• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
16ος Αγώνας - GP Ιαπωνίας (Motegi)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Πως αντιμετωίζουν οι αναβάτες την επέκταση του ημερολογίου
Νέα 02/12/2022 - 10:31

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP συνεχίζει την επέκταση του ημερολογίου του το 2023, στους 21 γύρους, σχεδόν οι μισοί από τους οποίους θα είναι εκτός Ευρώπης.

Τα MotoGP πρόκειται να επισκεφθούν 18 διαφορετικές χώρες το επόμενο έτος με το Καζακστάν και την Ινδία να είναι οι νέες προσθήκες, υπό την επιφύλαξη έγκρισης, ενώ η Αραγονία αποχωρεί για να μειώσει τα Grand Prix με έδρα την Ισπανία σε τρια, ενώ η Φινλανδία παραμένει απούσα.

Αυτό σημαίνει συγκεκριμένα ότι οι γύροι «flyway», που διεξάγονται εκτός Ευρώπης, θα αποτελούν πλέον σχεδόν το ήμισυ (10) του ημερολογίου των 21 γύρων: Αργεντινή, Η.Π.Α., Καζακστάν, Ινδία, Ιαπωνία, Ινδονησία, Αυστραλία, Ταϊλάνδη, Μαλαισία και Κατάρ.

Μόλις τα MotoGP αποχωρήσει από το Misano στις 10 Σεπτεμβρίου, δεν θα υπάρξει άλλος  γύρος στην Ευρώπη μέχρι τον τελικό της Βαλένθια στις 24 Νοεμβρίου.


Εκτός από την περίοδο του Covid, τα MotoGP -όπως και η F1- σταδιακά «εξισορροπούν» τα ημερολόγιά του με τα περισσότερα νέα γεγονότα που βρίσκονται εκτός Ευρώπης (το KymiRing θα ήταν η εξαίρεση). Η Σαουδική Αραβία είναι μεταξύ των προγραμματισμένων μελλοντικών προορισμών.

Μια τέτοια παγκόσμια επέκταση προσφέρει την ευκαιρία να παρουσιαστεί το MotoGP μπροστά σε ένα νέο κοινό, αλλά απαιτεί επιπλέον έξοδα ταξιδιού και υλικοτεχνικής υποστήριξης.

"Λοιπόν, η γυναίκα μου θα αλλάξει τις κλειδαριές στο σπίτι με αυτό το ημερολόγιο και τα νέα Grand Prix Καζακστάν και Ινδίας!" αστειεύτηκε ο Alex Rins. "Αλλά πέρα από το αστείο, είναι ωραίο να ανακαλύπτεις νέα μέρη, νέες πίστες. Σίγουρα θα είναι πιο δύσκολο γιατί θα λείπουμε περισσότερο από το σπίτι, αλλά φαίνεται καλό".


Ως ένας από τους μη Ευρωπαίους αναβάτες, ο Jack Miller χρειάστηκε να διασχίσει τον μισό κόσμο για να κυνηγήσει το όνειρό του στο MotoGP.

Ο Αυστραλός πρόσθεσε επίσης ότι η σεζόν θα ξεκινήσει αργότερα από το συνηθισμένο και περιλαμβάνει ένα «ανοιξιάτικο διάλειμμα» τριών Σαββατοκύριακων μετά το Le Mans, εκτός από το συνηθισμένο καλοκαιρινό διάλειμμα από το Καζακστάν στις 9 Ιουλίου στο Silverstone στις 4-6 Αυγούστου.

"Έχουμε ένα μεγάλο ημερολόγιο, αλλά μου αρέσει η εμφάνισή του", είπε ο Miller, ο οποίος θα αλλάξει από την Ducati στην KTM την επόμενη σεζόν. "Ένας αγώνας λιγότερος στην Ισπανία, δύο νέες χώρες. Είναι φανταστικό για το πρωτάθλημα να εξαπλώνεται λίγο περισσότερο από το να βασίζεται αποκλειστικά στην Ευρώπη, θα μπορούσε κανείς να πει. Μου αρέσει η ιδέα αυτού. Μου αρέσει να πηγαίνω με τα MotoGP σε όλο τον κόσμο. Νομίζω ότι αυτός είναι ο στόχος και έτσι πρέπει να είναι".

"Το ίδιο το [πρόγραμμα] φαίνεται καλό. Ο τελευταίος αγώνας είναι στα τέλη Νοεμβρίου, οπότε θα σταματήσουμε λίγο αργότερα, αλλά ξεκινά λίγο αργότερα [Portimao, 24-26 Μαρτίου]. Υπάρχουν επίσης δύο αξιοπρεπή διαλείμματα στη μέση, μετά το Le Mans και πριν το Silverstone. Έτσι, θα μπορούμε να επιστρέψουμε στο σπίτι".

Ο Maverick Vinales της Aprilia κατάλαβε επίσης την ανάγκη να πάει το MotoGP σε νέες χώρες.


"Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να πάμε σε νέες χώρες και να μεγαλώσουμε την κοινότητα των MotoGP. Πρέπει να βελτιωθούμε και να αναπτυχθούμε. Πρέπει να γίνουμε το πιο σημαντικό άθλημα στον κόσμο".

"Για μένα είναι υπέροχο [γιατί] φυσικά μου αρέσουν οι αγώνες. Η Ινδία είναι σημαντική για εμάς, γιατί μπορούμε να δούμε πολλούς οπαδούς, όπως στην Ινδονησία. Θα βελτιώσει πολύ το MotoGP. Είναι καλά νέα".

Ο Miguel Oliveira είπε: "Πολύ συναρπαστικό να πηγαίνεις σε νέα μέρη και είναι ένα βήμα μπροστά. Θα περάσουμε περισσότερο χρόνο εκτός Ευρώπης, ειδικά στο τέλος της χρονιάς, κάτι που θα είναι πρόκληση".

Ο ομόσταυλος του Vinales, Aleix Espargaro, ο οποίος στα 33 του θα γίνει ο γηραιότερος αναβάτης στη σχάρα εκκίνησης την επόμενη σεζόν, χαρακτήρισε το μελλοντικό ημερολόγιο ως «σκληρό και «απαιτητικό».

"Πολύ σκληρό. Θα είναι πολύ απαιτητικό σωματικά και πνευματικά, με τους αγώνες σπριντ και τις νέες πίστες", είπε ο Espargaro. "Ειδικά το τελευταίο μέρος της χρονιάς, θα είναι δύσκολο να κάνουμε τρεις συνεχόμενους αγώνες, δύο φορές, τόσο μακριά από το σπίτι".

"Θα προσπαθήσω να οργανωθώ όσο το δυνατόν περισσότερο με την ομάδα μου και την οικογένειά μου, ίσως ταξιδέψω περισσότερο με τα παιδιά μου. Να δούμε πως θα οργανωθώ. Έχω την αίσθηση ότι το τελευταίο μέρος θα είναι πολύ απαιτητικό για τους αναβάτες και για στο paddock".

Η δημιουργία των αγώνων Sprint το απόγευμα του Σαββάτου σημαίνει ότι ο αριθμός των αγώνων MotoGP την επόμενη σεζόν θα υπερδιπλασιαστεί αμέσως, από 20 σε 42.

Τα  sprint τεχνικά δεν θα ονομάζονται Grand Prix και θα δίνονται μόνο μισοί βαθμοί για τους αγώνες μισής απόστασης.

Αλλά ένας αγώνας MotoGP είναι ένας αγώνας MotoGP όσον αφορά τη σωματική και πνευματική δέσμευση. Για να μην αναφέρουμε το ρίσκο, το οποίο ορισμένα μέλη τoυ paddock πιστεύουν ότι θα είναι υψηλότερο για τα sprint, λόγω της σημασίας του να βρίσκεται κάποιος κοντά στις πρώτες θέσεις στον εναρκτήριο γύρο.

"Η νέα μορφή μας δίνει λίγο περισσότερο άγχος και θα είναι αστείο να έχουμε πολλούς αγώνες back-to-back και η ευκαιρία να κερδίσουμε πόντους δύο φορές το Σαββατοκύριακο θα μας επηρεάσει όλους", είπε ο Oliveira, ο οποίος αλλάζει από την KTM στην RNF Aprilia την επόμενη σεζόν.

"Οι αναβάτες θα πρέπει να το δουν σαν έναν μεγάλο, μεγάλο μαραθώνιο και να μην αγχώνονται πολύ [σε κάθε αγώνα]. Θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να προσαρμοστώ σε αυτό".

Ενώ οι νέες διοργανώσεις στο Καζακστάν και την Ινδία έγιναν πρωτοσέλιδα, έγιναν εις βάρος της Aragon, η οποία αποτελεί μέρος του ημερολογίου του MotoGP κάθε χρόνο από το 2010.

Η Αραγονία, όπως η Βαρκελώνη και η Βαλένθια, είχαν ήδη συμφωνήσει να εναλλάσσουν τη διοργάνωση MotoGP (αντί να συνεχίσουν να την φιλοξενούν κάθε χρόνο) με άλλους ισπανικούς γύρους λόγω της επικείμενης επέκτασης του ημερολογίου.

Αυτό σημαίνει ότι η Aragon θα μπορούσε κάλλιστα να επιστρέψει για τη σεζόν του 2024, έχοντας συμφωνήσει να φιλοξενήσει «τουλάχιστον τρεις αγώνες μεταξύ 2022-2026» συμπεριλαμβανομένου του αγώνα που έγινε εκεί το Σεπτέμβριο.

"Ελπίζω να μην επιστρέψουμε ποτέ ξανά!", αστειεύτηκε ο Quartararo, αναφερόμενος στο κακό του ρεκόρ και την κακή του τύχη στην πίστα της Αραγονίας, συμπεριλαμβανομένης της σύγκρουσης στον πρώτο γύρο του φετινού αγώνα με τον Marc Marquez. "Τώρα θα έχουμε λίγο καλύτερο κινητήρα [για το 2023] δεν θα πάμε πίσω!".

"Είναι κρίμα [να χάσουμε την Aragon]... Σίγουρα ο Fabio θα είναι χαρούμενος!" χαμογέλασε ο Rins. "Αλλά για εμάς, είναι ένα καλό μέρος για οδήγηση. Είναι περισσότερο ένα GP εντός έδρας από ότι για παράδειγμα το Montmelo. Αλλά είναι αυτό που είναι, θα πρέπει να πάμε εκεί με το stock μοτοσυκλέτα για να προπονηθούμε!".

"Δεν θα πάμε στην Αραγονία, για μένα αυτό δεν είναι τόσο καλό", είπε ο Bagnaia. "Αλλά σε κάθε περίπτωση, κάναμε ήδη τέσσερις αγώνες στην Ισπανία, οπότε είναι σωστό να πάμε σε άλλη χώρα. Ανυπομονώ να οδηγήσω στην Ινδία γιατί είναι μια νέα πίστα, πάντα μου αρέσει όταν πηγαίνουμε σε νέες πίστες. Σίγουρα θα λείπουμε από το σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα τον επόμενο χρόνο".

Επόμενο άρθρο »

Bezzecchi: Ο τίτλος του rookie της χρονιάς ήταν βασικός στόχος

« Προηγούμενο άρθρο

Μηχανικοί της Red Bull από την F1 στην KTM

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα