• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Meregalli: Θα δούμε την νέα Μ1 στα τεστ του Misano
Ο Quartararo συνεχίζει να βελτιώνεται και να ωριμάζει
Νέα 13/06/2022 - 12:39

Μετά από 9 αγώνες, η Yamaha οδηγεί το Πρωτάθλημα αναβατών με τον Quartararo στους 147 βαθμούς, είναι δεύτερη στο Πρωτάθλημα κατασκευαστών, πάλι με 147 βαθμούς, όλοι αυτοί του Fabio. Αυτοί οι αριθμοί εξηγούν τέλεια τη διαφορά που κάνει ο Γάλλος σε αυτή τη σεζόν . Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021 δεν αναπαύεται στις δάφνες του, αλλά συνέχισε να μεγαλώνει και τα αποτελέσματα είναι εκεί για να τα δουν όλοι. Πρώτα απ 'όλα, ο Massimo 'Maio' Meregalli, ο μάνατζερ της εργοστασιακής ομάδας του εργοστασίου της  Iwata. Σε συέντευξή του στο GPone, ο Meregalli μίλησε για διάφορα θέματα του παρόντος και του μέλλοντος. 

"Ο Fabio συνεχίζει να βελτιώνεται, φέτος είναι πιο γρήγορος από πέρυσι, αλλά δεν με εκπλήσσει γιατί δουλεύω μαζί του για ενάμιση χρόνο, τον ξέρω και είναι πραγματικά αποφασισμένος" - λέει ο Meregalli - "Η αρχή του φέτος ήταν περίπλοκη, όλοι περιμέναμε περισσότερα από το τεχνικό πακέτο και ίσως πήρε λίγο χρόνο για να το αφομοιώσει, μετά άρχισε να πηγαίνει πολύ γρήγορα. Από τον πέμπτο γύρο των ΕΔ1 είναι ήδη στο 100%, δουλεύει με την ομάδα στις  λεπτομέρειες και προετοιμάζονται πολύ καλά για τον αγώνα Αφενός επειδή η μοτοσυκλέτα είναι πάντα ίδια, το λέμε από το 2011 -γελάει- δεν έχει αλλάξει ποτέ και έχει τερατώδη αυτοπεποίθηση (ο Quartararo) στο μπροστινό, οπότε οι ρυθμίσεις αλλάζουν  ελάχιστα". 


Αυτό ισχύει σε όλες τις πίστες;

"Την Παρασκευή, στη Βαρκελώνη, δυσκολευτήκαμε λίγο, και λόγω της έλλειψης πρόσφυσης. Έπρεπε να δουλέψουμε λίγο περισσότερο από το συνηθισμένο, αλλά από τις ΕΔ3 προετοίμασε τέλεια τον αγώνα. Κάθε περίοδο δοκιμών ο  Fabio κάνει ένα βήμα μπροστά και κάνει το τελευταίο την Κυριακή. Νομίζω ότι κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί τον ρυθμό του, δεν υπήρχε ο Pecco αλλά υπήρχε ο Aleix που βελτιώθηκε πολύ. Στις δοκιμές είχαμε δει ότι ο Espargarò είχε μεγαλύτερη φθορά ελαστικών από εμάς, αλλά ποτέ δεν ξέρεις πόσο πιέζουν οι αντίπαλοί σου. Ο Fabio, μετά τον αγώνα, μας είπε ότι παρά τη διαχείριση των ελαστικών κέρδιζε μερικά δέκατα ανά γύρο. Ας πούμε ότι ωριμάζει ακόμα (γέλια)".

Ποιο είναι το μυστικό του;

"Το συν του Fabio είναι ότι μπορεί να διασκεδάζει και μεταδίδει αυτή την ηρεμία στην ομάδα. Επιπλέον, την ίδια στιγμή, είναι πραγματικά αποφασισμένος στη δουλειά. Στις δοκιμές της Βαρκελώνης ήταν ήδη στο γκαράζ πριν από τις 10 το πρωί, τον βάλαμε να κάνει κάποιες συγκριτικές δοκιμές μεταξύ δύο ψαλιδιών, μια πολύ βαρετή δουλειά, αλλά έδωσε τον καλύτερό του εαυτό όπως πάντα. Αυτό τον κάνει να κάνει τη διαφορά, είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί τις δυνάμεις της μοτοσυκλέτας μας περισσότερο από το 100%. Πήγαμε στο Mugello και στη Βαρκελώνη σκεπτόμενοι να περιορίσουμε τη ζημιά (γιατί αυτές οι πίστες δεν είναι ευνοϊκές για την φετινή Yamaha), αλλά τερμάτισε 2ος στην Ιταλία και κέρδισε στην Ισπανία".


 
Ο Quartararo ζητά περισσότερη δύναμη και έχετε ενισχύσει την ομάδα με τον Luca Marmorini. Θα δούμε μια διαφορετική Μ1 του χρόνου;

"Σίγουρα θα είναι πιο γρήγορη (γέλια). Είμαι πεπεισμένος για αυτό γιατί ο Takahiro Sumi έχει γίνει ο επικεφαλής της ανάπτυξης και ήταν πάντα πολύ ανοιχτόμυαλος. Ξέρει ποιοι τομείς πηγαίνουν καλύτερα και ποιοί χειρότερα και έχει τη δύναμη να κατευθύνει την ανάπτυξη, οπότε είμαι σίγουρος ότι τα πράγματα θα αλλάξουν. Η συμφωνία με τον  Marmorini είναι μέρος αυτού του ανοίγματος, δεν υπήρξε ποτέ στο παρελθόν εξωτερική συμβουλευτική. Επιπλέον, νέοι άνθρωποι έφτασαν στην Ιαπωνία".

Πότε θα δούμε το πρωτότυπο της νέας μοτοσυκλέτας;

"Νομίζω ότι στις δοκιμές του Misano τον Σεπτέμβριο θα αρχίσουμε να δοκιμάζουμε την πρώτη έκδοση της μοτοσυκλέτας του 2023".

Αυτή τη στιγμή ο Quartararo είναι ο μόνος που κερδίζει με την Yamaha και ήδη γίνονται συγκρίσεις με τον Stoner την εποχή της Ducati και με τον Marquez στη Honda. Είναι αλήθεια αυτό;

"Αυτή τη στιγμή, ναι, αλλά υπάρχουν λόγοι. Ο Binder έκανε ένα σημαντικό  άλμα από την Moto3 στα MotoGP, ο Miller χρειαζόταν επίσης χρόνο, και σε κάθε περίπτωση, βελτιωνόταν στους τελευταίους αγώνες. Ο Dovizioso έχει μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα από τη δική μας εδώ και πολλά χρόνια, θα περίμενα να φτάσει στο επίπεδό του αλλά τον βλέπω να δυσκολεύεται. Αν η μετάβαση ήταν αντίστροφη, σίγουρα θα είχε προσαρμοστεί νωρίτερα, αλλά στη Yamaha, πρέπει να έχεις υψηλή ταχύτητα στις στροφές ενώ είχε συνηθίσει να φρενάρει δυνατά, να στρίβει  τη μοτοσυκλέτα και μετά να ανοίγει το γκάζι. Την Μ1 πρέπει να την οδηγείς… με μπάλες, πρέπει να είσαι σκληροπυρηνικός (γέλια)".
 
Μετά είναι ο Morbidelli, οι δυσκολίες του είναι μυστήριο.


"Και εμείς, συμπεριλαμβανομένου του Franco, περιμέναμε περισσότερα, δεν μπορούμε να το κρύψουμε. Στις αρχές του περασμένου έτους οδήγησε μια  διαφορετική μοτοσυκλέτα από την δική μας, μετά ήταν 4, 5 μήνες χωρίς αγώνες, ήθελε να επιταχύνει την επιστροφή του αλλά δεν ήταν ποτέ σε θέση να οδηγήσει καλά, γιατί το πόδι του δεν λειτουργούσε όπως έπρεπε και επέστρεψε μόνο στο 100% της φυσικής του κατάστασης φέτος. Αν και τα αποτελέσματα αυτή τη στιγμή μπορεί να μην αντικατοπτρίζουν αυτό που βλέπουμε από μέσα, στο Mugello και στη Βαρκελώνη, συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών, άρχισε να βρίσκει τις αισθήσεις που έψαχνε. Στους πρώτους αγώνες της χρονιάς έκανε έναν γρήγορο γύρο αλλά μετά το έχανε αμέσως, ενώ πλέον καταφέρνει να έχει σταθερό ρυθμό. Φτάνει εκεί, αλλά είναι μια μακρύτερη διαδικασία από ό,τι περιμέναμε".

Πώς προσπάθησες να τον βοηθήσεις;

"Κάναμε πολλές αλλαγές, προσπαθήσαμε να ξαναβρούμε την αίσθηση που είχε στην παλιά μοτοσυκλέτα στη φετινή, αλλά οι δύο M1 έχουν ελαφρώς διαφορετικά χαρακτηριστικά και αυτό δεν είναι δυνατό. Μπορώ ακόμα να πω ότι είναι καθ' οδόν".

Θα μπορούσε να έχει επιρροή το γεγονός ότι δεν έχετε πλέον τον Ramon Forcada ως αρχιμηχανικό;

"Όχι, μίλησα απευθείας με τον Franco και με διαβεβαίωσε ότι τα πάει καλά με τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεται. Ο Primmer μπορεί να μην έχει κάποια εμπειρία ως αρχιμηχανικός, αλλά γνωρίζει την M1 εδώ και πολλά χρόνια, όταν μπήκα στη Yamaha ήταν ήδη εκεί. Πάντα δούλευε με τον Lorenzo και μετά με τον Vinales, με τον Covid είχε κολλήσει στην Αυστραλία και η απουσία του από την ομάδα του Maverick ήταν αισθητή. Από τεχνικής άποψης δεν υπάρχουν προβλήματα, ο Franco με διαβεβαίωσε ότι αν υπήρχαν προβλήματα με αυτή την έννοια, θα ήταν ο πρώτος που θα μου το πει".
 
Ας μιλήσουμε τώρα για το μέλλον: πόσο σημαντικό θα είναι να μην έχετε δορυφορική ομάδα την επόμενη χρονιά;

"Αυτή τη στιγμή, δυστυχώς, δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα δεδομένα από τη δορυφορική ομάδα, γιατί υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ μας. Ωστόσο, το να την έχουμε είναι καλύτερο από το να μην την έχουμε, σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο μπορούμε ακόμα να ανακτήσουμε περισσότερες πληροφορίες. Δεν το περιμέναμε, όπως είπε ο Jarvis, αλλά το 2023 θα είμαστε μόνοι".

Είναι ο στόχος να προσπαθήσετε να έχετε άλλη μια το συντομότερο δυνατό;

"Σίγουρα στο μέλλον, επειδή δεν ήταν επιλογή μας. Το πρόβλημα είναι ότι τώρα όλες οι ομάδες έχουν συμβόλαια, οπότε μάλλον θα το ξανασυζητήσουμε το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους".

Επόμενο άρθρο »

WSSP300 Misano: στοιχεία και φωτ. Του Γ.Περιστερά

« Προηγούμενο άρθρο

WorldSBK Misano: Δεύτερος αγώνας

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα