• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε την Honda CB500F στην Ισπανία
Μια μοτοσυκλέτα κοντά στις πραγματικές ανάγκες της κατηγορίας
Τεστ-Μοντέλα 25/02/2013 - 10:08

Αποστολή περιοδικό MOTOGP WORLD: Δημήτρης Διατσίδης 

 

Φωτογραφίες: Honda

 

Η Taragona κοντά στην Βαρκελώνη, ήταν η περιοχή που διάλεξε η Honda για να παρουσιάσει στους Ευρωπαίους δημοσιογράφους τη νέα CB500F, σε κοινή παρουσίαση με την CBR500R, με την οποία μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα και το ίδιο πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα και τροχούς. Η μεγάλη διαφορά είναι στη θέση οδήγησης που είναι πιο όρθια και βέβαια στην απουσία φέρινγκ, αφού από το όνομα και μόνο καταλαβαίνει κανείς για ένα νέο μέλος στην οικογένεια των γυμνών μοντέλων της Ιαπωνικής εταιρίας.

 

Το μοτέρ είναι δικύλινδρο εν σειρά στα 500cc, το οποίο σχεδιάστηκε έτσι ώστε από το πλάι να μοιάζει πολύ με το 4κύλινδρο 600αρι των RR της Honda. H ιπποδύναμη των 47 ίππων έρχεται εντελώς γραμμικά, μέχρι τις 8,500 στροφές, ενώ η ροπή στα 43 Nm στις 7,000 στροφές, είναι ικανοποιητική για τέτοιο κινητήρα.

Το ατσαλένιο πλαίσιο περιβάλει τον κινητήρα και ευθύνεται για αρκετά από τα 192 κιλά του συνόλου. Tα λάστιχα είναι 120/70-17 μπροστά και 160/60-17 πίσω, με πρώτη τοποθέτηση τα πολύ καλά Metzeler Z8!

Το μονό δισκόφρενο μπροστά είναι στα 320 χιλιοστά και λειτουργεί με το ABS στάνταρντ στις μοτοσυκλέτες που θα έλθουν στην Ελλάδα.

 

Σχεδιαστής είναι και εδώ όπως και στην R, o Kiyoshi Kitagiri που χρησιμοποίησε αρκετά στοιχεία από την μεγαλύτερη CB1000R για να δώσει μια αίσθηση μεγαλύτερης μοτοσυκλέτας, μέσα από ένα ανάλογα μοντέρνο design.

H CΒ500F έχει στόχο (ακριβώς όπως και η R), αυτούς που λόγω κόστους λειτουργίας και λόγω πραγματικών αναγκών κίνησης, κατεβαίνουν από μεγαλύτερες κατηγορίες στη μεσαία και αυτούς που ανεβαίνουν σε αυτή την κατηγορία, προερχόμενοι από τα σκούτερ ή τα παπιά

Tο κόστος λειτουργίας λοιπόν είναι χαμηλά με τιμές που σύμφωνα με την Honda είναι στα 3.5 λίτρα/100χλμ, που είναι πολύ καλό νούμερο. Στη διαδρομή στην Ισπανία με γρήγορο ρυθμό σε διαδρομή σε βουνό και αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση έφτασε τα 5.6 λίτρα/100χλμ.

 

Από την πρώτη στιγμή που ανεβαίνεις στην F, η θέση οδήγησης σε κάνει να αισθάνεσαι άνετα και παρά το ότι είναι λίγο πιο ψηλή από την R, σταματημένος στα φανάρια στηρίζεσαι πιο σταθερά στα πόδια σου, ακόμη κι αν δεν είσαι ο Φασούλας. Η θέση αυτή και το πιο ανοικτό κατά 40mm τιμόνι, εξαφανίζει τα κιλά της μόλις αρχίσεις να κινείσαι.

Η απουσία φέρινγκ – όπως άλλωστε σε όλες τις γυμνές μοτοσυκλέτες – σημαίνει ότι μετά τα 130 – 140 χλμ/ώρα ο αέρας αρχίζει και γίνεται ενοχλητικός και το όρθιο σώμα του οδηγού λειτουργεί αρνητικά και στην οικονομία. Όταν σκύβεις βελτιώνεται η κατάσταση και με τον οδηγό “ξαπλωμένο” πάνω στο ρεζερβουάρ μπορείς να δεις 175 χλμ/ώρα στο κοντέρ.

Στις στροφές η συμπεριφορά είναι πολύ καλή, αφού σου δίνει αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς στο πλάγιασμα. Σίγουρα με έναν καλό οδηγό μπορεί να κινηθεί γρήγορα και να εκπλήξει μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτες.

Μας άρεσε λοιπόν η οδήγησή της και μας έβαλε να σκεφτούμε ότι τα καταφέρνει θαυμάσια στο μεγαλύτερο μέρος των πραγματικών συνθηκών κίνησης που καλείσαι να αντιμετωπίσεις στο δρόμο.

 

Το πόσο κοντά στις 7,000 Ευρώ θα είναι η τιμή της, θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εμπορική της επιτυχία, συνηγορώντας στο ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα με μεγάλη αξία για τα χρήματα που κοστίζει. Εδώ να πούμε ότι η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα για μια μοτοσυκλέτα κατασκευασμένη στην Ταϊλάνδη και σε αυτό κρύβεται το μυστικό της χαμηλής τιμής, αφού διαφορετικά, με το Γιέν στα ύψη και το εργατικό κόστος στην Ιαπωνία αντίστοιχα ψηλά, η νέα αυτή σειρά της Honda δεν θα μπορούσε να έχει ελπίδες για κάτι καλό.

 

Επόμενο άρθρο »

Με το C600 Sport της BMW στην Αθήνα

« Προηγούμενο άρθρο

Οδηγούμε Honda CBR500R στην Ισπανία

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα