• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Πέντε πράγματα που μάθαμε
Από το τεστ της Jerez
Νέα 20/11/2021 - 21:46

Με μόνο δύο ημέρες δοκιμών MotoGP μετά τη σεζόν του 2021 πριν ξεκινήσει η απαγόρευση των χειμερινών δοκιμών, το τεστ αυτής της εβδομάδας στη Jerez έκανε πολλή δουλειά. Από ριζικά νέα μηχανήματα έως σταδιακές αναθεωρήσεις, διάφορες ομάδες μας έφεραν πολλά για να μιλήσουμε – τόσο αφού το είδαμε στην πίστα όσο και αφού ακούσαμε τα πρώτα σχόλια των αναβατών.

Συν τοις άλλοις, υπάρχει μια συγκομιδή πέντε rookies , o μεγαλύτερος αριθμός τους εδώ και χρόνια, παράλληλα με την κάπως σταδιακή επιστροφή στην ανταγωνιστικότητα αναβατών όπως οι Andrea Dovizioso, Franco Morbidelli και Maverick Vinales μετά από την μάλλον ασυνήθιστη σεζόν του 2021.

Λοιπόν, έχοντας αυτό κατά νου, εδώ είναι μερικά από τα μεγαλύτερα και πιο προφανή πράγματα που μάθαμε από τις δύο ημέρες στο Circuit Angel Nieto – και τι μπορεί να σημαίνουν για τη σεζόν του 2022, όταν τελικά θα ξεκινήσει ξανά στο Qatar στις αρχές Μαρτίου.

 

Η DUCATI ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΝ "ΤΕΛΕΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ"

Τόσο τα αρχικά σχόλια του Pecco Bagnaia όσο και ο τελευταίος γύρος του (σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από οποιονδήποτε άλλον) ήταν μια ανησυχητική δήλωση για τους αντιπάλους του.
"Είμαι χαρούμενος", είπε στη συνέχεια ο δεύτερος  του πρωταθλήματος του 2021. "Έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε, αλλά νιώθω υπέροχα και η Ducati έχει ήδη αναπτύξει μια τέλεια μοτοσυκλέτα. Το καλό είναι ότι με ένα μεσαίο ελαστικό  κατάφερα να κάνω πιο γρήγορο γύρο από ότι στις κατατακτήριές μου, κάτι που είναι απίστευτο. Δουλεύουμε σε καλή κατεύθυνση σίγουρα".

Το επίκεντρο αυτού του έργου ανάπτυξης, μέχρι στιγμής, φαίνεται ότι ήταν ένα νέο φέρινγκ που σχεδιάστηκε για να βελτιώσει την είσοδο στη στροφή, μια παραδοσιακή προβληματική περιοχή της Ducati και κάπου όπου ο Bagnaia ζήτησε περισσότερη βοήθεια από το εργοστάσιο για τη νέα σεζόν.

Αυτό είναι πέρα ​​από τις σταδιακές αναβαθμίσεις σε όλη τη μοτοσυκλέτα, με νέο πλαίσιο και ταχύτερο κινητήρα, επίσης μέρος ενός συνολικού πακέτου ανταλλακτικών που φαίνεται έτοιμο να βοηθήσει την Ducati να ξεκινήσει το 2022 όπου τελείωσε το 2021 – στην κορυφή των MotoGP.

 

Ο QUARTARARO ΑΣΚΕΙ ΠΙΕΣΗ ΣΤΗ YAMAHA


Μετά την πρώτη μέρα δοκιμών στη Jerez, ο Fabio Quartararo δεν λυπήθηκε την πίεση που ασκούσε στη Yamaha, λανσάροντας μια σκόπιμη στρατηγική δημοσίων σχέσεων για να «ενθαρρύνει» ίσως τους μηχανικούς πίσω στην Iwata για τους δύο μήνες από τώρα μέχρι την πρώτη δοκιμή του 2022 στη Sepang.

Με τη Yamaha να φέρνει μόνο μια ελαφρώς αναθεωρημένη έκδοση της αναβάθμισης του κινητήρα που χρησιμοποίησε για πρώτη φορά στη δοκιμή του Misano τον περασμένο μήνα, δεν φαινόταν σίγουρα εντυπωσιασμένος από την έλλειψη πρόσθετης ιπποδύναμης.

"Δεν ανησυχώ", είπε για την βελτίωση της Ducati, "αλλά φυσικά φαίνονται εξαιρετικά γρήγοροι και εμείς δεν κάναμε βήμα μπροστά, αυτό είναι σίγουρο. Ελπίζω για τη Sepang να κάνουμε ένα βήμα, γιατί έχουμε δοκιμάσει πολλά πράγματα και δεν ένιωσα καμία βελτίωση".

Το αν θα έρθουν αυτές οι βελτιώσεις μένει να φανεί, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι μεγάλη πρόκληση για τη Yamaha να βρει έναν τρόπο να συνδυάσει την πρόσθετη απόδοση του κινητήρα με το ευέλικτο σασί της M1 χωρίς συμβιβασμούς – και στη Sepang θα μπορούσε κάλλιστα να είναι πολύ αργά για να ξεκινήσει σε αυτό μονοπάτι.

 

Η KTM ΑΚΟΜΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΧΑΜΕΝΗ


Στο τέλος της δοκιμής, έχουμε ένα τέλειο παράδειγμα του πόσο ανταγωνιστικό είναι το MotoGP αυτές τις μέρες, με πέντε κατασκευαστές να καταλήγουν στις πέντε πρώτες θέσεις μετά από μια έκπληξη επίδοσης από την ταχέως βελτιούμενη Aprilia του Maverick Vinales να καταλήγει πίσω από τους Bagnaia, Quartararo, Alex Rins και Pol Espargaro.

Ωστόσο, ένας κατασκευαστής απουσίαζε κραυγαλέα από την κατάταξη – με την κορυφαία μοτοσυκλέτα της KTM να κατακτά την 11η θέση στα χέρια του Brad Binder, επεκτείνοντας σε μεγάλο βαθμό αυτό που ήταν μέχρι στιγμής μια αρκετά δύσκολη χρονιά για την αυστριακή εταιρεία στο χειμερινό διάλειμμα.

Ίσως ενδεικτικό του πόσο δύσκολο ήταν το τεστ και πόση δουλειά έπρεπε να κάνουν τόσο ο Binder όσο και ο Miguel Olivera για να προσπαθήσουν να ανατρέψουν μια μάλλον δραματική πτώση, η ομάδα έκανε το μάλλον ασυνήθιστο βήμα να ακυρώσει τις εμφανίσεις τους στα μέσα ενημέρωσης, πράγμα που σημαίνει ότι ενώ ξέρουμε ότι η KTM δυσκολεύεται, δεν είχαμε την ευκαιρία να ρωτήσουμε τους αναβάτες για το πού τα πράγματα συνεχίζουν να πηγαίνουν τόσο στραβά.

 

Η SUZUKI ΦΕΡΝΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΔΥΝΑΜΗ


Ένα από τα κορυφαία πράγματα στις λίστες επιθυμιών του Joan Mir και του Alex Rins ήταν, όπως και για τον Quartararo, μεγαλύτερη ταχύτητα από τον κινητήρα. Αλλά για τη Suzuki, τα πρώτα πρωτότυπα που εμφανίστηκαν πολύ νωρίτερα φέτος έδειχναν ήδη δυνατά.

Και φαίνεται ότι η υπόσχεση έχει επίσης εκπληρωθεί, με τον Rins να εμφανίζεται ιδιαίτερα χαρούμενος με την απόδοση  της Suzuki στη Jerez.

"Παρά το γεγονός ότι έκανα πολλούς γύρους αυτές τις δύο τελευταίες μέρες, νιώθω αρκετά γεμάτος ενέργεια", είπε ο Rins στη συνέχεια. "Νομίζω ότι είναι επειδή όλα είναι νέα και συναρπαστικά και είμαι πολύ πρόθυμος να δοκιμάσω όσο το δυνατόν περισσότερα πράγματα. Δουλέψαμε με τον νέο κινητήρα, μερικά νέα φέρινγκ, γενικό στήσιμο, ψαλίδι, πολλά πράγματα!".

"Και είμαστε ευχαριστημένοι με το πώς πάνε τα πράγματα, ειδικά με τον κινητήρα που φαίνεται να έχει μεγαλύτερη ταχύτητα και δύναμη. Μετά από μια συνεχή σύγκριση ανάμεσα στον κινητήρα του 2022 και τον κινητήρα του 2021, μπορούμε να νιώσουμε ότι κάναμε ένα πολύ σημαντικό βήμα".

Αυτά είναι επίσης καλά νέα, γιατί ενώ εταιρείες όπως η Yamaha και η Honda αναμένεται να φέρουν μια περαιτέρω εξέλιξη του σχεδιασμού του κινητήρα τους στην πρώτη δοκιμή του επόμενου έτους στη Sepang, φαίνεται ότι η Suzuki (με σχετικά μικρότερο προϋπολογισμό) κατάφερε ήδη να βρει αυτό που έψαχνε. 

 

ROOKIE TEAM-MATE ΔΡΑΜΑ ΣΤΗΝ TECH3;


Στα προβλήματα της KTM έρχεται να προσθέτει περαιτέρω μια διαμάχη μεταξύ των  ομόσταυλων, Remy Gardner και Raul Fernandez, που φαίνεται να συνεχίζεται, μετά τα μάλλον εκρηκτικά σχόλια που έκανε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο Fernandez στην ισπανική έκδοση του Motorsport.com σχετικά με το τέλος της αντιπαλότητας για τον τίτλο Moto2 (θα ακολουθήσει αναλυτικό άρθρο αύριο).

Τερματίζοντας δεύτερος μετά τον Gardner  στο πρωτάθλημα, ο Fernandez κατηγόρησε την ομάδα του Aki Ajo που υποστηρίζεται από το εργοστάσιο της KTM ότι συνωμοτούσε εναντίον του και ότι ο ίδιος κέρδισε μια ηθική νίκη, με αποτέλεσμα ο Gardner να μην λυπάται όταν έλεγε στα μέσα ενημέρωσης τι ακριβώς πίστευε για αυτές τις καταγγελίες.

"Μπορεί να σκέφτεται ό,τι σκέφτεται", είπε ο πρωταθλητής της Moto2, "αλλά η ομάδα μας έδωσε μια καλή ευκαιρία σε αυτό και ο καλύτερος κέρδισε στην πίστα. Αυτά είναι λίγο μα***ίες, αν με ρωτάς!".

Όποια και αν είναι η πραγματικότητα της κατάστασης για το 2021, σημαίνει ότι το ζευγάρι είναι απίθανο να είναι ένα ιδιαίτερα αρμονικό στρατόπεδο όταν η σεζόν ξεκινήσει.

Οι δύο ημέρες των δοκιμών ολοκληρώθηκαν με πλεονέκτημα του Fernandez, με τον 20χρονο Ισπανό να βρίσκεται στην 20η θέση συνολικά,  μπροστά από τον ομόσταυλό του – αλλά  με το δίδυμο να βρίσκεται εντυπωσιακά μόλις 0,6 δευτερόλεπτα πίσω από τον εργοστασιακό αναβάτη Oliveira.

Επόμενο άρθρο »

Ο Toprak Razgatlioglu είναι ο νέος Πρωταθλητής Superbikes!

« Προηγούμενο άρθρο

Αναβολή του πρώτου αγώνα των Superbikes

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα