• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Schwantz: Επίθεση σε κάθε ευκαιρία!
Έτσι κερδίζεις έναν πιο γρήγορο από εσένα
Νέα 10/03/2015 - 17:32

Καθώς μπαίνουμε σιγά-σιγά σε αγωνιστικούς ρυθμούς, ένα ερώτημα αρχίζει και στριφογυρίζει στο μυαλό αρκετών: πως μπορείς να κερδίσεις έναν αναβάτη που είναι πιο γρήγορος; Για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 1993 (500cc) Kevin Schwantz, υπάρχει μόνο ένας τρόπος: να επιτίθεσαι σε κάθε ευκαιρία και να μην τον αφήσεις να ξεφύγει!

 

«Αυτό που συνήθιζα να κάνω όταν αγωνιζόμουν με κάποιον που πίστευα ότι ήταν καλύτερος εκείνο το Σ/Κ, ήταν να χρησιμοποιώ κάθε ευκαιρία που είχα για να μείνω μπροστά του», σχολίασε ο Kevin Schwantz στο crash.net. «Ακόμα κι αν έπρεπε να κάνω μια παράτολμη κίνηση από την εσωτερική στα φρένα, θα έμπαινα και θα του χάλαγα το ρυθμό».

 

«Κάποιες φορές έπιανε και κάποιες όχι. Τουλάχιστον όταν ήμουν μπροστά από εκείνον που πίστευα ότι θα ήταν ο πιο δύσκολος για να κερδίσω, ένιωθα ότι εκείνη τη στιγμή κέρδιζα. Αν το μόνο που κάνεις είναι να ακολουθείς, τότε απλά θα βλέπεις τη διαφορά να μεγαλώνει και το πιο πιθανό είναι να καταλήξεις ο χαμένος».

 

Ένα ωραίο παράδειγμα αυτού που περιγράφει ο Schwantz, συνέβη στον καταπληκτικό αγώνα της Laguna Seca το 2008, με πρωταγωνιστές τον Valentino Rossi και τον Casey Stoner. Το αρνητικό για το σχηματισμό εκκίνησης του 2015, είναι ότι μια τέτοια τακτική φαίνεται να ακολουθεί μόνο ο Marc Marquez.

 

«Όταν κάποιος τον περάσει, τότε αμέσως προσπαθήσει να απαντήσει. Έχει δείξει ένα επίπεδο αγωνιστικής δεξιοτεχνίας που δεν έχουμε ξαναδεί από την εποχή που κυριαρχούσε ο Valentino. Έχουμε ακόμα κανα δυο σεζόν μέχρι να ανέβει στην κατηγορία και ο μικρότερος αδερφός του, ο Alex και τότε θα υπάρχουν δυο για να αντιμετωπίσεις».

 

Ο μόνος αναβάτης του MotoGP που έχει αγωνιστεί στα 500cc, είναι ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Valentino Rossi, ο οποίος στα 36 του χρόνια είναι ο γηραιότερος οδηγός στο Πρωτάθλημα. Ο Schwantz είχε δει τον Rossi να οδηγά όταν ο Ιταλός ήταν δέκα χρονών και πιστεύει ότι το μυστικό της επιτυχίας του είναι απλό: «Δεν το βλέπει σαν δουλειά και την ίδια νοοτροπία έχει και ο Marquez».

 

«Κάθε ημέρα που αγωνιζόμουν επαγγελματικά, έλεγα από μέσα μου: πλάκα μου κάνεις; πόσο ευλογημένος είμαι που έχω αυτή τη δουλειά; Νομίζω ότι πολλοί το βλέπουν ως δουλειά. Πήγαινε όμως σε μια κανονική δουλειά και θα δεις τι σημαίνει ακριβώς να δουλεύεις. Έχει ενδιαφέρον που γνωρίζω τον Rossi από μικρή ηλικία. Λατρεύει αυτό που κάνει και είναι ένας από του λίγους που η δόξα και η τύχη δεν τον έχουν αλλάξει».

 

Ερωτηθείς για τα ανερχόμενα αστέρια του MotoGP, ο Schwantz αποκρίθηκε: «Θέλω να πιστεύω ότι ο Α.Espargaro και ο Vinales θα μπορούν να εξελίσσουν τη μοτοσυκλέτα ακόμα και στα αγωνιστικά Σ/Κ και θα παλεύουν κάποιες στιγμές για το βάθρο. Και σε κάποιες περιπτώσεις, σε αγώνα flag-to-flag μπορεί - υπό προϋποθέσεις - να παλέψουν και για τη νίκη».

 

Αυτό, αν συμβεί, θα συνιστούσε μια τεράστια έκπληξη στο Πρωτάθλημα και είναι ακριβώς αυτά τα απρόβλεπτα αποτελέσματα που θα ήθελε να βλέπει περισσότερο ο Schwantz. «Σ’ αυτό παίζει ρόλο η μοτοσυκλέτα, τα ηλεκτρονικά και το ότι όλοι έχουν τα ίδια ελαστικά. Κάνει τους αγώνες λιγότερο συναρπαστικούς ή φαντάζομαι ότι θα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και τη λέξη βαρετούς.

 

«Μπορεί να χάνεις λίγο σε πρόσφυση κατά τη διάρκεια του αγώνα, αλλά οι μοτοσυκλέτες έχουν γίνει πιο σταθερές με τα ηλεκτρονικά και την ικανότητα να ελέγχουν και να σταματούν το σπινάρισμα, να σταματούν το ένα ή το άλλο. Έχει βγάλει κατά πολύ τον αναβάτη έξω από την εξίσωση».

 

Ο Schwantz θέλει να πιστεύει ότι με την αλλαγή στα ελαστικά της Michelin το 2016, τα πράγματα θα γίνουν πιο ενδιαφέροντα, ωστόσο προειδοποιεί: «Το θέμα είναι ότι θα έχουμε τα ίδια ελαστικά για όλους. Όταν αγωνιζόμασταν εμείς, ακόμα και με τα Michelin τις 9 από τις 10 φορές δεν επιλέγαμε τα ίδια ελαστικά. Θεωρώ ότι η εξοικονόμηση χρημάτων με την μονομάρκα έχει πάρει περισσότερα απ’ ότι έχει δώσει στο άθλημα. Τα χρήματα που γλυτώνουν τα χάνουν σε θεατές».

Επόμενο άρθρο »

Νέος χορηγός για την Forward Yamaha

« Προηγούμενο άρθρο

Rabat: Μ’ αρέσουν οι προκλήσεις!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα