• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
6ος Αγώνας - Καταλωνία (Montmelo)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
H απάντηση της Bridgestone στην κριτική
Για τα ελαστικά στο Assen
Νέα 29/06/2011 - 14:42

Το Ολλανδικό Grand Prix δεν χαρακτηρίστηκε μόνο από τη νίκη του Ben Spies αλλά και από την έντονη κριτική που δέχτηκε η Bridgestone για τα ελαστικά που έδωσε στις ομάδες. Οι κρύες συνθήκες που επικρατούσαν όλο το τριήμερο δεν επέτρεψαν να φτάσουν αυτά στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας τους, με αποτέλεσμα να συμβούν πολλές πτώσεις. 

Ο Hirohide Hamashima, βοηθός Διευθυντή στο τμήμα εξέλιξης αγωνιστικών ελαστικών της Brigdestone, απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με το θέμα και την κριτική που δέχτηκε η εταιρεία.

 

Υπήρξε έντονη συζήτηση για τα ελαστικά όλο το τριήμερο. Κατ’ αρχάς, μπορείτε να διευκρινίσετε τι έγινε στις δοκιμές τις Παρασκευής;

«Το πρωί της συγκεκριμένης ημέρας η πίστα ήταν στεγνή και ήταν έτσι οι αναβάτες χρησιμοποίησαν τα σλικ ελαστικά μας για πρώτη φορά. Ήταν ίδιας σύνθεσης με αυτά που είχαμε και πέρσι στον ίδιο αγώνα, επειδή η πληροφόρηση που είχαμε από τους οδηγούς ήταν τέτοια που δεν χρειαζόταν να τα αλλάξουμε. Οι συνθήκες στην πίστα την Παρασκευή το πρωί ήταν άσχημες. Η θερμοκρασία ήταν χαμηλή και γλιστρούσε, τόσο από τη βροχή όσο και από τα λάδια που είχαν χυθεί σε αυτή την Πέμπτη, καθώς πιστεύω ότι δεν είχε καθαριστεί καλά.

 

Αυτά συνέβαλαν στο να πιστεύουν οι οδηγοί ότι η πρόσφυση από τα ελαστικά ήταν χειρότερη το πρωί της Παρασκευής. Αυτοί απαίτησαν να δώσουμε μια λύση στη δυσκολία που είχαν να ζεστάνουν την αριστερή πλευρά του πίσω σλικ ελαστικού. Αρχικά μας πρότειναν να κόψουμε τα ελαστικά σε αυτό το σημείο, κάτι για το οποίο ήμασταν προετοιμασμένοι, όμως δεν υπήρξε ομοφωνία μεταξύ τους αι έτσι δεν το πράξαμε.

 

Εμείς προτείναμε να φέρουμε ένα νέο πίσω ελαστικό, με άλλα χαρακτηριστικά, από την Γερμανία για το ζέσταμα και τον αγώνα. Αυτό έχει ακόμα πιο μαλακή σύνθεση στο αριστερό μέρος του και θα ζεσταινόταν καλύτερα. Η δεξιά πλευρά του είναι ίδια σε ότι αφορά τη σύνθεσή της με αυτή του ελαστικού που τελικά χρησιμοποίησαν, και η οποία απέδωσε καλά.

Φορτώναμε ήδη το φορτηγό με τα νέα ελαστικά στην Γερμανία, για να είναι έγκαιρα στην πίστα, ωστόσο λίγο αργότερα ενημερωθήκαμε ότι τελικά δεν υπήρχε ομοφωνία μεταξύ των ομάδων και των αναβατών, παρά την αρχική προτροπή τους. Έτσι ήταν αδύνατον να τα διαθέσουμε.

Κάποιοι αναβάτες δεν συμφώνησαν επειδή δεν τα θεώρησαν ασφαλή σε σχέση με αυτά που τους είχαμε δώσει ήδη. Με βάση τις καιρικές συνθήκες που επικράτησαν το Σάββατο στον αγώνα, νομίζω ότι τα νέα ελαστικά θα ήταν πιο αποδοτικά και θα ζεσταίνονταν ευκολότερα στους πρώτους γύρους αλλά θα ήταν μειωμένη η αντοχή τους σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.»

 

Oρισμένοι αναβάτες, όπως οι Crutchlow and Edwards είδαν το εμπρός λάστιχό τους να φθείρεται. Σε τι οφειλόταν αυτό;

«Οι περισσότεροι οδηγοί συνήθως προτιμούν σκληρότερης σύνθεσης εμπρός ελαστικό καθώς έχουν ρυθμίσει έτσι τη μοτοσυκλέτα που να μπορούν να πιέζουν περισσότερο στις στροφές. Όμως σε συνθήκες όπως αυτές του αγώνα στο Assen σχεδόν όλοι οι αναβάτες προτίμησαν τα ελαστικά με την μαλακότερη σύνθεση. Αυτό έκανε τα ελαστικά να ανεβάσουν θερμοκρασία ταχύτερα, όμως ήταν πιο ευάλωτα στη φθορά.

 

Ρόλο σε αυτό έπαιξε και το στήσιμο της μοτοσυκλέτας αλλά και το στυλ οδήγησης. Στην πίστα του Assen έχει στρωθεί άσφαλτος πολλές φορές με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά σημεία με διαφορετική πρόσφυση. Σε κάποια σημεία της, ιδίως στις γρήγορες δεξιές στροφές, το εμπρός ελαστικό δοκιμάζεται σκληρά. Οι περισσότεροι αναβάτες δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα, όμως οι Colin Edwards, Cal Crutchlow και Andrea Dovizioso είχαν.»

 

Υπάρχει περισσότερη πληροφόρηση για τους κραδασμούς για τους οποίους παραπονέθηκε ο Dovizioso στον αγώνα;

«Το πίσω ελαστικό στην μοτοσυκλέτα του Andrea δεν είχε πρόβλημα, το εξετάσαμε και δεν υπήρχε κάτι ούτε σε αυτό ούτε στον τροχό. Έτσι τίποτε δεν δείχνει ότι ο κραδασμός οφειλόταν στο λάστιχο. Θα λέγαμε ότι όλα δείχνουν ως αιτία τη φθορά του εμπρός ελαστικού. Συγκεκριμένα, καθώς το λάστιχο φθειρόταν, η δεξιά πλευρά του έγινε λίγο πιο ασύμμετρη με την αριστερή, αν θέλετε λιγότερο ομαλή, και αυτό προκάλεσε τον κραδασμό.»

Επόμενο άρθρο »

Χάνει το Mugello o Capirossi

« Προηγούμενο άρθρο

Συνεχίζεται η εξέλιξη του αερόσακου

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα