• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
O Dall'Ignia απαντά για την πίεση των ελαστικών στην Jerez
Η άτυπη συμφωνία μεταξύ των εργοστασίων και οι σκέψεις για το μέλλον
Νέα 11/05/2022 - 13:22

Ο γενικός διευθυντής της Ducati Corse, Gigi Dall'Igna, απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι αυτός και η ομάδα του συγκαταλέγονται σε μια σειρά ομάδων MotoGP που αναζητούν πλεονέκτημα αλλάζοντας την πίεση των ελαστικών τους εκτός του εύρους που καθορίζει η Michelin - κάτι που υποτίθεται ότι έχει παραβλεφθεί από τους υπεύθυνους για χρόνια.

Σύμφωνα με το περιοδικό Motor Sport Magazine και τον βετεράνο δημοσιογράφο, Mat Oxley, ο ισχυρισμός (επιβεβαιωμένος από στοιχεία που διέρρευσαν από το Ισπανικό Grand Prix του περασμένου Σαββατοκύριακου) είναι ότι ο νικητής του αγώνα, Pecco Bagnaia, δεν είχε την ελάχιστη προδιαγραφόμενη πίεση των μπροστινών ελαστικών κατά τη διάρκεια ενός γύρου από τους 25 του αγώνα της Jerez.

Ωστόσο, σύμφωνα με την αρχική αναφορά, επειδή το ζήτημα δεν κωδικοποιήθηκε επίσημα στο εγχειρίδιο κανονισμών του MotoGP, αντ' αυτού ελέγχεται από μια άτυπη συμφωνία μεταξύ των εργοστασίων, η οποία οδήγησε στο να αγνοηθεί σε μεγάλο βαθμό από την ένωση των ομάδων, την Ένωση Κατασκευαστών Αθλητικών Μοτοσυκλετών (MSMA) και  τους τεχνικούς υπεύθυνους του πρωταθλήματος.

Στο παρελθόν, αναβάτες είχαν αποκλειστεί από αγώνες σε μικρότερες κατηγορίες επειδή βρέθηκαν εκτός των ορίων πίεσης των ελαστικών, με πιο αξιοσημείωτο τον Fabio Quartararo στο Ιαπωνικό Grand Prix του 2018 – μια ποινή που έδωσε, ειρωνικά, τη νίκη στον αντίπαλό του, Francesco Bagnaia.

Ο λόγος για τέτοιες ακραίες κυρώσεις είναι ότι η ύπαρξη πολύ χαμηλής πίεσης αποτελεί σημαντικό κίνδυνο για την ασφάλεια των αναβατών, με το θέμα (το οποίο έχει τεράστια πλεονεκτήματα στο κράτημα) να πιστεύεται ότι βρίσκεται πίσω από ορισμένα προηγούμενα περιστατικά που αφορούσαν δυσλειτουργία ελαστικών στο παρελθόν, σύμφωνα με τους γνώστες των paddock.


Όμως, με τη Ducati να έχει επισημανθεί ως ο μεγαλύτερος ωφελούμενος τον τελευταίο καιρό, ο Dall'Igna έκανε το ασυνήθιστο βήμα να καλέσει μια μικρή διαδικτυακή συνέντευξη με μια επιλεγμένη ομάδα δημοσιογράφων για να συζητήσει τους ισχυρισμούς που διατυπώθηκαν – και να τους απορρίψει αμέσως τονίζοντας ότι η τεχνολογία για την παρακολούθηση των πιέσεων απλώς δεν είναι αρκετά ακριβής αυτή τη στιγμή ώστε να επιτρέψει τη χρήση της για επιβολή.

"Ειλικρινά μιλώντας, δεν υπάρχουν πολλά να εξηγηθούν", είπε ο βετεράνος μηχανικός. "Εργαζόμαστε στην MSMA τώρα για να έχουμε για το μέλλον, για την επόμενη χρονιά, ένα αξιόπιστο σύστημα ελέγχου της πίεσης του ελαστικού. Προς το παρόν, το σύστημα που χρησιμοποιούμε όλοι μας δεν είναι αξιόπιστο".

"Αυτό σημαίνει ότι χρησιμοποιούμε διαφορετικούς αισθητήρες και ότι το σύστημα δεν είναι τυφλό. Αν κάποιος θέλει, μπορεί να τροποποιήσει τις τιμές της πίεσης. Το σύστημα δεν είναι αρκετά αξιόπιστο για να επιβάλει κυρώσεις".

"Όλοι οι κατασκευαστές της MSMA εργάζονται για να φτιάξουν ένα σύστημα για το ’23 που θα είναι αξιόπιστο και τυφλό, προκειμένου να ελέγχει την πίεση και να επιβάλλει κάποιες κυρώσεις εάν ορισμένοι αναβάτες ή ορισμένοι κατασκευαστές δεν ακολουθούν τους κανόνες της Michelin".

Ωστόσο, σύμφωνα με ένα έμπειρο μέλος της ομάδας σε διαφορετικό εργοστάσιο, υπάρχει ένας άλλος λόγος για τον οποίο υπάρχει η άτυπη συμφωνία μεταξύ των εργοστασίων, που δεν έχει καμία σχέση με τον αναξιόπιστο εξοπλισμό παρακολούθησης.

Αντίθετα, το πραγματικό πρόβλημα φαίνεται να βρίσκεται στην ευαισθησία των μπροστινών ελαστικών της Michelin στις διακυμάνσεις της πίεσης καθώς θερμαίνονται και κρυώνουν κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Λόγω των συνθηκών στις οποίες οι αναβάτες βρίσκονται να αγωνίζονται, οι διαφορετικές πιέσεις που προκαλούνται από το να οδηγείς έναν αγώνα ή να ακολουθείς έναν άλλον αναβάτη δημιουργούν ακραίες ταλαντεύσεις, ειδικά εάν μια μοτοσυκλέτα έχει στηθεί αναμένοντας διαφορετική στρατηγική.


Αυτό είναι κάτι που υπαινίχθηκε ο Dall'Igna στις εξηγήσεις του - και υποδηλώνει ότι είναι αυτό που μπορεί να έκανε τον Bagnaia να είναι κάτω από τις αναμενόμενες τιμές στη Jerez αφού πέρασε ολόκληρο τον αγώνα οδηγώντας από μπροστά από τον Quartararo.

"Αν είναι σχετικά εύκολο για το πίσω ελαστικό να κινηθεί εντός των τιμών που μας ορίζει η Michelin", εξήγησε, "είναι εξαιρετικά περίπλοκο για το μπροστινό ελαστικό. Η πίεση των ελαστικών, η οποία εξαρτάται από τη θερμοκρασία, εξαρτάται πολύ από το αν οδηγείς στο slipstream ή όχι".

"Όταν κάποιος περιμένει ότι θα κάνει slipstream στον αγώνα, συντονίζει το σύστημα με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Από την άλλη, αν σκεφτεί κανείς ότι θα οδηγήσει μόνος του στον αγώνα, προσαρμόζει τις παραμέτρους με διαφορετικό τρόπο. Αν όμως συμβεί το αντίθετο, οι τιμές είναι πολύ υψηλές".

 

"Για παράδειγμα, εάν κάποιος προσαρμόσει την πίεση των ελαστικών για έναν αγώνα όπου θα είναι μόνος του, αλλά καταλήξει πίσω από τους άλλους, κινδυνεύει με υπερβολικό φούσκωμα και πτώση. Γιατί από μια ορισμένη τιμή και μετά, το κράτημα μειώνεται και γίνεται επικίνδυνο".

Ωστόσο, ενώ αυτό δημιουργεί πρόβλημα με τις διακυμάνσεις της πίεσης των μπροστινών ελαστικών, παρόμοιες συνθήκες δεν προκαλούν τις ίδιες αλλαγές στο πίσω μέρος – και με την πιθανότητα θεαματικής πίσω αστοχίας που προκαλεί ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος, αυτό είναι κάτι που τα MotoGP  πιστεύεται ότι πρόκειται να σταματήσουν το 2023.

Ήταν ένα μεγάλο θέμα στον αγώνα της Jerez σύμφωνα με τις πληροφορίες που παρουσιάστηκαν από το περιοδικό Motor Sport - με μόνο τον δορυφορικό αναβάτη της Yamaha, Andrea Dovizioso, να αναφέρεται ότι ήταν στο όριο ή κάτω αυτό για ολόκληρο τον αγώνα.

Είναι κάτι που θα μπορούσε (αν ήταν μια υπολογισμένη απόφαση) να βοηθήσει στην ανακούφιση από τα προβλήματα που αντιμετώπιζε με την έλλειψη πρόσφυσης στο πίσω μέρος της M1.

Επόμενο άρθρο »

Quartararo: Ανυπομονώ για μια ρεβάνς στο Le Mans

« Προηγούμενο άρθρο

O Toprak Razgatlioglu θα δοκιμάσει την Yamaha M1

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα