• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
"Αγώνες Sprint, πιέσεις ελαστικών, νέες συνθέσεις"
Ο Piero Taramasso εξηγεί
Νέα 24/02/2023 - 16:01

Tο τεστ της Sepang δεν είναι σημαντικό μόνο για τις ομάδες και τους αναβάτες. Η Michelin χρησιμοποίησε επίσης τις τρεις ημέρες στη Μαλαισία για να δοκιμάσει και να αναπτύξει τα ελαστικά της. Όπως πάντα, ο Piero Taramasso ήταν εκεί, παρακολουθώντας προσεκτικά κάθε γύρο για να προετοιμαστεί καλύτερα για τη νέα σεζόν, στην οποία θα υπάρχουν μερικά νέα χαρακτηριστικά, όπως ο αγώνας Sprint και η εισαγωγή αισθητήρων πίεσης ελαστικών. Σε μια συνέντευξη στο GPone, ο Taramasso μίλησε για τις νέες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν το 2023.

 

Piero, πόσα και ποια ελαστικά φέρατε για αυτές τις δοκιμές;

"Οι αναβάτες είχαν στη διάθεσή τους τα ίδια ελαστικά που θα έχουν στη συνέχεια στα Grand Prix: επομένως τρεις επιλογές μπροστά και δύο πίσω, γιατί από φέτος θα υπάρχουν μόνο δύο συνδυασμοί για να διαλέξουν για το πίσω ελαστικό. Οι ποσότητες, από την άλλη, δεν θα αλλάξουν για το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο: θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν 7 μαλακά και 5 σκληρά ελαστικά κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου".

 

Στο τεστ όμως;

"Είχαν 7 ανά ένωση και μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το πολύ 10 συνολικά στις 3 ημέρες, το ίδιο και για το μπροστινό".

Μερικοί αναβάτες παραπονέθηκαν ότι είχαν λίγα ελαστικά διαθέσιμα.

"Δεν είναι αλήθεια, η ποσότητα είναι ίδια με την περσινή σεζόν, ο κανονισμός με αυτή την έννοια δεν έχει αλλάξει για περίπου δέκα χρόνια. Έχουν αρκετά για να λειτουργήσουν καλά: ακόμα κι αν θέλουν να χρησιμοποιήσουν μόνο το μαλακό μείγμα, μπορούν να κάνετε 180 γύρους με 7 ελαστικά, επομένως 60 την ημέρα. Μόνο δύο αναβάτες έκαναν περισσότερους, επομένως είχαν αρκετά ελαστικά. Χρησιμοποιώντας όλα τα ελαστικά που έχουν στη διάθεσή τους, άρα 10 μπροστά και ισάριθμα πίσω, μπορούσαν να φτάσουν συνολικά τους 260 γύρους".

 

Έχουν και οι αναβάτες κάτι νέο να δοκιμάσουν;

"Δύο μπροστινά ελαστικά με μέτρια σκληρότητα που θέλουμε να παρουσιάσουμε αυτή τη σεζόν. Ένα σημαντικό πράγμα: όταν δοκιμάζουν αυτά τα δύο ελαστικά, οι αναβάτες μπορούν να έχουν επιπλέον τόσα πίσω ελαστικά, οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα ποσότητας".

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του νέου μπροστινού ελαστικού;

"Το περίβλημα δεν έχει αλλάξει, αλλά έχει μια νέα σύνθεση μέτριας σκληρότητας: αναζητούμε το κράτημα ενός μεσαίου ελαστικού με τη στήριξη ενός σκληρού. Οι αναβάτες το είχαν ήδη δοκιμάσει στις δοκιμές του Misano πέρυσι και φαινόταν να λειτουργεί καλά. Παρακολουθούμε την εξέλιξη των μοτοσυκλετών και το στυλ οδήγησης που οδηγεί σε μεγαλύτερη πίεση στο μπροστινό ελαστικό, το οποίο πρέπει να δώσει περισσότερη στήριξη".

 

Για τους αγώνες Sprint που θα παρουσιαστούν φέτος, θα υπάρχουν συγκεκριμένα ελαστικά;

"Το έχουμε σκεφτεί, αλλά δεν θα υπάρξουν αλλαγές στα ελαστικά. Θέλουμε ελαστικά που μπορούν να καλύψουν την τυπική απόσταση αγώνα, όχι ελαστικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο τα Σάββατα και όχι τις Κυριακές. Λογικά θα υπάρχουν περισσότερα μαλακά ελαστικά διαθέσιμα, 7 έναντι 5 για την πιο σκληρή επιλογή. Αυτά είναι καλά νέα για εμάς, ένας ακόμη αγώνας σημαίνει να έχουμε περισσότερους θεατές στην πίστα και μπροστά στην τηλεόραση, ακόμα κι αν καταλαβαίνω ότι θα είναι πιο δύσκολο για τους αναβάτες. Μια άλλη θετική πτυχή είναι ότι οι ΕΔ2 θα είναι μεγαλύτερες και θα επιτρέψει στους αναβάτες να κάνουν πολλούς γύρους μαζί πριν από τον αγώνα".

Στα πρώτα 3 GP θα γίνει και δοκιμή των αισθητήρων πίεσης ελαστικών.

"Θα είναι ένα κεντρικό σύστημα και το αναπτύσσουμε. Βασικά, δεν θα αλλάξει τον τρόπο που δουλεύουμε".

 

Δεν θα ήταν αρκετό να ελέγξετε απλώς την πίεση με ένα μανόμετρο στο grid;

"Θα ήταν δυνατό, αλλά με την τρέχουσα τεχνολογία θα ήταν κρίμα να μην το εκμεταλλευτούμε. Στη MotoE και στη Moto2 χρησιμοποιούνται ήδη αισθητήρες και λειτουργούν καλά, τα MotoGP είναι η κορυφή της τεχνολογίας και είναι σωστό να χρησιμοποιούνται".

Ποιά μπορεί να είναι τα προβλήματα;

"Ειλικρινά δεν βλέπω κανένα γιατί, όπως είπα, ο τρόπος εργασίας δεν θα αλλάξει, το σύστημα θα είναι απλώς ενοποιημένο και η μόνη δυσκολία θα είναι να λειτουργήσει καλά, αναφέρομαι στο λογισμικό και την επικοινωνία μεταξύ αισθητήρων και διεύθυνσης αγώνα".

 

Ποια είναι τα όρια πίεσης στα οποία πρέπει να παραμείνουν οι αναβάτες;

"Μειώσαμε τα όρια γιατί, καθώς υπάρχουν ποινές για όσους τα ξεπεράσουν, οι ομάδες θα είναι ακόμα πιο σχολαστικές. Για το μπροστινό πάμε από ελάχιστη πίεση 1,90 bar στο 1,88, που, λαμβάνοντας υπόψη τις ανοχές, μπορεί να φτάσει μέχρι και το 1,85, μια σχετικά χαμηλή πίεση αλλά με την οποία το ελαστικό εξακολουθεί να λειτουργεί σχετικά καλά. Το μέγιστο όριο όμως θα είναι 2,2 bar, υπάρχει καλό περιθώριο να δουλέψεις και να μην κάνεις λάθη. Στο πίσω μέρος το όριο ήταν 1,70 bar και πήγαμε στο 1,68, αλλά το πίσω ελαστικό είναι λιγότερο ευαίσθητο στις αλλαγές της πίεσης".

Επόμενο άρθρο »

10 ορόσημα των οποίων μπορεί να γίνουμε μάρτυρες

« Προηγούμενο άρθρο

WorldSBK Phillip Island: ΕΔ

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα