• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Εκτός κανονισμού οι συσκευές ρύθμισης ύψους στο μπροστινό
Από το 2023
Νέα 23/03/2022 - 00:12

Ωστόσο, οι συσκευές ρύθμισης πίσω ύψους (rear ride-height device), καθώς και τα συστήματα holeshot εμπρός και πίσω (που χρησιμοποιούνται μόνο στην αρχή ενός αγώνα) θα παραμείνουν εντός των κανονισμών.

Προς το παρόν, μόνο η Ducati είναι γνωστό ότι διαθέτει μια συσκευή ρύθμισης μπροστινού ύψους που μπορεί να χαμηλώσει παράλληλα με το πίσω μέρος στην έξοδο από τη στροφή, με τους ανταγωνιστές κατασκευαστές να κάνουν ξεκάθαρη την αντίθεσή τους.

"Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε στο Lusail στις 4 Μαρτίου 2022, ζητήθηκε από τους αντιπροσώπους της Επιτροπής Grand Prix να εξετάσουν δύο εναλλακτικές προτάσεις για αυτό το θέμα (συσκευές ρύθμισης ύψους)", αναφέρεται σε δήλωση της Επιτροπής Grand Prix.

"Και οι δύο είχαν στόχο να αποτρέψουν περαιτέρω βελτιώσεις απόδοσης και αυξήσεις κόστους ανάπτυξης. Μετά την εξέταση των προτάσεων εγκρίθηκε ομόφωνα ο ακόλουθος κανονισμός:

"Απαγορεύεται η χρήση οποιασδήποτε συσκευής που τροποποιεί ή προσαρμόζει το μπροστινό ύψος της μοτοσυκλέτας ενώ κινείται".

"Η απόφαση του Τεχνικού Διευθυντή θα είναι οριστική κατά τον καθορισμό του τι συνιστά μια συσκευή ρύθμισης ύψους στο μπροστινό μέρος. Επιτρέπονται συσκευές που λειτουργούν μόνο μια φορά κατά την εκκίνηση του αγώνα (δηλαδή συσκευές "holeshot")".

Οι συσκευές ρύθμισης ύψους/holeshot επιτρέπουν μεγαλύτερη επιτάχυνση χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους και συνεπώς μειώνοντας τις σούζες. Η μικρότερη μετωπική περιοχή μειώνει επίσης την αντίσταση στις ευθείες.

Λόγω της μακροχρόνιας απαγόρευσης της ηλεκτρονικής ανάρτησης στα MotoGP, και τα δύο συστήματα πρέπει να λειτουργούν χρησιμοποιώντας μόνο μηχανικά και υδραυλικά εξαρτήματα, που ενεργοποιούνται από τον αναβάτη.

Ενώ οι συσκευές holeshot ενεργοποιούνται στο grid και στη συνέχεια απενεργοποιούνται από τις δυνάμεις πέδησης στην πρώτη στροφή, οι συσκευές που ρυθμίζουν το ύψος σε όλο τον αγώνα (ride-height devices) είναι πιο περίπλοκες.

Πρωτοποριακά από την Ducati, τα πιο προηγμένα συστήματα ενεργοποιούνται όταν ο αναβάτης πατά ένα κουμπί καθ' οδόν σε μια στροφή, με τη μοτοσυκλέτα στη συνέχεια να χαμηλώνει αυτόματα στην έξοδο.

Και τα δύο συστήματα holeshot και ride-height μοιράζονται σε μεγάλο βαθμό τα ίδια υλικά, αλλά η στατική φύση μιας εκκίνησης αγώνα σημαίνει ότι οι μοτοσυκλέτες μπορούν να πέσουν σε χαμηλότερο επίπεδο από ό,τι όταν η συσκευή ride-height χρησιμοποιείται με ταχύτητα εν κινήσει.

Επόμενο άρθρο »

O Dani Pedrosa σε αγώνες αυτοκινήτων

« Προηγούμενο άρθρο

Bagnaia: Έχω πολλές απορίες

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα