του Δημήτρη Διατσίδη
Στην Πορτογαλική πίστα του Πορτιμάο, οδηγούμε τη νέα BMW M1000 RR με τα εξτρά carbon εξαρτήματα του πακέτου M Competition. Από τα 999cc αποδίδει 212 hp στις 14,500 rpm, ενώ το βάρος της είναι στα 192 κιλά, με το ρεζερβουάρ των 16.5 λίτρων γεμάτο και όλα τα υγρά της.
Παρά το ότι η BMW δεν αύξησε την ιπποδύναμη από τους 212 ίππους που είχε η Μ 1000 της προηγούμενης χρονιάς, φέτος η τελική ταχύτητα αυξήθηκε σημαντικά από τα 306 στα 314 χλμ/ώρα! Αυτό έγινε χάρις στην αυξημένη κάθετη δύναμη (downforce), που ήρθε από το νέο φέρινγκ, τα νέα φτεράκια “M Winglets”, το νέο κάλυμμα του μπροστινού τροχού, τις εισαγωγές αέρα για τα φρένα “M Brake Ducts” και τα νέα αεροδυναμικά καλύμματα στο κάτω μέρος των τροχών “M Aero Wheel Covers”.
Εκτός από όλα αυτά τα carbon τμήματα και εξαρτήματα, η ζελατίνα είναι πιο ψηλή, καλύπτοντας καλύτερα τον οδηγό, δίνοντας έτσι μια σημαντικά καλύτερη ροή του αέρα γύρω από τον αναβάτη. Εκτός από τη μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, έχει αυξηθεί και η άνεση του οδηγού που στα πολλά χιλιόμετρα δεν παλεύει με τον αέρα...
Τα M Winglets όχι μόνο προσφέρουν ευστάθεια στην ευθεία, αλλά έχουν σχεδιαστεί να βοηθούν το κράτημα και όταν η μοτοσυκλέτα είναι πλαγιασμένη.
Με όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, ο εν σειρά 4κύλινδρος κινητήρας – που του περισσεύει η δύναμη – αισθάνεται ακόμη καλύτερα και δίνει εκρηκτική επιτάχυνση στη μοτοσυκλέτα, κάτι που διαπιστώσαμε στους γύρους που κάναμε στη δύσκολη και απαιτητική πίστα του Πορτιμάο.
Σίγουρα κάτι μοναδικό να μπορείς να κάνεις γύρους στην πίστα του MotoGP, την Παρασκευή το απόγευμα, λίγη ώρα μετά το τέλος των Ελεύθερων Δοκιμών 2 των καλύτερων οδηγών του κόσμου!
Εξοπλισμός ασφαλείας: Κράνος Shoei X-SPR Pro, Φόρμα/Γάντια/Μπότες Alpinestars
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κυβισμός |
999 cc |
Διάμετρος/διαδρομή |
80/49.7 mm |
Ισχύς |
212 hp @ 14,500 rpm |
Ροπή |
113 Nm @ 11,000 rpm |
Πλαίσιο |
Αλουμινίου “composite bridge frame” |
Ανάρτηση Μπροστά |
Upside-down τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 45 mm, πλήρως ρυθμιζόμενο |
Ανάρτηση Πίσω |
Ψαλίδι από αλουμίνιο, αμορτισέρ πλήρως ρυθμιζόμενο |
Μεταξόνιο |
1,457mm |
Φρένα |
Μπροστά: M δίσκοι διαμέτρου Ø 320 mm, ακτινικές 4πίστονες δαγκάνες |
Πίσω: Μονός δίσκος Ø 220 mm, 2πίστονη δαγκάνα |
|
ABS |
BMW Motorrad Race ABS Pro (part-integral) |
Traction control |
BMW Motorrad DTC |
Τροχοί |
Standard: M Carbon wheels |
Front – 3.50 x 17″ |
|
Rear – 6.00 x 17″ |
|
Ελαστικά |
Front – 120/70 ZR17 |
Rear - 200/55 ZR17 |
Μήκος |
2,073 mm |
Πλάτος |
848mm |
Ϋψος Σέλας |
832 mm |
Βάρος |
Standard: 192 kg, M Competetion package 192 kg |
Ρεζερβουάρ |
16.5 l |