• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα φρένα της Brembo
Στην κορυφαία κατηγορία των MotoGP
Νέα 18/03/2020 - 21:16

 

H Brembo μονοπωλεί την κατηγορία MotoGP εξοπλίζοντας το 100% των μοτοσυκλετών αλλά ταυτόχρονα κάθε ομάδα και κάθε αναβάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το δικό του συνδυασμό.
 
Από το ξεκίνημα της κατηγορίας MotoGP το 2002 και στους 296 αγώνες έχουν κερδίσει. Ακόμη πιο εντυποσιακό ειναι οτι apo to 1995 όλες οι νίκες στην μεγάλη κατηγορία των 500cc κατακτηθηκαν απο μοτοσυκλέτες που ηταν εφοδιασμένες με φρένα της Brembo.
Το 2019 ήταν η 4η συνεχόμενη χρονιά που και οι 22 αναβάτες στο MotoGP επέλεξαν φρένα (δαγκάνες, δίσκους, αντλίες φρένων και τακάκια) της Ιταλικής εταιρίας. Η τεράστια εμπειρία και μια σειρά τεχνικών λύσεων επιτρέπει στη Brembo να προσφέρει εξειδικευμένες προτάσεις για κάθε ομάδα, αναβάτη, πίστα, συνθήκες και στρατηγική αγώνα.
Οι μηχανικοί της Brembo, που συνεργάζονται στενά με τις ομάδες, δεν περιμένουν πολλές αλλαγές στη συμπεριφορά πέδησης σε σχέση με την περασμένη σεζόν και με το πλήθος διαθέσιμων επιλογών σε δίσκους φρένων, δαγκάνες και τροχούς, η Brembo μπορεί και προσφέρει μια εξειδικευμένη - συγκεκριμένη λύση για κάθε αναβάτη και για κάθε πίστα.
 
Δίσκοι carbon (8 διαφορετικές εκδόσεις) 
 
Οι περισσότεροι αναβάτες επιλέγουν δίσκους με διάμετρο 340 mm, είτε High Mass (μεγάλης μάζας) είτε Standard (χαμηλής μάζας) αλλά ορισμένες ομάδες, συνέχισαν, το 2019, να χρησιμοποιούν δίσκους με διάμετρο 320 mm.
Επίσης, για κάθε τύπο δισκόφρενου, υπάρχουν δύο διαφορετικές πάστες στα τακάκια που προσφέρουν αρχικό δάγκωμα των φρένων ή αντίσταση σε υψηλές θερμοκρασίες.
Συνολικά, οι αναβάτες έχουν στη διάθεσή τους 8 διαφορετικές επιλογές για δίσκους φρένων, 4 γεωμετρίες δίσκων και για κάθε γεωμετρία δίσκου υπάρχουν 2 επιλογές υλικού αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πολλές επιλογές με μεγάλο εύρος απόδοσης για κάθε κατάσταση, έτσι όλο και περισσότεροι αναβάτες χρησιμοποιούν δίσκους από carbon σε αγώνες με βροχή
Οι δίσκοι από carbon έχουν τρία κύρια πλεονεκτήματα: τη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας, τον ίδιο συντελεστή τριβής από την αρχή μέχρι το τέλος του αγώνα και σχεδόν μηδενική ροπή αδράνειας λόγω της σημαντικά μικρότερης μάζας.
 
Αντλίες φρένου αντίχειρα
 
Σύμφωνα με τη Brembo περισσότεροι από το 1/3 των αναβατών χρησιμοποιεί αντλία πίσω φρένου με λεβιεδάκι στον αντίχειρα. Μια λύση που εξέλιξε η Brembo τη δεκαετία του 90 για τον Mick Doohan και επιτρέπει τον έλεγχο του πίσω φρένου με τον αντίχειρα από μια μικρή μανέτα στο αριστερό clip on.
Υπάρχουν δυο εκδόσεις του φρένου αντίχειρα, η πιο διαδομένη ειναι αυτή με κοινό κύκλωμα με την αντλία στο πόδι που οδηγούν μια πίσω δαγκάνα με 2 έμβολα, μια δεύτερη επιλογή ειναι με ξεχωριστά κυκλώματα για τις δυο αντλίες φρένου (στο πόδι και στον αντίχειρα) κάθε αντλία ενεργοποιεί δυο από τα 4 έμβολα της πίσω δαγκάνας.
Στην πρώτη επιλογή μόνο η μία από τις δυο αντλίες επενεργεί στα τακάκια αντίθετα στη δεύτερη περίπτωση οι αντλίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα συμπληρώνοντας η μια την άλλη.
Από το 2019, οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους και μια νέα έκδοση της μανέτας αντίχειρα τη λεγόμενη push & pull που η σχεδίασή της επιτρέπει τη χρήση από τον αντίχειρα ή από το δείκτη ανάλογα με την προτίμηση του αναβάτη και προσφέρει το πλεονέκτημα του καλύτερου ελέγχου αλλά και της καλύτερης λαβής στα δυνατά φρεναρίσματα.
 

Επόμενο άρθρο »

H Ευρώπη σε καραντίνα, η Ιαπωνία όχι!

« Προηγούμενο άρθρο

Προτροπή Lorenzo: Μείνετε σπίτια σας!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα