• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Yamaha, δορυφορική ομάδα, Viegas, VR46
Οι φήμες για μετακίνηση της ομάδας του Rossi στην Yamaha
Νέα 08/12/2022 - 11:20

Όποια και αν είναι η αλήθεια σχετικά με τις πρόσφατες φήμες για την VR46, ο διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Racing, Lin Jarvis, επιβεβαίωσε ότι το ιαπωνικό εργοστάσιο αναζητά ήδη μια νέα δορυφορική ομάδα MotoGP.

Η Yamaha θα είναι ο μόνος κατασκευαστής MotoGP χωρίς δορυφορική ομάδα την επόμενη σεζόν, αφού η RNF πλέον πήγε στην Aprilia.

"Ναι, κοιτάμε ήδη για δορυφορική ομάδα, είπε ο Jarvis. "Έχουμε την πρόθεση να επιστρέψουμε [με μια δορυφορική ομάδα] το συντομότερο δυνατό".


"Την επόμενη χρονιά σίγουρα δεν θα είναι πλεονέκτημα να έχουμε μόνο δύο μοτοσυκλέτες! Σίγουρα [η Ducati] συγκεντρώνει πολλά δεδομένα. Δεν έχουν μόνο οκτώ μοτοσυκλέτες, αλλά έχουν πέντε ή έξι αναβάτες που είναι πραγματικά γρήγοροι. Είναι όλοι γρήγοροι, αλλά έχουν πέντε ή έξι που είναι πραγματικά εξαιρετικοί".

"Όλη αυτή η διαθεσιμότητα δεδομένων - μπορούν να δοκιμάσουν κάθε ελαστικό [κατά τη διάρκεια των δοκιμών], μπορούν να εξετάσουν τα πάντα και μετά μπορούν να τα αξιολογήσουν. Σίγουρα είναι πλεονέκτημα.


«[Αλλά] δεν θέλουμε να έχουμε οκτώ μοτοσυκλέτες γιατί είναι επίσης ένα βάρος. Είναι ένα πλεονέκτημα, αλλά είναι επίσης ένα βάρος να συνεχίσεις να υποστηρίζεις οκτώ μοτοσυκλέτες. Οπότε η εκτίμησή μας είναι ότι οι τέσσερις είναι πραγματικά ο βέλτιστος αριθμός και είναι κρίμα που του χρόνου δεν θα έχουμε τέσσερις. Αλλά ελπίζουμε το συντομότερο δυνατό στο μέλλον, να επιστρέψουμε με μια δορυφορική ομάδα".

Η Yamaha υποστήριζε δύο δορυφορικές ομάδες στα πρώτα χρόνια της εποχής «MotoGP», με την Tech3 να γίνεται στη συνέχεια η μοναδική δορυφορική ομάδα από το 2004 έως το 2019, όταν η γαλλική ομάδα μεταπήδησε στην KTM και αντικαταστάθηκε από την SRT.

Εξαιρώντας την RNF για προφανείς λόγους, από τις άλλες πέντε δορυφορικές ομάδες MotoGP, οι Pramac (Ducati), LCR (Honda), Tech3 (KTM) είναι ήδη πλήρως εναρμονισμένοι με τον τρέχοντα κατασκευαστή τους.

Αυτό τους κάνει πιο δύσκολο να δελεαστούν, κυρίως επειδή είναι πιο στενά συνδεδεμένοι με το εργοστάσιο και ήδη λαμβάνουν τις μοτοσυκλέτες των πιο σύγχρονων προδιαγραφών.

Ως εκ τούτου, οι πιο προφανείς υποψήφιοι της Yamaha θα ήταν οι VR46 και Gresini, οι οποίες επί του παρόντος αυξάνουν τις τάξεις της Ducati σε τέσσερις ομάδες και οκτώ αναβάτες, αλλά αγωνίζονται με μοτοσυκλέτες ηλικίας ενός έτους.

Το να δοθεί σε κάθε κατασκευαστή μια δορυφορική ομάδα θα ήταν επίσης η προτιμώμενη ισορροπία για τη Dorna, η οποία, μέχρι την πρόωρη έξοδο της Suzuki, ήλπιζε σε ένα δίκτυο 24 αναβατών που θα περιλαμβάνει μια εργοσταστιακή και μια δορυφορική ομάδα για καθέναν από τους έξι κατασκευαστές.

Το πιο κοντινό που μπορεί να συμβεί τώρα είναι τέσσερις μοτοσυκλέτες από τέσσερις κατασκευαστές και έξι από τον άλλο.

Δεδομένης της μακράς ιστορίας του Valentino Rossi με τη Yamaha, οι φήμες για δορυφορική ομάδα με τον Ιταλό κυκλοφορούν από τότε που σχηματίστηκε η ομάδα VR46, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στην Moto3 το 2014.

Η VR46 ανέβηκε σταθερά στη σκάλα των Grand Prix, μπαίνοντας στην Moto2 το 2017 και στη συνέχεια έτρεξε την πλευρά του Luca Marini στο γκαράζ της Avintia MotoGP πριν από μια πλήρη είσοδο στην κορυφαία κατηγορία για το 2022.

Αυτό συνέπεσε με την ολοκλήρωση της αρχικής τριετούς συμφωνίας της Yamaha με την Sepang Racing Team και η Yamaha παραδέχτηκε ότι η SRT και η VR46 ήταν πιθανό να είναι οι μοναδικοί υποψήφιοι για το 2022 και μετά.

Οι διαπραγματεύσεις περιπλέκονταν από το γεγονός ότι ο Rossi ήταν αναβάτης της Petronas SRT εκείνη την εποχή και, τελικά, αποφασίστηκε ότι η Yamaha θα παραμείνει με την Petronas.

Αυτό έστειλε την VR46 στην αγκαλιά της Ducati, με ένα τριετές συμβόλαιο που ανακοινώθηκε επίσημα στα τέλη Ιουνίου 2021. Αλλά το μελάνι μόλις είχε στεγνώσει όταν άρχισαν να εμφανίζονται σοκ φήμες ότι η Petronas δεν θα ανανέωνε με την SRT.

Ο χωρισμός Petronas-Sepang επιβεβαιώθηκε τον Αύγουστο, αναγκάζοντας την ομάδα να διαλυθεί στο τέλος της χρονιάς. Αν η Yamaha γνώριζε την έξοδο της Petronas, θα μπορούσε κάλλιστα να είχε στρέψει το ενδιαφέρον της περισσότερο προς την VR46 (αν και στην VR46 υπήρχε επίσης αβεβαιότητα για τους χορηγούς με την Aramco να αποχωρεί).

Όλα αυτά σήμαιναν ότι η Yamaha ανέλαβε τελικά μια προσεκτική δέσμευση ενός έτους στο νέο έργο RNF του Razlan Razali, που γεννήθηκε από τις στάχτες της SRT.

Και τα δύο μέρη αρχικά ανέφεραν ότι αναμενόταν επέκταση συμβολαίου, αλλά δεν βοήθησε η έλλειψη αποτελεσμάτων από τον Andrea Dovizioso (ο οποίος αποσύρθηκε από τα MotoGP μετά τον Misano) και τον rookie, Darryn Binder.

Με τη Yamaha να θέλει να προσφέρει μόνο άλλη μονοετή συμφωνία, η RNF άρχισε να ψάχνει αλλού και αποφάσισε να αλλάξει σε Aprilia για το 2023 και μετά, αφήνοντας τη Yamaha μόνο με την εργοστασιακή της ομάδα, τον Fabio Quartararo και τον Franco Morbidelli την επόμενη σεζόν.

Ερωτηθείς για την αποχώρηση της Suzuki και την πτώση της Yamaha σε δύο μοτοσυκλέτες την επόμενη σεζόν, ο Jorge Viegas, που επανεκλέχθηκε πρόσφατα ως πρόεδρος της FIM, είχε πει στον τηλεοπτικό σταθμό RAI της Ιταλίας:

"Δεν βλέπω ότι αυτή η κατάσταση είναι ιδιαίτερα καλή. Αλλά νομίζω ότι θα είναι μόνο για το 2023. Το 2024, η ομάδα του Valentino Rossi θα αλλάξει από τη Ducati στη Yamaha. Προς το παρόν είναι μια ιδέα και τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά μοιράζομαι κάποια νέα. Θα υπάρχουν έξι Ducati και τέσσερις Yamaha".

Αλλά ο επικεφαλής της ομάδας VR46, Alessio Salucci, επέμεινε ότι δεν γνώριζε τέτοια σχέδια, επισημαίνοντας ότι η τρέχουσα συμφωνία Ducati ισχύει μέχρι το τέλος του 2024.

"Δεν ξέρω γιατί ο Viegas εκτόξευσε αυτή τη βόμβα, είναι λίγο περίεργο γιατί δεν ξέρουμε τίποτα γι' αυτό", είπε ο «Uccio» στο GPOne.com. "Επαναλαμβάνω, έχουμε ένα τριετές συμβόλαιο με τη Ducati που λήγει το 2024, με δυνατότητα ανανέωσης για άλλα δύο χρόνια. Σίγουρα θα σεβαστούμε [το συμβόλαιο που ισχύει μέχρι το 2024] και μετά θα δούμε το 2025 αν θα συνεχίσουμε ή όχι. Όπως έλεγα πάντα, για εμάς το σημαντικό είναι να έχουμε ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες".

Από τη μία πλευρά, όλοι εκτός από τον Quartararo δυσκολεύτηκαν πολύ με τη Yamaha αυτή τη σεζόν, καθώς η VR46 γνωρίζει πολύ καλά από τον αναβάτη της Aκαδημίας, Franco Morbidelli.

Από την άλλη πλευρά, η VR46 δεν θα έχει Ducati εργοστασιακών προδιαγραφών του 2023 για τον Luca Marini και για τον Marco Bezzecchi την επόμενη σεζόν. Βέβαια θα έχουν την μοτοσυκλέτα του 2022, μια μοτοσυκλέτα που απέδειξε την δύναμή της ουκ ολίγες φορές. 

Εάν η VR46 σκοπεύει να τιμήσει το τρέχον συμβόλαιό της με τη Ducati και η Yamaha θέλει μια δορυφορική ομάδα στο grid για το 2024, η καλύτερη επιλογή της στα χαρτιά θα ήταν πιθανώς η Gresini.

Όταν έφυγε από το εργοστασιακό έργο της Aprilia και επέστρεψε στο καθεστώς της πλήρους δορυφορικής ομάδας, η Gresini υπέγραψε διετές συμβόλαιο με τη Ducati.

Η πρώτη σεζόν έφερε άμεση επιτυχία, με τις τέσσερις νίκες του Enea Bastianini (και την τρίτη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα) να κάνουν επίσης την Gresini τη μοναδική δορυφορική ομάδα που κέρδισε αγώνες MotoGP με περισσότερους από έναν κατασκευαστές (μετά από 14 νίκες με τη Honda από το 2002-2014).

Μπορεί όμως η Gresini να προσπαθήσει να κερδίσει με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές στο μέλλον;

"Η συμφωνία μας με τη Ducati καλύπτει το 2022 και το 2023", είπε ο Carlo Merlini της Gresini όταν ρωτήθηκε για τυχόν συνομιλίες της Yamaha. "Τα σχέδιά μας για το 2024 είναι ακόμα υπό συζήτηση".

Επόμενο άρθρο »

Ο Bagnaia για την κριτική που δέχτηκε το 2022

« Προηγούμενο άρθρο

Απεβίωσε ο Laurent Fellon

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ