• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Moto Guzzi Nοrge GTV8: με γνώμονα τον τουρισμό
Μια εντυπωσιακή μοτοσυκλέτα με τις ανέσεις που χρειάζονται τα μεγάλα ταξίδια
Τεστ-Μοντέλα 17/10/2011 - 11:33

Κείμενο: Βασίλης Μωραΐτης 

Φωτ.: Milagro, Β.Μ.

 

Για την Ιταλική εταιρεία της Moto Guzzi τα νούμερα των πωλήσεων δεν σημαίνουν απόλυτα την επιτυχία. Στόχος της εταιρείας είναι η σχεδίαση και η κατασκευή μοτοσυκλετών που η αισθητική και η οδική τους συμπεριφορά απευθύνεται σε ένα ξεχωριστό κοινό. Σε ένα κοινό που η άνεση παίζει σημαντικό ρόλο μιας και καβαλάει την μοτοσυκλέτα του για πολλές ώρες. Με αυτό το σκεπτικό εξελίχθηκε η Nοrge GTV8. 

Το όνομα Norge συνδέεται άμεσα με τον ιδρυτή της εταιρείας Carlo Guzzi που απευθυνόταν στους ταξιδιώτες του Βόρειου Ακρωτηρίου καθώς και του μηχανικού Giuseppe Guzzi που ταξίδεψε πρώτος σε αυτά τα εδάφη.

Η καινούργια μοτοσυκλέτα φέρει σε ένα ποσοστό 80% εντελώς νέα τμήματα. Έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην αναβάθμιση της αεροδυναμικής και της προστασίας του οδηγού από τον θερμό αέρα που εκλύεται από τον εγκάρσιο V 90 μοιρών κινητήρα. Επίσης, οι σχεδιαστές έδωσαν μεγάλη προσοχή στην ποιότητα κατασκευής και την αισθητική του συνόλου.

 

Ο κινητήρας είναι πλέον ισχυρότερος, παράγει περισσότερη ροπή (η ισχύς του ξεπερνά του 100,5 ίππους και η ροπή του αγγίζει τα 104Nm μόλις στις 5.500σαλ.) σε χαμηλότερες στροφές και φέρει νέο συμπλέκτη μονού δίσκου. Σεβαστών διαστάσεων είναι η μίζα στην αριστερή πλευρά του κάρτερ ενώ ο δείκτης λαδιού αυτοκινητιστικού τύπου κλέβει την παράσταση. Οι εξατμίσεις είναι με διπλά τοιχώματα για δύο λόγους: Αρχικά για να περιορίσουν την θερμότητα που εκλύεται από αυτές και να μην γαριάζουν στο εμπρός μέρος των λαιμών όταν θερμανθούν και λερώσουν από τις ακαθαρσίες του δρόμου.

Είναι οι τομείς της αισθητικής που έχει λάβει σοβαρά υπ’όψιν η Ιταλική εταιρεία. Νέο set up φέρουν οι αναρτήσεις (Marzorcchi) και τα φρένα (Brembo), που είναι εφοδιασμένα με το τελευταίας γενιάς ABS. Η ζελατίνα της μοτοσυκλέτας είναι ηλεκτρική και μπορεί να ρυθμιστεί κατά την διάρκεια της οδήγησης.

Άλλαξε η θέση του τιμονιού και της σέλας προς όφελος της εργονομίας και της άνεσης και τοποθετήθηκε σε καλύτερη θέση ο πίνακας των οργάνων. Σε καλύτερη θέση έχει τοποθετηθεί το κεντρικό και το πλάγιο σταντ.

Το δε σημαντικό γεγονός για τον ταξιδιώτη είναι ότι η μοτοσυκλέτα συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό και στην ουσία αν θέλει κάποιος να προσθέσει κάτι θα αρκεστεί σε μία πίσω βαλίτσα και ένα tank bag. Οι ρυθμιζόμενες άκρες των ποδωστηρίων, οι λειτουργικοί διακόπτες και το προσεγμένο κούμπωμα των πλαστικών τμημάτων κλέβουν την παράσταση.

 

Στο δρόμο πραγματικά εκπλήσσεσαι με την οδική συμπεριφορά της Norge τόσο από πλευράς ευστάθειας όσο και ευελιξίας. Όταν κινηθήκαμε σε στενό φιδίσιο επαρχιακό δρόμο η Ιταλίδα Tourer υπάκουε πιστά στις οδηγίες μας χωρίς να φέρει κανένα απολύτως δισταγμό στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ή την αλλαγή κλίσης μέσα στην στροφή. Υποδειγματική ήταν και η συμπεριφορά του άξονα της μετάδοσης για τα δεδομένα της κατηγορίας χωρίς να ταράζει την ευστάθεια και την ισορροπία του συνόλου. Έπειτα από τα πρώτα χιλιόμετρα εμπιστευτήκαμε ακόμη περισσότερο το σύνολο πλαισίου ανάρτησης και πιέσαμε σε μεγαλύτερο βαθμό τα όρια της Norge ξεφεύγοντας από τα λογικά πλαίσια του τουριστικής οδήγησης.

Οι αναρτήσεις της στο σύνολο είναι πολύ καλές, μέτριας σκληρότητας χωρίς να βάζουν φρένο στην σπορ οδήγηση παρέχοντας την πληροφόρηση που χρειάζεσαι για να κινείσαι σε οποιονδήποτε ρυθμό χωρίς να ταράζεται ο καρδιακό σου παλμός.

Στο άριστο κράτημα της μοτοσυκλέτας συνέβαλαν επιπλέον τα ελαστικά Scorpion της Pirelli. Τα φρένα του είναι ισχυρά και έχουν μακράν καλύτερη αίσθηση και αρχικό δάγκωμα από το σύστημα πέδησης του Stelvio.

Από πλευράς άνεσης και εργονομίας δεν μένεις δυσαρεστημένος. Κάθεσαι πάνω στη σέλα και τα άκρα σου βρίσκουν μόνα τους τον προορισμό τους στις αντίστοιχες θέσεις. Τα πόδια σου δεν βρίσκουν τις κεφαλές ή τα προστατευτικά του ψεκασμού και από την θερμότητα που εκλύεται από τον κινητήρα μένεις ανεπηρέαστος αν σκεφτεί κανείς ότι την ημέρα της δοκιμής η θερμοκρασία είχε φθάσει τους 22 βαθμούς Κελσίου.

Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα κάνει εύκολη και ξεκούραστη τη ζωή του αναβάτη εφόσον είναι αποτελεσματική ακόμη και όταν την τοποθετήσεις στην κατώτερη θέση. Τα χειριστήρια και όλα τα μπουτόν είναι τοποθετημένα στην σωστή θέση και τα δάκτυλά σου τα βρίσκουν μονομιάς.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Ελληνικής Αντιπροσωπείας η τιμή είναι στα 16.050 Ευρώ για την Norge GT V8 ABS. Διαβάζοντας και μόνο ημερολόγιο αγώνων MotoGP θα ήταν όνειρο κάθε μοτοσυκλετιστή να βρεθεί πάνω στη σέλα της για να απολαύσει τους αγώνες στην Ευρώπη από κοντά.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Moto Guzzi Norge GT8V

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ PIAGGIO HELLAS A.E.

ΕΓΓΥΗΣΗ ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΙΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ

ΤΙΜΗ 16.050

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ 4T, 2K, AΕ/Ψ, 4B/K

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1151

 

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ Χ ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 95 X 81,2

ΣΥΜΠΙΕΣΗ (:1) 11 +/-0,5

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1

ΛΙΠΑΝΣΗ ΥΓΡΟ ΚΑΡΤΕΡ ΜΕ ΛΟΒΟΕΙΔΗ ΑΝΤΛΙΑ

ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ ΞΗΡΟΣ ΠΟΛΥΔΙΣΚΟΣ

ΜΕΤΆΔΟΣΗ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ ΜΕ ΑΞΟΝΑ

ΠΛΑΙΣΙΟ

ΤΥΠΟΣ ΣΩΛΗΝΩΤΟ ΜΟΝΗΣ ΔΟΚΟΥ

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1495

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 810 (-30mm ΜΕ ΕΞΤΡΑ ΤΖΕΛ)

ΒΑΡΟΣ (kg) 257

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (lt) 32

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΕΜΠΡΟΣ ΤΥΠΟΣ/ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) USD 45 ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ

ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΠΛΗΡΩΣ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

ΜΠΡΟΣΤΑ ZR 120/70/17

ΠΙΣΩ ZR 180/55/17

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ 2Χ320mm, 4 ΈΜΒΟΛΑ, BREMBO

ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ 1X282mm, 2 ΈΜΒΟΛΑ, BREMBO

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (HP/RPM) 100.5/7.000

ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (NM/RPM) 104/5500

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (KM/H) 220

 

Επόμενο άρθρο »

Σούπερ scooter 850cc από την Aprilia

« Προηγούμενο άρθρο

Στο πνεύμα της εποχής η Suzuki GSR 750

Χορηγοί