• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Test Ride BMW C 400 GT
To Μεσαίο Grand Tourismo
Τεστ-Μοντέλα 14/08/2020 - 02:11

BMW C 400 GT - Μεσαίο Grand Tourismo

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 108 ΤΟΥ MOTOGP WORLD

ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΗΜΉΤΡΗΣ ΔΙΑΤΣΊΔΗΣ, | ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΑ STUDIO B42

ΕΞΟΠΛΙΣΜΌΣ ΑΝΑΒΆΤΗ: Κράνος SHOEI X-SPIRIT II, μπουφάν/γάντια IXS, παπούτσια SIDI

Ένα μεσαίο – μάξι σκούτερ, με κορυφαίο κράτημα και αντίστοιχα υψηλή τιμή, που από το όνομά του παραπέμπει σε μεγάλα ταξίδια, αλλά στοχεύει στην κυριαρχία της πόλης. Αντιφάσεις που στην πράξη μπορεί να βολεύουν μια συγκεκριμένη κατηγορία μοτοσυκλετιστών.

H BMW παρουσίασε πριν λίγο καιρό το C400X, που προσφέρεται για ευέλικτη κίνηση στην πόλη, αλλά υστερεί λίγο σε προστασία για το ταξίδι.

Έτσι η έκδοση GT (από το Grand Tourismo) είναι και φαίνεται πιο εντυπωσιακή και προσφέρει τη μεγαλύτερη προστασία και άνεση που αναζητάς όταν αφήνεις την πόλη και θέλεις να κάνεις κάποιο μέτριας απόστασης ;ή και μεγαλύτερο ταξίδι.

Παρά λοιπόν το όνομα και τη χάρη η ίδια η κατασκευάστρια εταιρία μας υπενθυμίζει: «Τι κάνει ενδιαφέρουσα μια πόλη; Η ποικιλία των ανθρώπων; Οι τάσεις που δημιουργούνται σε αυτή; Οι αναρίθμητες δυνατότητες; Είναι όλα αυτά μαζί!

Για την ανακάλυψή τους απαιτούνται αντοχές και κάποιος που θα σε συνοδεύει με άνεση στις μεγάλες διαδρομές της διαρκώς μεταβαλλόμενης ζωής στην πόλη: το BMW C 400 GT. Μαζί του η πόλη σφύζει από ζωή και η εμβέλειά σου αυξάνεται όπως και η ψηφιακή σου δικτύωση με τον κόσμο.

Με αυτό το scooter κινείσαι το ίδιο άνετα και ευέλικτα στην πόλη αλλά και εκτός αυτής.

Ανακάλυψε μια νέα διάσταση της πόλης σου με το C 400 GT και απόλαυσε πολύ περισσότερα από αυτά που κάνουν την πόλη σου ενδιαφέρουσα».

Άρα λοιπόν θέλει να μας προβάλει έναν χαρακτήρα που ταιριάζει σε μια μεγαλούπολη όπως η Αθήνα, με διαδρομές και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, όπου ο «Τουρίσμο» χαρακτήρας θα μας δώσει την υπεροχή απέναντι στις μεσαίες πιο λιτές λύσεις;

Εμείς κινηθήκαμε και μέσα στην πόλη, αλλά και έξω από την πόλη σε μικρό ταξίδι και πράγματι απολαύσαμε άνεση και προστασία από τον αέρα, ακόμη και στα 153χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας που έρχονται στις 8500σ.α.λ., από τον κινητήρα που αποδίδει 34hp @7500σ.α.λ., ενώ έχει να κινήσει τα 212 κιλά του C 400 GT όταν είναι πλήρες σε καύσιμο!

Οι αντιθέσεις είναι ότι στην πόλη θέλεις ίσως το μικρότερο όγκο της έκδοσης «Χ», αλλά από την άλλη μπορεί να θέλεις την περισσότερη προστασία από τον αέρα και την άνεση ενός μικρού μάξι σκούτερ, που θα έχει μεγαλύτερη ευελιξία από τα C650 ή από τα Τ-ΜΑΧ του ανταγωνισμού και θα συμβιβαστείς με τη λιγότερη ευελιξία σε σχέση με το Χ αλλά και τα 300άρια.

Τελικά που πρέπει να κάνεις τους συμβιβασμούς σου; «Φύγαμε για την πόλη! Ή καλύτερα: φύγαμε για τη διασκέδαση!

Με αυτό το ευέλικτο scooter μεσαίου μεγέθους θα κατακτήσεις την πόλη και θα είσαι έτοιμος και για μεγαλύτερες διαδρομές εκτός πόλης», λέει η Γερμανική εταιρία που έχει επιλέξει την Κίνα ως κατασκευάστρια χώρα και ειδικά την εταιρία Loncin. (H KYMCO στην Ταϊβάν κατασκευάζει τα μεγαλύτερα C650).

Πάντα βέβαια με τα στάνταρτ και την επίβλεψη των Γερμανών.

Ειδικά για αυτά τα νέα scooter μεσαίου μεγέθους έχει αναπτυχθεί μια νέα σειρά κινητήρων στα 350 κυβικά εκατοστά.

Το μοτέρ είναι μονοκύλινδρο με ηλεκτρονικό ψεκασμό βέβαια, αποδίδει τη μέγιστη ιπποδύναμη στις 7,500 στροφές, αλλά χάρις στο σχεδιασμό βελτιστοποιημένης απόδοσης, με καλή καύση και συγχρόνως με ελαχιστοποιημένη δύναμη τριβής, δίνει καλές επιδόσεις, με καλή απόκριση στο γκάζι και με χαμηλή κατανάλωση, λίγο πάνω ή λίγο κάτω από τα 4 λίτρα ανά 100 χλμ, ανάλογα με το πόσο σβέλτα θέλεις να κινηθείς.

Ο κινητήρας αυτός περιβάλλεται από ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα και συνδυάζεται με συμβατικό πιρούνι μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω, μια συνολική διάταξη που χωρίς να είναι ό,τι πιο μοντέρνο, είναι αποτελεσματική. Στον τομέα του ηλεκτρονικού εξοπλισμού δόθηκε περισσότερη έμφαση με ABS και αυτόματο έλεγχο ευστάθειας ASC που φροντίζουν για την ασφάλεια σε οποιαδήποτε κατάσταση.

Από κει και πέρα το σχετικά μεγάλο ύψος και πλάτος της ζελατίνας προσφέρουν καλή προστασία από τον αέρα. Η θέση του τιμονιού, η άνετη σέλα και η θέση των ποδιών, δημιουργούν ένα τρίγωνο εργονομίας που προσφέρει άνεση ακόμα και στις μεγάλες διαδρομές.

O σχεδιασμός του C 400 GT είναι ίσως το μεγαλύτερο ατού του.

Ο προβολέας και το σύστημα των φώτων μπροστά είναι εντυπωσιακά και δένουν με τις γωνίες που σχηματίζουν τα κομμάτια του φέρινγκ.

Δεν υπάρχουν καμπύλες, αλλά δυναμικές γραμμές και γωνίες που δημιουργούν μια μοντέρνα αίσθηση, που παραπέμπει σε μάξι σκούτερ.

Ακόμη και η δύο επιπέδων σέλα ακολουθεί αυτή την αισθητική και όλα κάνουν το GT να ξεχωρίζει.

Σε ότι αφορά τη σέλα υπάρχει και εδώ το έξυπνο σύστημα Flex-Case το οποίο – όταν το σκούτερ είναι σταματημένο – επιτρέπει στο χώρο κάτω από τη σέλα να μεγαλώσει σημαντικά και να φιλοξενήσει ένα full face κράνος ή μια αρκετά μεγάλη τσάντα.

Όταν κινείται βέβαια αυτός ο χώρος μικραίνει σημαντικά.

Με το βλέμμα στο μέλλον το BMW Motorrad Connectivity σε δικτυώνει και (με προαιρετικό εξοπλισμό) το smartphone και το σκούτερ γίνονται ένα.

Το κινητό συνδέεται στην οθόνη TFT και μπορεί να ελέγχεται εύκολα μέσω του multi-controller στο τιμόνι.

Μπορείς να επιλέξεις από τους χάρτες του κινητού τη διαδρομή που θέλεις και με καινοτομική απεικόνιση βελών «Turn-by-turn» στην οθόνη, πηγαίνεις γρήγορα στον προορισμό σου, όταν δεν γνωρίζεις τη διαδρομή.

Με το σύστημα επικοινωνίας BMW Motorrad μπορείς να μιλάς στο τηλέφωνο ακόμα και όταν βρίσκεσαι καθοδόν, κάτι που μας βρίσκει αντίθετους, αφού πολλά ατυχήματα γίνονται πια λόγω της χρήσης κινητού στη διάρκεια της οδήγησης.

Από τα συστήματα που μας άρεσαν είναι το Keyless Ride που κυριολεκτικά σου λύνει τα χέρια, αφού δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείς το κλειδί για να ξεκινήσεις το όχημά σου. Αρκεί να το έχεις επάνω σου.

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς αυτό που μας άρεσε περισσότερο είναι το εξαιρετικό κράτημα και η ικανότητα να στρίβει με μεγάλη κλίση, με σταθερότητα και δίνοντας αίσθημα σιγουριάς στον οδηγό.

Μας άρεσε η θέση των ποδιών του οδηγού και το ότι ο συνοδηγός πατάει σε σταθερό χώρο και όχι σε ανοιγόμενα μαρσπιέ, Η προστασία από τον αέρα είναι σε πολύ καλό επίπεδο από την ψηλή ζελατίνα και παρά το ότι κινηθήκαμε για αρκετή ώρα με υψηλή μέση ωριαία – πάνω από τα 140 χλμ/ώρα – δεν μας κούρασε καθόλου.

Μας άρεσε και το φρενάρισμα που είναι ανάλογο και στοιχείο της καλής οδικής συμπεριφοράς.

Στα θετικά επίσης και ο ήχος που αφήνει η κοντή εξάτμιση, που είναι χαρακτηριστικός του μονοκύλινδρου κινητήρα.

Το μόνο που δεν μας άρεσε είναι η μεγάλη παρεμβατικότητα του traction control που κόβει την επιτάχυνση ακόμη και σε εύκολες καταστάσεις που θα έπρεπε να επιτρέπει μια ελάχιστη ολίσθηση.

Το άλλο σημείο που δεν ακούγεται καλά είναι η τιμή του, στα 8,100€ , που αν επιλέξεις και την TFT οθόνη αρχίζει να πλησιάζει τις 9,000...

Βέβαια το τίμημα του σχεδιασμού και της ποιότητας που εγγυάται η Γερμανική εταιρία δικαιολογεί αυτή τη διαφορά από τον Ιαπωνικό ανταγωνισμό της κατηγορίας των 400 κυβικών.

Κατά τη γνώμη μας για να κάνεις απόσβεση της αγοράς σου, θα πρέπει να υπερισχύει η κίνηση εκτός πόλης ώστε να απολαύσεις τον GT χαρακτήρα του, παρά η θέληση για κίνηση στο κέντρο της πόλης, όπου θα εντυπωσιάσεις μεν με την εμφάνισή του, θα συμβιβαστείς δε με τον όγκο του.

Όπως και να 'χει όμως είναι μια καλοφτιαγμένη κατασκευή που θα ανταποκριθεί εξαιρετικά αν και όταν ξυπνήσει κάποια σπορ πλευρά του εαυτού σου.

Έτσι πρέπει να βρεις την ισορροπία αυτών που θέλεις να κάνεις καλύτερα και να κάνεις τη σωστή επιλογή σε σχέση με αυτά που σου προσφέρει, ώστε να φτάσεις να απολαύσεις πολύ περισσότερα από αυτά που κάνουν την πόλη σου ενδιαφέρουσα, για να ξαναθυμηθούμε την τοποθέτηση των ανθρώπων της BMW. -

Επόμενο άρθρο »

Kawasaki Z900RS

« Προηγούμενο άρθρο

Test Ride Yamaha MT-10

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα