• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
16ος Αγώνας - GP Ιαπωνίας (Motegi)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Yamaha NEO’s Dual Battery – Ο “καθαρός” φίλος της πόλης
Τεστ-Μοντέλα 12/07/2024 - 01:38

Η Yamaha είναι από τις πρώτες εταιρείες που έβαλε σε παραγωγή ποδήλατα με ηλεκτρική υποβοήθηση, πριν από 31 χρόνια και συνεχίζει μέχρι σήμερα έχοντας μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρικά υποβοηθούμενων ποδηλάτων.


Με βάση τα παραπάνω είναι κατανοητό πως η Yamaha έχει ήδη μεγάλη εμπειρία στο θέμα της ηλεκτροκίνησης και αυτό φαίνεται από τις τεχνικές επιλογές, κινητήρας στο κέντρο του πίσω τροχού και αποσπώμενες μπαταρίες, που έχει κάνει στο Neo s, το πρώτο ηλεκτρικό σκούτερ της Yamaha.

 

NEO’s Dual Battery
Πρόκειται για ένα scooter που κρατάει το όνομα και ακολουθεί τις σχεδιαστικές γραμμές του  ΥΝ 50 Neo s (με θερμικό κινητήρα βενζίνης), συμπληρώνοντας όμως με τα δικά του πιο μοντέρνα στοιχεία στο design, στα χρώματα και φυσικά στον κινητήρα που είναι ηλεκτρικός.


To NEO’s όπως και ο προκάτοχός του, οδηγείται με δίπλωμα ΑΜ (το λεγόμενο “Μοτοποδηλάτου”) ή και με δίπλωμα αυτοκινήτου εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις.


Για να τηρεί τις προϋποθέσεις οδήγησης με δίπλωμα ΑΜ, το NEO’s έχει τελική ταχύτητα περιορισμένη (σύμφωνα με το νόμο) στα 45 χλμ ανά ώρα .

Σχεδίαση και χώροι.
Η σχεδίαση του, κατά τη γνώμη μας συμπαθέστατου NEO’s, το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο σε σχέση με τα συμβατικά αλλά και ανάμεσα στα ηλεκτρικά scooter. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό του είναι οι τετράγωνοι Led προβολείς με τα φώτα ημέρας στην περίμετρό τους.


Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τριφασικός συγχρονισμένης διέγερσης και βρίσκεται στο κέντρο του πίσω τροχού. Πέρα από την καλύτερη αισθητική, αποφεύγετε έτσι και η χρήση συστήματος μετάδοσης που και συντήρηση θέλει και σίγουρα κάποιες απώλειες θα είχε. 


Η θέση οδήγησης είναι άνετη, και η απόσταση από την ποδιά μέχρι την σέλα επιτρέπει ακόμα και σε ψηλότερους αναβάτες να βολευτούν, κάτι το οποίο μας έκανε εντύπωση λόγω του μικρού  μεγέθους του NEO’s. Αντίστοιχα άνετη είναι κι η θέση του συνεπιβάτη.


Το κοντέρ  παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες , όπως “στάθμη φόρτισης” των μπαταριών, ώρα, διανυθέντα συνολικά χιλιόμετρα και ταχύτητα. Στο θέμα τον ενδείξεων νομίζουμε πως θα ήταν καλύτερο να υπάρχει ένδειξη με την αυτονομία σε χιλιόμετρα και όχι το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας  


Επίσης κατεβάζοντας στο smartphone σας την εφαρμογή MyRide της Yamaha μπορείτε να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για εισερχόμενες κλήσεις και μηνύματα στην οθόνη LCD. 


Ο χώρος κάτω από την σέλα, στην έκδοση με τις δύο μπαταρίες που είχαμε στην διάθεσή μας, επιτρέπει την αποθήκευση ενός κράνους jet (ανοιχτό) και από ότι είδαμε με την μια μπαταρία μπορεί να χωρέσει ακόμα και ένα full face κράνος

Μπαταρίες 
Το NEO’s Dual Battery είναι εξοπλισμένο με δύο αφαιρούμενες μπαταρίες ιόντων λιθίου, κάτω από τη σέλα, οι οποίες τροφοδοτούν τον κινητήρα εναλλάξ, προσθέτοντας έτσι πόντους στην αυτονομία και την ευελιξία στη φόρτιση.  Το τεράστιο πλεονέκτημα με τις  αφαιρούμενες μπαταρίες είναι ότι μπορούν να φορτιστούν σε απλή οικιακή πρίζα με τον ειδικό φορτιστή που παρέχεται μαζί με το NEO’s.


Πολύ βολικό επίσης είναι ότι μπορούν  να φορτιστούν και πάνω στο NEO’s ή να χρησιμοποιούνται εναλλάξ με την μια επάνω στο σκούτερ και την άλλη να φορτίζει στο σπίτι ή στο γραφείο . Η κάθε μπαταρία, σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, προσφέρει αυτονομία σχεδόν 30 Χλμ οπότε έχουμε μια συνολική αυτονομία που φθάνει τα περίπου 60 χλμ. Επιπλέον υπάρχει η λειτουργία eco η οποία όμως περιορίζει τη τελική στα 35 χλμ ανά ώρα  χωρίς, ευτυχώς, να επηρεάζει αισθητά την επιτάχυνση του.

Επιδόσεις  και συμπεριφορά
Οι  επιδόσεις του NEO’s είναι ικανοποιητικές για την κατηγορία που αντιπροσωπεύει. Μπορεί τα 45 χλμ ανά ώρα της τελικής μπορεί να φαίνονται λίγα, άλλα ο ηλεκτροκινητήρας χάρη στη ροπή του προσφέρει επιδόσεις ισάξιες, αν όχι ανώτερες, από αυτές ενός νόμιμου (ταπωμένου) θερμικού κινητήρα 50 κ.εκ..


Κατά την οδήγηση το χαμηλό κέντρο βάρους, η ελαφριά αίσθηση, η ευχρηστία, η αθόρυβη και ομαλότατη λειτουργία προσθέτουν πόντους στην άνεση και ευχρηστία, κάτι που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι λιγότερο έμπειροι αναβάτες. 


Το NEO’s είναι ένα όχημα το οποίο απευθύνεται σε νέους οδηγούς οι οποίοι θέλουν ένα πιο άνετο, σίγουρο και ασφαλές όχημα για τις αστικές μετακινήσεις τους σε σχέση τα ηλεκτρικά πατίνια και τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα.


Η τιμή του NEO’s Dual Battery είναι στα 3.240,00 €  και κατεβαίνει στα 1.968,00€ με το πρόγραμμα επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».


Διαθέσιμο σε 3 χρωματικές επιλογές (Midnight Black, Milky White, Aqua) 

 

Χαρακτηριστικά Yamaha NEO’s Dual Battery 

Τύπος ηλεκτροκινητήρα 

Τριφασικός συγχρονισμένος ηλεκτροκινητήρας διέγερσης 

Ονομαστική ισχύς 

2,3kW/424 σ.α.λ. 

Μέγιστη ισχύς 

2,5kW(3,4PS)/400 σ.α.λ. 

Μέγιστη ροπή 

136,0N・m(13,9kgf・m)/50 σ.α.λ. 

Τύπος μπαταρίας 

Ιόντων λιθίου 

Τάση, χωρητικότητα μπαταρίας 

50,4V, 19,2Ah (5HR) 

Συνολικός αριθμός τοποθετημένων μπαταριών 

Μέγιστος αριθμός μπαταριών 

Στερέωση μπαταρίας 

Αφαιρούμενη 

Αυτονομία 1ης μπαταρίας (WMTC Class 1) 

37 χλμ. 

Αυτονομία 1ης μπαταρίας, Eco mode 

38.5 χλμ.: H αυτονομία μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τις συνθήκες χρήσης και τη φθορά της μπαταρίας. 

Αυτονομία 1ης και 2ης μπαταρίας 

68 χλμ.: H αυτονομία μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τις συνθήκες χρήσης και τη φθορά της μπαταρίας. 

Μέγεθος μπαταρίας 

360mm(Μ)x215mm(Β)x105mm(Υ) 

Βάρος μπαταρίας 

8,0 κιλά 

Κατανάλωση ενέργειας (WMTC κατηγορία 1) 

31Wh/km 

Τύπος φορτιστή 

Φορτιστής τοίχου 220VAC, Ισχύς 58,8V, 3A 

Χρόνος φόρτισης (0-100%) 

8 ώρες: Ο χρόνος φόρτισης μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το περιβάλλον φόρτισης 

Χρόνος φόρτισης (20-80%) 

4 ώρες: Ο χρόνος φόρτισης μπορεί να διαφέρει ανάλογα με τις συνθήκες χρήσης και τη φθορά της μπαταρίας. 

 


 

Επόμενο άρθρο »

Ducati Panigale V4 2025: φωτογραφικό αφιέρωμα

« Προηγούμενο άρθρο

Ιδανικό ξεκίνημα για την πίστα η KTM RC390

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα