• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η “καλυτερότερη” βόλτα!!!
BMW S1000RR Safety Bike
Τεστ-Μοντέλα 30/12/2016 - 14:44

Οδηγούμε στις πίστες του MotoGP την BMW S1000RR SafetyBike, έχοντας μπροστά μας την κάθε πίστα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση που βρίσκεται μόνο μια φορά το χρόνο! Μια μικρή αλλά ωραία βόλτα δίπλα στους Παγκόσμιους

 

κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτ.: Tino Martino, Gigi Soldano, Δημήτρης Βαρβουζάνης

 

Eξοπλισμός αναβάτη:

Κράνος SHOEI X-Spirit III Bianca, φόρμα, γάντια, μπότες Alpinestars

 

Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό MOTOGP WORLD #73

 

Παρασκευή απόγευμα και οι οδηγοί του MotoGP έχοντας τελειώσει με την τεχνική ενημέρωση που κάνουν στο τέλος της πρώτης ημέρας των δοκιμών, έχουν αμέσως μετά να απαντήσουν στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το πως πήγε η πρώτη μέρα των δοκιμών ενός Αγώνα Grand Prix. Στην πίστα όμως η δράση συνεχίζεται... από 5-6 πρώην οδηγούς αγώνων, που σε ρόλο δημοσιογράφου και με τη βοήθεια 6 καμερών Go Pro και ενός ειδικού μικρού κασετοφώνου συνδεδεμένου με το κράνος, καταγράφουν ένα γύρο, για τηλεοπτική χρήση. Η μοτοσυκλέτα για το εγχείρημα είναι η BMW S1000RR SafetyBike, δηλαδή η μοτοσυκλέτα που πριν τον κάθε αγώνα την Κυριακή κάνει ένα γύρο μπροστά από το αυτοκίνητο ασφαλείας, πριν ξεκινήσουν οι οδηγοί του MotoGP για τον γύρο παρατήρησης της πίστας.

Οι κανόνες που επιβάλλει η DORNA είναι απλοί: απαγορεύεται η πτώση! Συνήθως υπάρχει ένας ή δύο γύροι για ζέσταμα των ελαστικών – καθώς δεν υπάρχουν ηλεκτρικές κουβέρτες – μετά ακολουθεί ο γύρος στον οποίο καταγράφεται η περιγραφή των στροφών της πίστας και τέλος υπάρχει ένας τελευταίος γύρος πριν την έξοδο στα πιτς. Σε αυτούς τους γύρους δεν μπορεί να υπάρχει καμία υπερβολή και έχει ζητηθεί από όλους μια αυτοσυγκράτηση, αφού ένα ενδεχόμενο ατύχημα θα κατέστρεφε το ρόλο της μοτοσυκλέτας την Κυριακή και φυσικά η Γερμανική εταιρία έχει στο συμβόλαιό της ότι τότε μπορεί να εκμεταλλεύεται την παρουσία του SafetyBike, μπροστά στους χιλιάδες θεατές. Πέρα από αυτό το σεβασμό στη δουλειά την οποία πρέπει να εκτελέσει αυτή η μοτοσυκλέτα, υπάρχει και η δυσκολία του να μιλάς και την ίδια ώρα να πηγαίνεις αρκετά γρήγορα... Θα προτείναμε σε όποιον θέλει να το δοκιμάσει, στη διάρκεια ενός track day, να κάνει ένα γύρο στα Μέγαρα ή τις Σέρρες περιγράφοντας τις στροφές. Αυτά είναι τα μόνα αρνητικά της υπόθεσης, γιατί από την άλλη μεριά το να μπορείς να κάνεις μια γρήγορη βόλτα σε μια πίστα που είναι πιο καθαρή από ποτέ, πιο καλοβαμμένη από κάθε άλλη εκδήλωση που φιλοξενεί όλη τη χρονιά, μια πίστα που μέχρι πριν λίγα λεπτά “όργωναν” οι καλύτεροι οδηγοί του κόσμου, είναι κάτι εξαιρετικό και σίγουρα είμαστε πολλοί τυχεροί στο περιοδικό που έχουμε εδώ και μερικά χρόνια αυτήν την ευκαιρία.

Ο φίλος Loris Capirossi, που κάνει την ίδια δουλειά για την Ιταλική τηλεόραση, μοιράζεται την ίδια μοτοσυκλέτα μαζί μας (υπάρχουν συνολικά δύο τέτοιες μοτοσυκλέτες διαθέσιμες) και τις περισσότερες φορές παίζει το ρόλο των Chichen Hawk, αφού ζεσταίνει τα Michelin Power One καλύτερα και από ότι θα έκαναν οι κορυφαίες αυτές ηλεκτρικές κουβέρτες. Έτσι λίγα λεπτά μετά τον 3 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή των 125 & 250cc, έρχεται η όμορφη στιγμή που μπαίνουμε στην πίστα με μια από τις καλύτερες Superbike παραγωγής και μάλιστα βελτιωμένη με μερικά “καλούδια” από τον κατάλογο αξεσουάρ της BMW, αλλά και ελαφρύτερη κατά μερικά κιλά, λόγω απουσίας φώτων και φλας. Η τετρακύλινδρη εν σειρά των Γερμανών με την εντυπωσιακή ιπποδύναμή της στους 198 ίππους, στην περίπτωσή μας με τη βοήθεια της εξάτμισης της Akrapovic τιτανίου και το σχετικό πρόγραμμα, έχει λίγη παραπάνω δύναμη και άψογη απόκριση στο πρόγραμμα “Race” που χρησιμοποιούμε. Με τον επανασχεδιασμό σχεδόν όλων των μερών και των λεπτομερειών πλαισίου και φέρινγκ, έχει υψηλής ποιότητας κράτημα και η ηλεκτρονική ανάρτηση DDC (Dynamic Damping Control) προσαρμόζει αυτόματα την ανάρτηση σύμφωνα με τις συνθήκες. Ανά διαστήματα 10 χιλιοστών του δευτερολέπτου, η μονάδα ελέγχου επεξεργάζεται μια ομάδα πληροφοριών όπως η πρόσφυση, η κλίση της μοτοσυκλέτας στον κάθετο άξονα και η ομαλότητα του οδοστρώματος, που στην περίπτωσή μας είναι το καλό δεδομένο.

Το traction control DTC έχει νέα ρύθμιση, όπως και η ανάρτηση στο σύνολό της. Το μακρύτερο μεταξόνιο, το χαμηλότερο κέντρο περιστροφής του ψαλιδιού, το φαρδύτερο τιμόνι και το ελαφρύτερο πίσω τμήμα, δίνουν μια νέα γεωμετρία της ανάρτησης η οποία παρέχει μια πολύ βελτιωμένη αίσθηση. Στον τομέα του κινητήρα το σύστημα υποβοήθησης αλλαγής ταχυτήτων, το γνωστό ως quick shifter, εδώ με το όνομα “Pro”, κάνει εκτός από το ανέβασμα και το κατέβασμα ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο στην πίστα. Το e-gas (Ride-by-Wire) βοηθάει στην αμεσότητα του ελέγχου της μοτοσυκλέτας. Στην ωραία οδηγική αίσθηση βοηθούν σημαντικά και οι σφυρίλατες ζάντες αλουμινίου HP που ζυγίζουν 2,4 κιλά λιγότερο από τις στάνταρ ζάντες, αλλά και οι λεπτομέρειες των πανάλαφρων εξτρά μαρπιέ.

Με όλο αυτό το καλό πακέτο και με τη βοήθεια των εξαιρετικών Michelin Power One, τα οποία ζεσταίνονται πολύ γρήγορα μέσα στην πίστα, ακόμη και αν μπούμε αρκετά αργά το απόγευμα, με την άσφαλτο να έχει κρυώσει από την ώρα που “γυρνούν” οι οδηγοί της Moto2, η εμπειρία που έχουμε κάθε φορά είναι από τα ωραιότερα πράγματα που γευόμαστε στην μοτοσυκλετιστική μας ζωή. Είναι μια καταπληκτική βόλτα – αφού δεν πρέπει να πιέσουμε για πραγματικά γρήγορη οδήγηση – και σίγουρα ευχαριστούμε την BMW που μας δίνει αυτήν την ευκαιρία!

Επόμενο άρθρο »

Ντεμπούτο της νέας Speed Triple

« Προηγούμενο άρθρο

Test: Επιστροφή στις ρίζες!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα