• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
17ος Αγώνας Thailand - Chang
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Πώς η σχέση ΚΤΜ - Oliveira έφτασε σε οριακό σημείο
Νέα 12/06/2022 - 13:48

Η σχέση της KTM με τον Miguel Oliveira χρονολογείται από το 2015, με το αυστριακό εργοστάσιο να έχει υπογράψει με τον Πορτογάλο αναβάτη  πολύ πριν καν αποκτήσει ομάδα MotoGP και στη συνέχεια τον ανέβασε σιγά σιγά μέχρι την εργοστασιακή της ομάδα στην μεγάλη κατηγορία.

Στα χρόνια του ως αναβάτης της KTM στα MotoGP, ο Oliveira έχει συγκεντρώσει τέσσερις νίκες –  από τις 6 που έχει το εργοστάσιο στην μεγάλη κατηγορία.
Όμως, με την είδηση ​​ότι ο Oliveira θα αντικατασταθεί το 2023 από τον Jack Miller, το ερώτημα τώρα είναι: πώς αυτή η μακροχρόνια σχέση χάλασε τόσο γρήγορα;

Ο Oliveira έτρεξε για πρώτη φορά με τα επίσημα χρώματα Red Bull KTM στις μέρες του στην Moto3, όταν εντάχθηκε στην ομάδα του Aki Ajo μετά από δύο δύσκολες σεζόν με μοτοσυκλέτες Mahindra και αμέσως έδωσε στην ομάδα έξι νίκες και την δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα, πίσω από τον Danny Kent. 

Χωρίζοντας για το 2016 λόγω μιας προαγωγής στην Moto2, όπου η KTM δεν είχε ακόμη ομάδα, ήταν το πρώτο όνομα στη λίστα αγορών της όταν και η ΚΤΜ "ανέβηκε" στην κατηγορία την επόμενη χρονιά.

Και παρά μια δύσκολη στην οδήγηση μοτοσυκλέτα που τελικά αποσύρθηκε προς όφελος μιας μοτοσυκλέτας Kalex με το όνομα KTM, ο Oliveira είχε ωστόσο μια καλή παρουσία με την ομάδα, κερδίζοντας άλλους έξι αγώνες και τερματίζοντας τρίτος και στη συνέχεια δεύτερος στην μεσαία κατηγορία το 2017 (πίσω από τους Franco Morbidelli και Tom Luthi) και το 2018 (πίσω από Pecco Bagnaia) αντίστοιχα.

Αυτά τα αποτελέσματα ήταν αρκετά για να τον φέρουν στην μεγάλη κατηγορία στην δορυφορική ομάδα της ΚΤΜ το 2019 – και πάλι σε μια δύσκολη μοτοσυκλέτα που χρειάστηκε πολλή επιμονή, καθώς ακόμη και οι εργοστασιακοί αναβάτες Pol Espargaro και Johann Zarco πάλευαν και οι ίδιοι με την RC16.

Ωστόσο, ήταν επίσης τον πρώτο χρόνο του Oliveira στην KTM που εμφανίστηκε η πρώτη ρήξη στη σχέση του με την εταιρία, όταν ο Zarco χώρισε δραματικά με την ομάδα στα μέσα του συμβολαίου του.


Η ευκαιρία για προαγωγή στην εργοστασιακή ομάδα προσφέρθηκε αρχικά στον Oliveira, ο οποίος την απέρριψε για να συνεχίσει να μαθαίνει την μεγάλη κατηγορία στην Tech3.

Θεωρητικά ήταν μια έξυπνη κίνηση, ειδικά καθώς οι φήμες συνέχιζαν να υποδηλώνουν εκείνη την εποχή ότι η KTM κυνηγούσε τον τελικό αντικαταστάτη του Oliveira, Miller, ακόμη και τότε – αλλά δεν είναι μυστικό ότι ο Oliveira έμεινε κάπως έκπληκτος όταν η ευκαιρία για να γίνει ομόσταυλος του Espargaro δεν δόθηκε στον ήδη τεσταρισμένο και δοκιμαστή αναβάτη, Μika Kallio, (τον οποίο ο Oliveira υποτίθεται ότι θα περίμενε να αντικαταστήσει μετά) αλλά στον πρώην ομόσταυλο και αντίπαλο του στην Moto2, Brad Binder.


Ακόμη χειρότερα, ο Binder ήταν αυτός που πέτυχε το όνειρο για την KTM, παίρνοντας την πρώτη της νίκη στον τρίτο του μόλις αγώνα του στο Brno στη rookie σεζόν του. Ο Oliveira πήρε δύο νίκες αργότερα μέσα στη χρονιά, συμπεριλαμβανομένης μιας που προήλθε από μια εξαιρετική προσπέραση των Miller και Espargaro στην τελευταία στροφή στο Red Bull Ring – αλλά η ευκαιρία τόσο για αυτόν όσο και για τον Espargaro να πάρουν την πρώτη νίκη της εταιρίας είχε ήδη εξαφανιστεί. 

Έχοντας προωθηθεί στην εργοστασιακή ομάδα τελικά το 2021, το επόμενο "περίεργο" γεγονός συνέβη μόλις λίγους μήνες μετά – αυτή τη φορά, όταν στον Binder προσφέρθηκε μια ασυνήθιστη τριετής επέκταση συμβολαίου στην αρχική του μονοετή συμφωνία, μια κίνηση που σημαίνει ότι κάθεται άνετα στην θέση του μέχρι το τέλος του 2024, ενώ οι αντίπαλοί του περνούν τώρα από το χάος των συμβολαίων.

Δεν είναι ακόμα σαφές εάν μια παρόμοια συμφωνία προτάθηκε στον Oliveira και αρνήθηκε, ή εάν η αυστριακή εταιρία αρνήθηκε να του δώσει μια παρόμοια επιλογή - αλλά σε κάθε περίπτωση, άνοιξε το κουτί της Πανδώρας, ξεκινώντας μια σειρά από εικασίες που τον συνδέουν με διάφορες άλλες ομάδες και που συνεχίζουν μέχρι σήμερα καθώς το μέλλον του Oliveira δεν είναι ξεκάθαρο. 

Υπάρχουν επίσης πολλές φήμες σχετικά με την κατάσταση της τρέχουσας συμφωνίας του - αλλά ένα πράγμα φαίνεται ξεκάθαρο. Παρά ό,τι θα μπορούσε να είχε συμβεί στο μεσοδιάστημα, το εργοστάσιο στην πραγματικότητα ήθελε να κρατήσει τον πρώην προστατευόμενο πρωταγωνίστή του για το 2023, όχι απαραίτητα σε μια θέση στην εργοστασιακή της ομάδα.

Μια πρόταση για επιστροφή στην Tech3, που περιελάμβανε σημαντική αύξηση μισθού, απορρίφθηκε στη συνέχεια από τον μάνατζερ του Oliveira, τον πατέρα του, Paulo.

Με τον πατέρα του Oliveira και το κεφάλι της ΚΤΜ στα MotoGP, Pit Beirer, να είναι και οι δύο διαβόητα πεισματάρηδες και πολύ ευθείς χαρακτήρες, δεν είναι εντελώς παράλογο να πιστεύουμε ότι υπάρχουν όλες οι πιθανότητες τα δύο μέρη να φτάσανε σε οριακό σημείο κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης – και ότι ως αποτέλεσμα, τα πράγματα δεν πλέουν ομαλά. 

Όποια και αν είναι η αιτία, η συνέπεια είναι ξεκάθαρη: ο Oliveira είναι πλέον εντελώς εκτός KTM, προορισμένος αντ' αυτού για (πιθανότατα) μια Gresini Ducati την επόμενη χρονιά. 

 

Το αν θα φέρει περισσότερη επιτυχία μένει να φανεί, αλλά ένας χαρούμενος αναβάτης είναι ένας γρήγορος αναβάτης, και αν τα πράγματα ήταν τόσο πολύ μπερδεμένα όσο φαίνεται στο στρατόπεδο της ΚΤΜ, τότε ίσως είναι η καλύτερη κίνηση για όλους.

Επόμενο άρθρο »

WorldSBK Misano: Αγώνας Superpole

« Προηγούμενο άρθρο

Δύο ποινές περιόρισαν τον Περιστερά στο Μιζάνο

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΟ ΤΟ ΟΤΙ Ο MARC MARQUEZ ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ
  • ΝΑΙ, ΤΟ MOTOGP ΤΟΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΔΥΝΑΤΟΣ
  • ΟΧΙ, ΔΕΝ ΛΕΙΠΕΙ ΣΤΟ MOTOGP
  • ΝΑΙ, ΘΑ ΔΩΣΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΞΙΑ ΣΤΙΣ ΝΙΚΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΟΔΗΓΩΝ