• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η συνεργασία Suzuki, Bridgestone
Ο ρόλος του μηχανικού ελαστικών
Νέα 17/06/2011 - 16:41

H συνεργασία μεταξύ της Suzuki και της Bridgestone ξεκίνησε το 2004, την τρίτη χρονιά που η εταιρεία ελαστικών μετείχε στο MotoGP. Το 2007 απέδωσε καρπούς, καθώς ο Chris Vermeulen είχε πολύ καλά αποτελέσματα.

 

Ο Yukihiko Kubo είναι ο άνθρωπος της Bridgestone στην ομάδα της Suzuki και συνεργάζεται στενά με τον Alvaro Bautista για τον τομέα των ελαστικών. Ο Kubo εξήγησε το ρόλο του λέγοντας τα εξής:

«Η συνεργασία μας με την ομάδα αρχίζει την Πέμπτη, πριν το Grand Prix. Είναι σημαντικό να γνωρίζει η ομάδα και ο Alvaro τις διαθέσιμες γόμες ελαστικών που διαθέτουμε για κάθε αγώνα. Αν και συνεργαζόμαστε με αυτόν μόλις τον τελευταίο χρόνο, έχουμε αναπτύξει μια καλή σχέση η οποία είναι σημαντικό να υπάρχει.

 

Παραβρίσκομαι στις συναντήσεις που κάνουν οι μηχανικοί της ομάδας την Πέμπτη για να καθορίσουμε ένα πλάνο για το Σαββατοκύριακο. Τους εξηγώ προσεκτικά τις επιλογές ελαστικών που έχουν, σε τι διαφέρουν από αυτά της προηγούμενης χρονιάς και γιατί κάναμε αυτές τις επιλογές για τον κάθε αγώνα.

Επίσης τους προτείνω ποια γόμα ελαστικών να χρησιμοποιήσουν τόσο εμπρός όσο και πίσω. Τότε συμφωνούμε για τα λάστιχα που θα επιλεγούν και καθορίζουμε ένα πλάνο για τις ρυθμίσεις και για το τι θέλουμε να επιτύχουμε στον αγώνα.»

 

Ο Κubo τόνισε ότι η FIM κάνει ελέγχους στα ελαστικά για να διαπιστώσει ότι πληρούν τις προδιαγραφές και ότι είναι σύννομα με τους κανονισμούς και συνέχισε:

«Όταν καθορίσουμε το πλάνο για το Σαββατοκύριακο, ξέρουμε πότε ο Alvaro θα χρησιμοποιήσει κάθε τύπο ελαστικών. Έχουμε περιορισμό στο πόσα νέα λάστιχα θα χρησιμοποιήσουμε και πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι δεν θα κάνουμε σπατάλη. Ο Alvaro πρέπει να έχει τουλάχιστον ένα καινούριο σετ ελαστικών για τις κατατακτήριες δοκιμές και για τον αγώνα.

Τα καινούργια λάστιχα δίνουν ουσιαστικό πλεονέκτημα και είναι βασικό να βοηθήσουμε την ομάδα να πετύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Στο τέλος κάθε ημέρας συζητάμε για ό,τι έγινε και αποφασίζουμε τι θα κάνουμε έπειτα, πάντα βάσει του σχεδίου.

 

Κάθε ημέρα συλλέγουμε στοιχεία για τα ελαστικά, για την πίεση, την θερμοκρασία. Για παράδειγμα το πίσω ελαστικό έχει την καλύτερη πρόσφυση όταν η θερμοκρασία ξεπεράσει τους 100 βαθμούς Κελσίου. Όταν είναι μικρότερη, γνωρίζουμε ότι η απόδοση δεν είναι η μέγιστη δυνατή και η μοτοσυκλέτα δεν οδηγείται όπως πρέπει. Σε αυτή την περίπτωση, συνεργάζομαι με τους μηχανικούς για να κάνουμε τις κατάλληλες ρυθμίσεις στο στήσιμό της.

 

Όταν υπήρχαν περισσότεροι κατασκευαστές ελαστικών στους αγώνες, καθένας από αυτούς μπορούσε να δημιουργήσει λάστιχα αποκλειστικά για τον κάθε αναβάτη. Όμως τώρα που είναι μόνο η Bridgestone, πρέπει να δουλεύουμε στενά με τις ομάδες για να κάνουμε τις μοτοσυκλέτες όσο το δυνατόν καλύτερες» κατέληξε ο Kubo.

Επόμενο άρθρο »

O Dani Pedrosa εγχειρίστηκε επιτυχώς

« Προηγούμενο άρθρο

Eγχειρίζεται ξανά ο Pedrosa

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα