωματόδρομους, χάρη στο ισορροπημένο βάρος του, την ελαφριά αίσθηση και βέβαια για ακόμη μια φορά το μεγάλο τιμόνι. Έτσι και αλλιώς τα ελαστικά είναι αυτά που θα βάλουν τα πρώτα όρια, και μάλιστα από πολύ νωρίς. Όπως καταλαβαίνετε μια μοτοσυκλέτα που τα καταφέρνει σε ένα τέτοιο τεραίν δεν θα μπορούσε να μην αισθάνεται άνετα και μέσα στην πόλη, σε σημεία που να αναρωτιέσαι πως μπορεί ένα χίλια διακόσια να παίζει κυνηγητό με κάποιο scooter. Και μάλιστα το Tiger να υπερτερεί χάρη στο ABS που θα σε γλιτώσει από την «στραβή», που έχουν να κάνουν με το άνοιγμα μιας πόρτας αυτοκινήτου, την απροειδοποίητη αλλαγή πορείας, την παραβίαση stop ή κόκκινου, την ανεύρεση τριπλόκουρσας από ταξιτζή, φαινόμενα συνηθισμένα μέσα στην καθημερινότητά μας.

Όσο αφορά τον τουρισμό και τους ανοικτούς δρόμους, και μόνο η ογκώδης φιγούρα του Explorer είναι ικανή να σε πείσει ότι αυτή η μοτοσυκλέτα σχεδιάστηκε για να προστατεύει τον αναβάτη της. Με τέρμα όρθια τη μεγάλη (ρυθμιζόμενη) ζελατίνα ο αέρας μένει εκτός ακόμα και από αναβάτες κοντά στα 2 μέτρα. Και χωρίς να περιορίζει το οπτικό πεδίο του οδηγού, καθώς οι σχεδιαστές της Triumph έχουν κάνει την ζελατίνα σαν ένα αυτόνομο στοιχείο, που καλύπτει τα όργανα, δίχως άλλο κομμάτι αδιαφανούς πλαστικού. Οι ταξιδιώτες θα εκτιμήσουν και τις δύο εσοχές στα πλαϊνά του ρεζερβουάρ για τα πόδια, που παίζουν διπλό ρόλο. Και να δημιουργηθεί μια στενή σιλουέτα που βολεύει σε οδήγηση αλλά και στους επιτόπιους ελιγμούς, αλλά δημιουργεί ένα πέπλο ζεστού αέρα που κρατά τα πόδια, και ιδίως τα γόνατα ζεστά, τις κρύες μέρες του χειμώνα. Όσοι κυκλοφορούν με μοτοσυκλέτα όλο το χρόνο ξέρουν να εκτιμούν τέτοιες λεπτομέρειες. Πάντως η Triumph προσφέρει στη μεγάλη γκάμα των αξεσουάρ της όχι μόνο θερμαινόμενα γκριπ, αλλά και σέλες, και για αυτό το λόγο έχει εφοδιάσει το νέο Tiger με μια μεγάλη γεννήτρια για να τροφοδοτούνται όλα αυτά χωρίς κανένα πρόβλημα.

 

Στον αυτοκινητόδρομο για ακόμη μια φορά ο κινητήρας είναι όλα τα λεφτά, καθώς και δύναμη έχει, και απόκριση, αλλά είναι και οικονομικός. Με μισό γκάζι ήδη ταξιδεύεις με 140, και δεν αρκεί μια ελαφριά περιστροφή του δεξιού καρπού- ελέω του πολύ μαλακού ελατηρίου στο ride by wire γκάζι, και το Explorer θα ανεβάσει αμέσως στροφές και ταχύτητα. Αλλιώς εύκολα μπορεί να γουργουρίζει όλη μέρα και να κουβαλάει με άνεση και ασφάλεια εσάς, την σύντροφό σας και τις αποσκευές σας. Το cruise control κάνει το άνετο Tiger ακόμα πιο άνετο, και είναι ένα εύκολο gadget που ρυθμίζεται εύκολα από τα αντίστοιχα μπουτόν στο δεξιό διακόπτη στο τιμόνι. Οι αναρτήσεις με τις σχετικά μεγάλες διαδρομές θα καταπιούν κάθε ανωμαλία στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο, ενώ η μεγάλη σέλα προσφέρει ικανοποιητικό χώρο κα για τους δύο επιβαίνοντες. Αρνητικό σημείο είναι μόνο το υλικό της, που είναι περισσότερο μαλακό από όσο πρέπει με αποτέλεσμα να κάθεται. Και επειδή οι υψηλές ταχύτητες και οι βαρυφορτωμένες μοτοσυκλέτες απαιτούν μεγάλη ισχύ πέδησης το Tiger Εχπλορερ 1200 θα φρενάρει δυνατά, σε κάθε επιταγή του οδηγού, αλλά θα απαιτήσει όμως και την ανάλογη δύναμη στην μανέτα. Αυτό όσο αφορά τα φρένα εμπρός, γιατί το φρένο πίσω έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με πλήρες φορτίο αρά είναι επιρρεπές στο μπλοκάρισμα σε κάθε άλλη περίπτωση. Βέβαια υπάρχει το ABS που σώζει κάθε επικίνδυνη κατάσταση πριν την γέννησή της.

 

Όπως καταλαβαίνετε το Triumph Tiger Explorer 1200 δεν είναι ένα αδιάφορο on-off αλλά μια πολύ-μοτοσυκλέτα που κατορθώνει να συνδυάζει ένα σωρό πράγματα, σε τέλεια ισορροπία. Τη γρήγορη οδήγηση με την άνεση στο ταξίδι, την ευκολία χειρισμού με την προστασία του αναβάτη, τις επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου, αλλά και την μεγάλη γκάμα αξεσουάρ με ένα πλούσιο στανταρ εξοπλισμό. Μια μοτοσυκλέτα που δεν είναι ανταγωνιστική μόνο ως προς τους αντιπάλους της στην ίδια κατηγορία, αλλά μπορεί άνετα να συναγωνιστεί και με μικρότερα μοντέλα. 

 

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

 

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: ELIOFIL SA

ΕΓΓΥΗΣΗ: 3 ΧΡΟΝΙΑ

ΤΙΜΗ: 14.790 ευρώ

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ 4Τ, 3Κ, Y/Ψ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1215

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ X ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 85X71.4

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ        ΨΕΚΑΣΜΟΣ

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ       3 ΣΕ 1

ΛΙΠΑΝΣΗ ΑΝΤΛΙΑ ΛΑΔΙΟΥ

ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ         ΥΓΡΟΣ ΠΟΛΥΔΙΣΚΟΣ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΠΛΑΙΣΙΟ

ΤΥΠΟΣ  ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)   1.530

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm)         837

ΒΑΡΟΣ (kg)         259

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ/ ΡΕΖΕΡΒΑ (lt)    20

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΥΠΟΣ / ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) ΑΝ. ΠΙΡΟΥΝΙ 46/190

ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ 194

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΠΡΟΣΤΑ 110/80 R 19, ΠΙΣΩ 150/70 R 17

ΦΡΕΝΑ ΜΠΡΟΣΤΑ   2 ΔΙΣΚΟΙ 305 ΧΙΛ

ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ  ΔΙΣΚΟΣ 282 ΧΙΛ

 

 

Κείμενο-Φωτό: Βασίλης Μωραΐτης

 

Επόμενο άρθρο »

H Honda CBR500R στην πίστα της Taragona

« Προηγούμενο άρθρο

Moto Guzzi V7 Stone, Special και Racer

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα