• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Μαχητής των δρόμων με την Ducati Diavel V4
Τεστ-Μοντέλα 01/11/2023 - 12:17

του Δημήτρη Διατσίδη

 

 

Αρχικά αυτό που σε τραβάει σε μια μοτοσυκλέτα είναι ο σχεδιασμός της και το οπτικό αποτύπωμα που αφήνει σε σένα, αλλά και στους γύρω. Μετά ακολουθούν τα υπόλοιπα...

Είναι κάτι όπως μια όμορφη, με δυναμική εμφάνιση γυναίκα, που τραβά τα βλέμματα και την προσοχή σου και μετά σίγουρα θέλεις να ανακαλύψεις και την προσωπικότητα της.

Ακριβώς η νέα Ducati Diavel V4 ταιριάζει με ένα τέτοιο παραλληλισμό και φυσικά ο πρώτος άνθρωπος στον πλανήτη με τον οποίο θα μπορούσε κανείς να συζητήσει για αυτό το μοντέλο, είναι ο δημιουργός της μορφή του.

Ο Andrea Ferraresi είναι ο Διευθυντής του Centro Stile Ducati, όπου παίρνουν σχήμα τα εκπληκτικά οχήματα που βγαίνουν από το εργοστάσιο στο Borgo Panigale της Μπολώνια και μιλώντας μαζί του για θέματα του Ιταλικού Design, δεν μπορούσε παρά η κουβέντα να πάει στο τελευταίο του δημιούργημα.

O σπορ χαρακτήρας είναι στο DNA της νέας μας μοτοσυκλέτας και ενώ η Diavel είναι προφανώς μια μοτοσυκλέτα που έχει στοιχεία σπορ – όλες οι Ducati είναι σπορ – αλλά για μας η Diavel είναι μια σούπερ Monster, μια Monster που έχει πάρει βιταμίνες ή στεροειδή αν θέλετε. Βέβαια είναι μια μοτοσυκλέτα με την οποία αν θέλει κάποιος μπορεί να πάει ήσυχα και ήρεμα οδηγώντας σε ορεινές διαδρομές με στροφές, με έναν καλό ρυθμό, αλλά δεν είναι μια σούπερσπορ μοτοσυκλέτα”, διευκρινίζει για να μας πει μετά ότι αισθάνεται ιδιαίτερα υπερήφανος για το σχεδιασμό που κατάφερε να βγάλει αυτό το δυναμικό προφίλ στη νέα αυτή κατασκευή, που είχε να αντιμετωπίσει και τον οπτικό ανταγωνισμό της πολύ πετυχημένης Diavel V2 1260.

Τελικά η νέα “Διαβολική” V4 είναι μυώδης, σπορ, εντυπωσιακή και ταυτόχρονα κομψή, ικανή να μαγνητίζει οπουδήποτε και αν βρεθεί,συνδυάζοντας φαινομενικά ασύμβατα τεχνικά, δυναμικά και στιλιστικά χαρακτηριστικά, όπως εκείνα των sport naked και των muscle cruiser μοτοσυκλετών. Η εντυπωσιακή εξάτμιση με τις τέσσερις απολήξεις, αποπνέει εκτός από δυναμισμό και ένα ωραίο και ιδιαίτερο ήχο και αυτό είναι ένα ακόμη στοιχείο που κάνει αδύνατο το να περάσει απαρατήρητη.

Τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τα πτυσσόμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη και η πτυσσόμενη πίσω λαβή αποτελούν λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά.

Ο γνωστός ηθοποιός Βασίλης Κούκουρας μας βοήθησε στη δοκιμή και ευχαριστήθηκε και ο ίδιος την Diavel V4
Ο γνωστός ηθοποιός Βασίλης Κούκουρας μας βοήθησε στη δοκιμή και ευχαριστήθηκε και ο ίδιος την Diavel V4

Στη φιλοσοφία της Diavel, ο κινητήρας είναι το κέντρο γύρω από το οποίο περιστρέφονται τα πάντα: οι επιδόσεις, ο χαρακτήρας και το στιλ. Έτσι όταν οι σχεδιαστές της Ducati πήραν το πράσινο φως, ξεκίνησαν με τον V4 Granturismo, δίνοντάς του τον πρωταγωνιστικό ρόλο ανάμεσα σε όλα τα στοιχεία σχεδίασης, με τα μηχανικά μέρη να εκτίθενται σε περίοπτη θέση ως χαρακτηριστικό γνώρισμα.

Οι εισαγωγές αέρα, διαχωριστικό στοιχείο στο πλάι της μοτοσυκλέτας, φανερώνουν την ισχύ του V4 Granturismo, ενισχύοντας την ιδιαίτερα επιβλητική παρουσία του, η οποία γίνεται αμέσως αντιληπτή όταν κανείς κοιτάζει τη μοτοσυκλέτα από εμπρός.

Με ένα ατσάλινο ρεζερβουάρ καυσίμου με δυναμικό, σμιλεμένο σχήμα που θυμίζει τις supersport μοτοσυκλέτες της Ducati, η ουρά είναι ανάλαφρη, λεπτή και αιχμηρή.

Στο μπροστινό μέρος, τα φώτα ημέρας σε τεχνολογία LED έχουν σχήμα που μοιάζει με δύο C, ενώ το πίσω φωτιστικό σώμα αποτελείται από ένα πλέγμα σημειακών LED, το οποίο βρίσκεται κάτω από την ουρά και φέρει επίσης τη χαρακτηριστική οπτική «υπογραφή» της Diavel. Είναι το πιο ακριβό πίσω φωτιστικό οποιασδήποτε μοτοσυκλέτας μέχρι στιγμής!

Για να διατηρηθεί η μέγιστη καθαρότητα στη διαμόρφωση ως μονοθέσια μοτοσυκλέτα, προσφέροντας ωστόσο ταυτόχρονα τη δυνατότητα μεταφοράς δεύτερου ατόμου, τα πτυσσόμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη επανέρχονται (ήταν στην πρώτη Diavel 1200, αλλά κακώς είχαν καταργηθεί στην δεύτερη 120) και παραμένει η πτυσσόμενη πίσω λαβή, δύο λύσεις που συνδυάζουν άριστα το στιλ και την πρακτικότητα.

 

Πέρα από το στιλ ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του ένα τιμόνι 20 χιλιοστά πιο κοντά του, το οποίο μπορεί να πιάσει πιο άνετα, και μια χαμηλή σέλα, σε απόσταση 790 χιλιοστά από το έδαφος. Ο ίδιος βρίσκεται στο κέντρο της μοτοσυκλέτας, σε μια θέση οδήγησης, η οποία αποπνέει και οπτικά μια αίσθηση ελέγχου και αυτοπεποίθησης και παίζει κεντρικό ρόλο στην εμφάνιση της μοτοσυκλέτας.

Μιλώντας για τον κινητήρα V4 Granturismo των 1,158 cc, πέρα από ένα κεντρικό στοιχείο της σχεδίασης της μοτοσυκλέτας, είναι συγχρόνως μια τεχνική επιλογή που βελτιώνει τις επιδόσεις, τη δυναμική της οδήγησης και την οδηγική απόλαυση. Ισχυρός (168 hp), πλούσιος σε ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών (με μέγιστη τιμή 12.8 kgm στις 7.500 σ.α.λ.), αλλά επίσης εξαιρετικά ελαφρύς και συμπαγής, ο V4 Granturismo (που προέρχεται από τον Desmosedici Stradale της Multistrada V4) έχει ομαλή λειτουργία και είναι ταυτόχρονα απολαυστικός από τις χαμηλές στροφές.

Η σειρά ανάφλεξης Twin Pulse, μαζί με το ειδικό σύστημα εξαγωγής καυσαερίων που αναπτύχθηκε δίνοντας μεγάλη προσοχή στην "ποιότητα του ήχου", χαρακτηρίζει αδιαμφισβήτητα τη σφραγίδα του V4 Granturismo. Το εκτεταμένο σύστημα απενεργοποίησης για τους πίσω κυλίνδρους, το οποίο επιτρέπει στον κινητήρα να λειτουργεί ως δικύλινδρος ή ως τετρακύλινδρος με μια ανεπαίσθητη αλλαγή χάρη στην προοδευτικότητά του, προκαλεί μια αλλαγή στον τόνο του ήχου της εξάτμισης καθώς αλλάζει από τη μία λειτουργία στην άλλη. Ένας πιο μπάσος ήχος, με χαμηλότερες συχνότητες, χαρακτηρίζει τον V4 Granturismo, όταν είναι ενεργοί μόνο οι δύο μπροστινοί κύλινδροι. Οι συχνότητες, από την άλλη πλευρά, γίνονται υψηλότερες, όταν λειτουργούν και οι τέσσερις κύλινδροι. Βέβαια εδώ έχουμε και την πρώτη μας αντίρρηση: Το καλοκαίρι ναι, είναι απόλυτα καλή η σκέψη για απενεργοποίηση των πίσω κυλίνδρων για λιγότερη ζέστη που φτάνει στον αναβάτη, όμως η V4 λειτουργία είναι τόσο βελούδινη που θα τη θέλαμε συνεχώς, είτε το χειμωνα, είτε τις καλοκαιρινές νύχτες. Θα μπορούσε λοιπόν να προβλεφθεί η απενεργοποίηση των πίσω κυλίνδρων να γίνεται εφόσον το θέλει ο οδηγός της, μέσω ενός κουμπιού ή μιας ρύθμισης στον πίνακα της μοτοσυκλέτας.

Να πούμε ότι το εκτεταμένο σύστημα απενεργοποίησης των πίσω κυλίνδρων ενεργεί τόσο όταν η μοτοσικλέτα λειτουργεί στο ρελαντί όσο και σε χαμηλές ταχύτητες, ώστε να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου και να βελτιώνεται η θερμική άνεση αναβάτη και συνεπιβάτη.

Τα διαστήματα-ρεκόρ του service ρύθμισης βαλβίδων στα 60,000 χιλιόμετρα και η προγραμματισμένη αλλαγή λαδιών κάθε 15,000 χιλιόμετρα ή δύο έτη σημαίνουν πολλά πλεονεκτήματα, που η χρήση ελατηρίων στις βαλβίδες προσφέρει, έστω κι αν το εμβληματικό σύστημα Desmo, σήμα κατατεθέν της Ιταλικής μάρκας, δεν υπάρχει εδώ.

Ο τεχνικά ραφιναρισμένος σκελετός αποτελείται από ένα ελαφρύ αλουμινένιο μονοκόκ πλαίσιο, στερεωμένο στις κυλινδροκεφαλές, ένα μονόμπρατσο ψαλίδι, επίσης από χυτό αλουμίνιο, και ένα ατσάλινο πίσω πλαίσιο χωροδικτύωμα. Σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του V4 Granturismo, έχει ως αποτέλεσμα ένα απόβαρο χωρίς καύσιμο 211 κιλά, συνεπώς και εξοικονόμηση άνω των 13 κιλών σε σύγκριση με τη Diavel 1260 S.

Η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένα πιρούνια 50 χιλιοστών (με ρύθμιση συμπίεσης και προφόρτισης ελατηρίου στο αριστερό καλάμι και επαναφοράς στο δεξιό καλάμι) και ένα μονό αμορτισέρ με ένα ξεχωριστό, πρόσθετο δοχείο υγρών. Η διαδρομή τροχού είναι 120 χιλιοστά εμπρός και 145 χιλιοστά πίσω, κατά 15 χιλιοστά μεγαλύτερη απ’ ό,τι της Diavel 1260, γεγονός που επηρεάζει θετικά την άνεση τόσο του αναβάτη όσο και του συνεπιβάτη.

Εμπρός, την πέδηση της Diavel V4 εγγυώνται τα φρένα Brembo με ακτινικές μονομπλόκ δαγκάνες Stylema® που λειτουργούν με μια ακτινική τρόμπα φρένου PR16/19 με ενσωματωμένο δοχείο υγρών από αλουμίνιο, οι οποίες ενεργούν σε δύο πλευστούς δίσκους με διάμετρο 330 χιλιοστά. Πίσω ο δίσκος διαμέτρου 265 χιλιοστών φρενάρει μέσω μιας διπίστονης δαγκάνας, επίσης της εταιρίας Brembo.

Το σύστημα ABS της Diavel V4 περιλαμβάνει τη λειτουργία "Cornering" που ενεργοποιεί το ABS ακόμα και όταν η μοτοσυκλέτα έχει γείρει. Το ABS Cornering αξιοποιεί κατάλληλα τα σήματα της αδρανειακής πλατφόρμας IMU της Bosch για να κατανείμει ιδανικά την ισχύ πέδησης στον μπροστινό και στον πίσω τροχό ακόμα και σε κρίσιμες καταστάσεις και όταν η μοτοσικλέτα έχει γείρει.

Μέσω της αλληλεπίδρασης με τα Προγράμματα Οδήγησης, το σύστημα παρέχει τη βέλτιστη λύση σε όλες τις περιστάσεις και συνθήκες οδήγησης, αλλά και σύμφωνα με τις προτιμήσεις του αναβάτη. Το σύστημα ρυθμίζεται σε τρία διαφορετικά επίπεδα επέμβασης. Το επίπεδο 1 προσφέρει τις μέγιστες επιδόσεις για σπορ οδήγηση, δεν έχει ενεργοποιημένες τη λειτουργία Cornering και τη λειτουργία ελέγχου ανασηκώματος τροχού και επιτρέπει την πλαγιολίσθηση του πίσω τροχού κατά το φρενάρισμα, με επέμβαση του ABS μόνο στον μπροστινό τροχό.

Το επίπεδο 2 εξασφαλίζει την ισορροπία μεταξύ μπροστινού και πίσω μέρους, χωρίς να ανιχνεύει τυχόν ανασήκωμα του πίσω τροχού, αλλά με τη λειτουργία στροφής ενεργοποιημένη και ρυθμισμένη για σπορ οδήγηση. Το επίπεδο 3 επιτρέπει τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας πέδησης, με ενεργοποιημένες τις λειτουργίες ελέγχου ανασηκώματος τροχού και Cornering για μέγιστη ασφάλεια (ασφαλής και σταθερή ρύθμιση).

Η Diavel V4 είναι εξοπλισμένη με τροχούς πέντε ακτίνων που διαθέτουν μια αποκλειστική σχεδίαση με κατεργασμένες επιφάνειες. Οι διαστάσεις της ζάντας εμπρός είναι 3,5” x 17”, ενώ πίσω υπάρχει μια τεράστια ζάντα 8,0” x 17”. Στην μπροστινή ζάντα τοποθετείται ένα ελαστικό 120/70 ZR17, ενώ το πίσω ελαστικό είναι το θηριώδες 240/45 ZR17. Τα ελαστικά είναι Pirelli Diablo Rosso III.

 

Η θέση οδήγησης της Diavel V4 εξακολουθεί να είναι σπορ, αλλά ταυτόχρονα άνετη και ξεκούραστη, με τη σέλα να βρίσκεται σε απόσταση 790 χιλιοστών από το έδαφος και να έχει επανασχεδιαστεί πλήρως για να προσφέρει μεγαλύτερο διαμήκη χώρο, υποστήριξη στην έντονη επιτάχυνση και μεγάλη ελευθερία πλευρικών κινήσεων του σώματος όταν η μοτοσικλέτα γέρνει. Στην εξαιρετική άνεση συμβάλλουν επίσης η άριστη σύνδεση με το ρεζερβουάρ και τα κεντρικά τοποθετημένα μαρσπιέ. Στην Diavel V4, το φαρδύ και ψηλό τιμόνι έχει τοποθετηθεί κατά 20 χιλιοστά πιο κοντά στο σώμα του αναβάτη, χαρίζοντας βέλτιστη άνεση και εξαιρετικό έλεγχο σε οποιαδήποτε κατάσταση.

Το νέο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Ducati Traction Control (DTC) EVO 2 προέρχεται από την Ducati Desmosedici GP18 και χρησιμοποιείται ήδη στις οικογένειες των Panigale V4 και Streetfighter V4. Το λογισμικό όχι μόνο επικοινωνεί με τη Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας (IMU) 6 αξόνων και προσαρμόζει την επέμβαση και την ολίσθηση βάσει της γωνίας κλίσης της μοτοσικλέτας, αλλά και βελτιώνει σημαντικά τη διαχείριση της ισχύος κατά την έξοδο από στροφές, χάρη στη νέα «προγνωστική» στρατηγική ελέγχου.

Το σύστημα δεν ενεργεί μόνο στη στιγμιαία τιμή της ολίσθησης του πίσω τροχού, αλλά και στις διακυμάνσεις της, ανακόπτει πιο γρήγορα την απώλεια της πρόσφυσης και μειώνει τις αιχμές ολίσθησης, εξασφαλίζοντας πιο γρήγορη και πιο ομαλή επέμβαση. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ευστάθειας κατά την έξοδο από στροφές, ακόμα και σε κακές συνθήκες πρόσφυσης, την καλύτερη επιτάχυνση και τις βελτιωμένες επιδόσεις.

Επιπρόσθετα, το σύστημα DTC EVO 2, εκτός από τη διαχείριση της προπορείας σπινθήρα και του ψεκασμού, φροντίζει για την επέμβαση των πεταλούδων γκαζιού όταν δεν απαιτείται ταχεία επέμβαση του συστήματος, για να διατηρεί τις βέλτιστες παραμέτρους καύσης και να εξασφαλίζει πιο ομαλή απόκριση και έλεγχο του κινητήρα. Το DTC EVO 2 ρυθμίζεται σε 4 διαφορετικά επίπεδα (3 για στεγνό και 1 για βρεγμένο οδόστρωμα), επιτρέποντας στον αναβάτη να προσαρμόζει τη στρατηγική ελέγχου στο στιλ οδήγησής του και στις συνθήκες πρόσφυσης, επιτυγχάνοντας τις μέγιστες επιδόσεις.

Εδώ έχουμε το δεύτερο σημείο κριτικής και αντίρρησης, αφού ακόμη και στη θέση 1, της μικρότερης επέμβασης των ηλεκτρονικών, η επέμβαση αυτή είναι πολύ έντονη και κόβει πάρα πολύ το μοτέρ και μαζί τη διάθεση του οδηγού, έστω για λίγο παιχνίδι πλαγιολίσθησης και γλιστρήματος. Και έτσι αναγκάζει τον πιο ανήσυχο οδηγό συχνά να επιλέγει να βγάλει εκτός τα ηλεκτρονικά, το οποίο όμως γίνεται επικίνδυνο από ένα σημείο και μετά. Θα μπορούσε να υιοθετηθεί η ύπαρξη των 8 επιπέδων που υπάρχει στην Panigale και την Streetfighter και έτσι να μπορεί να βρει ο πιο ικανός οδηγός τη χαρά της οδήγησης που “ευνουχίζεται” με την υπάρχουσα ρύθμιση.

Πέρα από αυτές τις δύο παρατηρήσεις που αφορούν τη λειτουργία και των δύο πίσω κυλίνδρων και το λιγότερο παρεμβατικό TC (Traction Control), η Diavel V4 είναι ένα ποίημα και οδηγικά! Μπορεί να κινηθεί σε υψηλούς ρυθμούς που πλησιάζουν τις σούπερσπορ μοτοσυκλέτες και να προσφέρει απίστευτη οδηγική ευχαρίστηση σε δρόμους με στροφές. Μπορεί να κινηθεί και ως δυναμικός “μαχητής της πόλης” (streetfighter), ενώ αν το θελήσει κάοοιος να κάνει μαι ήσυχη και ήρεμη βόλτα απολαμβάνοντας το γουργούρισμα των τεσσάρων κυλίνδρων. Τα φρένα είναι υπεράνω κριτικής και το όλο σύνολο έχει απίστευτη απόδοση σε κάθε κατάσταση. Μια μοτοσυκλέτα που την ερωτεύεσαι από την πρώτη ματιά και όσο τη γνωρίζεις καλύτερα καταλαβαίνεις ότι έχει και την εσωτερική δύναμη και ομορφιά που υπόσχεται η εξωτερική της εμφάνιση. Στο τέλος της δοκιμής ψάχνεις για 31,000€, που είναι μαι λογική τιμή για ό,τι προσφέρει.

 

 

 

Κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά V4 Granturismo

 

•        1158 κ.εκ. 4-κύλινδρος 90° V κινητήρας

•        Διάμετρος x διαδρομή 83 x 53.5 χιλ.

•        Σχέση συμπίεσης 14: 1

•        Μέγιστη ισχύς 168 ίπποι (125 kW) στις 10,750 σ.α.λ.

•        Μέγιστη ροπή 126 Nm (12.8 Kgm) στις 7,500 σ.α.λ.

•        Euro 5

•        Κίνηση εκκεντροφόρων με καδένα - χρονισμός με διπλό εκκεντροφόρο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

•        Αντίστροφα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος άξονας με offset στις 70°

•        Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης ελεγχόμενης ολίσθησης

•        Λίπανση ημι-ξηρού κάρτερ με τρεις αντλίες λαδιού: 1 παράδοση και 2 επιστροφές

•        Τροφοδοσία με τέσσερα οβάλ σώματα ψεκασμού (ισοδύναμο διαμέτρου 46 χιλ.)

•        6-τάχυτο κιβώτιο με σύστημα Ducati Quick Shift (DQS) Up & Down

•        Διάστημα ρύθμισης βαλβίδων 60,000 χλμ.


 

ΒΑΡΟΣ (ΣΤΕΓΝΗ): 211 Κιλά

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 790 χιλ.

ΒΑΣΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Λειτουργίες οδήγησης, λειτουργίες ισχύος, ABS στροφών (ABS Cornering), Ducati Traction Control (Έλεγχος πρόσφυσης Ducati), Ducati Wheelie Control (έλεγχος τροχών Ducati), Φώτα ημέρας, Ducati φώτα φώτα φρένων.

ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ (ΧΛΜ./ΜΗΝΕΣ): 15,000 km / 24 μήνες

Επόμενο άρθρο »

Το 2024 το Honda Dax σε μια νέα έκδοση μπλε χρώματος

« Προηγούμενο άρθρο

Η κορυφαία BMW M 1000 RR Competition στην πίστα των Σερρών

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ