• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
16ος Αγώνας - GP Ιαπωνίας (Motegi)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
ΑΠΟΣΤΟΛΗ PIRELLI – MISANO: Συνέντευξη Shinya Nakano
Μας μιλάει ανοικτά και με θάρρος για όλα
Νέα 20/06/2009 - 14:39

Συζητάει με τον Δημήτρη Διατσίδη

 

Ο ShinyaNakano, ένας παλιός γνώριμος τα 10 τελευταία χρόνια στα ΜotoGP, αγωνίζεται φέτος στα WSBK και έχει πια αναρρώσει από έναν τραυματισμό που τον ταλαιπώρησε μετά το ξεκίνημα της χρονιάς. Μας μιλάει ανοικτά και με θάρρος για όλα και παραδέχεται ότι η καρδιά του είναι ακόμη στα προηγούμενα 10 χρόνια της καριέρας του.

 

E: Πόσο δύσκολη είναι η εξέλιξη μιας νέας μοτοσυκλέτας, από ένα οδηγό που είναι νέος στα SBK;

S.N.: Ναι, είμαι νέος στα Superbike, έρχομαι από τα ΜotoGP και το προσπαθώ γιατί έγινα μέλος της εργοστασιακής ομάδας της Aprilia. Διαφορετικά δεν θα ερχόμουν εδώ. Στα Superbike δεν μπορείς να αλλάξεις πολλά πράγματα, όπως στα ΜοtoGP, αλλά η Aprilia είναι μια νέα μοτοσυκλέτα και έτσι μπορούμε και κάνουμε πολλές αλλαγές και αυτό είναι που μου αρέσει εδώ και με ευχαριστεί στη δουλειά που κάνω.

 

Ε: Έχει προοπτικές η RSV4;

S.N.: Έχει μεγάλη προοπτική αυτή η μοτοσυκλέτα, γιατί είναι ήδη πολύ γρήγορη και ευκολοοδήγητη, ειδικά επειδή ο κινητήρας είναι V4. Βέβαια επειδή είναι νέα μοτοσυκλέτα, θέλει λίγο χρόνο για να τη ρυθμίσουμε και να βρούμε τις ακριβείς ρυθμίσεις για κάθε πίστα.

Ο κινητήρας είναι λίγο απότομος και το πλαίσιο και οι αναρτήσεις θέλουν να προσαρμοστούν στον κάθε οδηγό. Σε κάποιες πίστες έχουμε πολύ καλό κράτημα και συμπεριφορά, σε άλλες δεν έχουμε δεδομένα και υποφέρουμε λίγο, μέχρι να βρούμε το σωστό setup.

 

Ε: Εσύ βρήκες το σωστό set-up για το μυαλό σου και το σώμα σου στη νέα κατηγορία;

S.N.: Αρχικά μελέτησα τη μοτοσυκλέτα, γιατί είναι τελείως διαφορετική. Έπρεπε να τα βρω όλα μόνος μου, γιατί για παράδειγμα επειδή έρχομαι από τα ΜotoGP, μερικές φορές μπαίνω πολύ γρήγορα στη στροφή, γιατί αυτό ήταν δυνατό να γίνει με εκείνες τις μοτοσυκλέτες. Αλλά αυτές εδώ είναι πιο βαριές και πρέπει να αλλάξω λίγο την τεχνική μου και βέβαια τον τρόπο που σκέφτομαι και ενεργώ.

Η μοτοσυκλέτα όπως είπα είναι βαριά, αλλά είναι δυνατή στην επιτάχυνση, όχι όπως στις ΜotoGP, αλλά κοντά. Εκεί που είναι πολύ κοντά είναι στην τελική ταχύτητα. Επίσης υπάρχει διαφορά στο φρενάρισμα, γιατί έχω μάθει δέκα χρόνια να φρενάρω με carbon δίσκους και είναι λίγο δύσκολο να αλλάξω την αίσθησή μου αμέσως. Και οι ατσάλινοι δίσκοι δουλεύουν καλά, η δύναμη είναι πολύ καλή, μόνο προς το τέλος του αγώνα πέφτει η μανέτα λόγω της θερμότητας και αναγκάζομαι να κάνω διορθώσεις από το ειδικό μοχλό που έχω στο τιμόνι. Τα carbon είναι πιο σταθερά σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Αλλά και αυτό το συνηθίζω σιγά-σιγά.

 

Ε: Αν συγκρίνεις τα δύο Πρωταθλήματα, τι θα έλεγες;

S.N.: Το ΜotoGP είναι πιο επαγγελματικό, οι οδηγοί είναι πιο επαγγελματίες, μπορεί να μην μιλούν μεταξύ τους, αλλά μου αρέσει αυτή η προσέγγιση. Εδώ στα Superbike τα πράγματα είναι πιο φιλικά και αυτό είναι επίσης καλό, αλλά όπως είπα προτιμώ τα ΜotoGP.

Ένα σημαντικό στοιχείο των Superbikes είναι ότι υπάρχει μεγάλος συναγωνισμός και πολλοί καλοί οδηγοί, έτσι το επίπεδο έχει ανεβεί. Σίγουρα στο ΜotoGP υπάρχουν 3-4 οδηγοί όπως ο Valentino, oCasey, oLorenzo, oPedrosa, που ξεχωρίζουν, όμως όλοι οι άλλοι είναι λίγο –πολύ στο ίδιο επίπεδο.

 

Ε: Από την τεχνική άποψη είπες ότι το βάρος και τα φρένα είναι διαφορετικά, εκεί είναι η μεγάλη διαφορά;

S.N.: Νομίζω ότι η μεγάλη διαφορά είναι στα λάστιχα. Ειδικά όσο υπήρχαν δύο κατασκευαστές στα ΜotoGP, κάθε μέρα είχαμε να δοκιμάσουμε κάτι νέο και συνεχώς είχαμε περισσότερο κράτημα και αυτό ήταν απίστευτο. Τώρα όμως και εκεί και εδώ με ένα μόνο κατασκευαστή δεν υπάρχει μεγάλη εξέλιξη. Τα Pirelli έχουν επίσης πολύ καλό κράτημα, αλλά το μόνο μειονέκτημα είναι η διάρκεια. Αν καταφέρουν να βελτιώσουν αυτόν τον τομέα θα είναι καλά. Επίσης τα μαλακά λάστιχα δοκιμών είναι διαφορετικά μόνο στο ότι έχουν καλύτερο κράτημα. Στο ΜotoGP τα μαλακά ήταν το κάτι άλλο. Ήταν κάτι απίστευτο, ήταν πραγματικά το super λάστιχο.

 

Ε: Από αυτά που λες καταλαβαίνω ότι η καρδιά σου είναι ακόμη στα ΜotoGP, παρά το ότι είσαι εδώ τώρα.

S.N.: Ναι, αν έχω την ευκαιρία θέλω να γυρίσω στα ΜotoGP, εκεί που είχα συνηθίσει να αγωνίζομαι. Αλλά τώρα με ευχαριστεί αυτή η νέα πρόκληση με την Aprilia. Όταν ζητώ κάτι, αμέσως ανταποκρίνονται και το έχω, έτσι είναι ωραίο να δουλεύω μαζί τους.

 

Ε: Υπάρχει μεγάλη διαφορά από το δικό σου στυλ και αυτό του Max; Δουλεύετε μαζί στην εξέλιξη;

S.N.: Όχι, δεν έχουμε μεγάλες διαφορές, από ότι δείχνει η τηλεμετρία. Έχει μεγάλη εμπειρία από τα Superbike, έτσι μπορώ να μαθαίνω κάποια πράγματα από εκείνον.

 

Ε: Όταν τελειώσεις την καριέρα σου ως οδηγός, θα μείνεις στο χώρο;

S.N.: Ναι, αυτό είναι το όνειρό μου. Τώρα θέλω να κερδίσω αγώνες στα SBK, αλλά πρέπει να σκέφτομαι και το μέλλον και σίγουρα ο μηχανοκίνητος κόσμος είναι κάτι που μου αρέσει. Έχω καλές σχέσεις με τα Ιαπωνικά εργοστάσια και μια μέρα θα ήθελα να έχω την ομάδα μου.

 

 

Επόμενο άρθρο »

ΑΠΟΣΤΟΛΗ PIRELLI – MISANO: Ο Jakub Smrz παίρνει την Superpole!

« Προηγούμενο άρθρο

ΑΠΟΣΤΟΛΗ PIRELLI – MISANO: O καιρός δεν βοηθάει προς το παρών

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα