• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ο Niccolò Canepa θα αποσυρθεί από τους αγώνες μετά τον 24ωρο Αγώνα Bol d'Or
Νέα 04/09/2024 - 21:25

Ο επίσημος αναβάτης της ομάδας EWC της Yamalube YART Yamaha, Niccolò Canepa, θα αποσυρθεί από τους αγώνες μετά τον τελευταίο Αγώνα της σεζόν FIM Endurance World Championship (EWC) 2024 στο Bol d'Or στις 12-15 Σεπτεμβρίου, με τον Ιταλό να θέλει να τελειώσει την καριέρα του με υψηλή απόδοση και εξασφάλιση “back-to-back” τίτλων EWC.

Ο 36χρονος είχε μια λαμπρή καριέρα που εκτείνεται σε πάνω από δύο δεκαετίες, κατά τη διάρκεια των οποίων έχει αγωνιστεί σε MotoGP, WorldSBK, Moto2, WorldSSP και MotoE και έχει γίνει ο πιο επιτυχημένος Ιταλός αναβάτης EWC στην ιστορία.

Ο Canepa, ο οποίος κατάγεται από τη Γένοβα, ξεκίνησε την καριέρα του στα Εθνικά πρωταθλήματα Ιταλίας πριν κάνει το ντεμπούτο του στη WorldSSP το 2005. Αφού τερμάτισε δεύτερος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Superstock 600 του 2006, στέφθηκε Πρωταθλητής Κυπέλλου FIM Superstock 1000 το 2007.

Μετά από αυτή την επιτυχία, έκανε το ντεμπούτο του στο WorldSBK την επόμενη σεζόν ως δοκιμαστής αναβάτης και έγινε επίσης δοκιμαστής αναβάτης του MotoGP πριν ανέβει στην κορυφαία κατηγορία με πλήρη απασχόληση το 2009. Αφού τερμάτισε σε μια εντυπωσιακή 16η θέση συνολικά κατά την πρώτη του σεζόν στο MotoGP, μεταπήδησε στη Moto2 το 2010 και έκανε 11 εκκινήσεις πριν επιστρέψει στο FIM Superstock 1000 Cup το 2011. Ακολούθησε μια πλήρης σεζόν στο WorldSBK το 2012 και στη συνέχεια τερμάτισε δεύτερος στο FIM Superstock 1000 Cup του 2013.

Επέστρεψε στο WorldSBK για τις σεζόν 2014 και 2015 πριν ξεκινήσει τη μακροχρόνια συνεργασία του με τη Yamaha όταν εντάχθηκε στην ομάδα GMT94 Yamaha EWC το 2016, τερματίζοντας δεύτερος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Endurance εκείνης της χρονιάς, με τον Canepa να γίνεται ο επίσημος Δοκιμαστής αναβάτης της Yamaha Motor Europe στο WorldSBK.

Ο ρόλος του δοκιμαστή αναβάτη τον είδε να αντικαταστήσει τον τραυματισμένο Sylvain Guintoli για τέσσερις Αγώνες κατά τη διάρκεια της σεζόν 2016 στο WorldSBK, εξασφαλίζοντας τέσσερις τερματισμούς στην πρώτη δεκάδα. Αναπλήρωσε επίσης τον Florian Marino σε δύο Αγώνες εκείνη τη χρονιά στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα STK1000, καταγράφοντας ένα βάθρο (3ος) στο Donington Park.

Μόλις στη δεύτερη χρονιά του με την ομάδα GMT94 Yamaha, έγινε ο πρώτος Ιταλός που κέρδισε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής FIM το 2016/2017, και στη συνέχεια, έγινε επίσης ο πρώτος Ιταλός που κέρδισε στο Bol d'Or, ενώ τερμάτισε στη 2η θέση την επόμενη σεζόν.

Ο Canepa συνέχισε να κάνει εμφανίσεις ως δοκιμαστής στο WorldSBK για την ομάδα Pata Yamaha το 2018, αγωνιζόμενος και στους δύο Αγώνες στο Donington Park και στη συνέχεια στο Misano, κερδίζοντας βαθμούς σε αυτούς τους δύο Αγώνες. Στη συνέχεια εντάχθηκε στην Επίσημη Ομάδα YART Yamaha EWC για τη σεζόν 2018/2019 EWC, γεύτηκε αμέσως επιτυχία καθώς κέρδισε το 8 Hours of Slovakia Ring για να τερματίσει τη σεζόν στην 4η θέση.

Το 2019, έκανε επίσης το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Κύπελλο MotoE, τερματίζοντας 9ος στη γενική θέση, ένα αποτέλεσμα που θα επαναλάμβανε την επόμενη χρονιά, επιδεικνύοντας την ικανότητά του να είναι γρήγορος ανεξάρτητα από τη μοτοσυκλέτα. Στη δεύτερη σεζόν του με την ομάδα YART, οι νίκες στο Estoril και τη Sepang σήμαιναν ότι εξασφάλισαν τη 2η θέση γενικής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής FIM 2019/2020.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, έγινε επίσης εκπαιδευτής αναβάτη της Yamama στο WorldSBK, παίρνοντας έναν ακόμη πιο ενεργό ρόλο στα paddock παράλληλα με τα καθήκοντά του ως δοκιμαστής αναβάτης, τα οποία απέδωσαν το 2021 όταν η Yamaha κέρδισε το πρωτάθλημα WorldSBK. Επέστρεψε στο Παγκόσμιο Κύπελλο MotoE το 2022, εξασφαλίζοντας το πρώτο του βάθρο στην κατηγορία στο δρόμο του για να τελειώσει τη σεζόν στην 7η θέση, ενώ παράλληλα συμμετείχε στο Ιταλικό πρωτάθλημα CIV Superbike.

Ο Canepa πρόσθεσε άλλον έναν τίτλο EWC το 2023 μετά από μια εκπληκτική σεζόν που είδε τη YART να κερδίζει το 24H SPA EWC Motos και να τερματίσει 2ος στον Αγώνα 24 Heures Motos στο Le Mans πριν τερματίσει 4ος στον Αγώνα Bol d'Or για να πάρει ξανά τον τίτλο η ομάδα.

Ο Ιταλός διεκδικεί να φτάσει στα ύψη κερδίζοντας τον τρίτο του τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής FIM στον τελευταίο του Αγώνα, με την ομάδα YART να κατευθύνεται στο Bol d'Or ενώ είναι μπροστά στη γενική κατάταξη με 6 βαθμούς αφού τερμάτισε στη 2η θέση στον Αγώνα 24 Heures Motos στο Le Mans, κερδίζοντας τον Αγώνα 8 Hours of Spa Motos και εξασφαλίζοντας ένα ονειρεμένο βάθρο (2ο) στον θρυλικό Αγώνα Suzuka 8 Hours.

Αν και η κατάκτηση ενός άλλου τίτλου πρωταθλήματος θα ήταν το τέλειο τέλος για μια απίστευτη καριέρα, ό,τι κι αν συμβεί στον Αγώνα Bol d'Or, ο Canepa θα παραμείνει ως ένας από τους πιο επιτυχημένους αναβάτες EWC όλων των εποχών και είναι μέλος μιας ελίτ λέσχης ανθρώπων που έχουν κερδίσει και τους τρεις μεγάλους Αγώνες 24 ωρών (Spa, Le Mans και Bol d'Or).

 

Niccolò Canepa

Yamalube YART Yamaha Επίσημη ομάδα EWC

«Ήταν ένα φανταστικό ταξίδι! Ξεκίνησα να αγωνίζομαι με μίνι μοτοσυκλέτες όταν ήμουν μόλις 9 χρονών και στα 19, οδηγούσα ήδη μια μοτοσυκλέτα MotoGP. Ήμουν τυχερός που απόλαυσα μια απίστευτη καριέρα. Φυσικά, υπήρξαν κάποιες δύσκολες στιγμές, αλλά ως παιδί, δεν θα φανταζόμουν ποτέ ότι θα είχα τόση επιτυχία και θα είχα τόση απόλαυση από αυτό το άθλημα. Έδωσα τα πάντα στους αγώνες, αλλά επέστρεψα πολύ περισσότερα από όσα περίμενα και έχω κερδίσει δύο τίτλους EWC και έναν στη Superstock. Ας ελπίσουμε ότι θα καταφέρουμε τον τρίτο τίτλο στο EWC μετά τον Αγώνα Bol d'Or. Είχα την ευκαιρία να αγωνιστώ σε πολλά πρωταθλήματα, όπως MotoGP, WorldSBK, EWC, WorldSSPMoto2 και MotoE. Είμαι ευχαριστημένος με όσα έχω πετύχει. Ως αναβάτης, ξέρεις πότε είναι ώρα να σταματήσεις και νιώθεις ότι είναι η τέλεια στιγμή για να αποσυρθώ μετά τον Αγώνα Bol d’Or. Ήδη σκέφτομαι νέες προκλήσεις και ξεκινώ ένα νέο κεφάλαιο στη ζωή μου. Φυσικά, θα μου λείψουν οι αγώνες, οι συναθλητές μου και η R1, αλλά νομίζω ότι είναι η κατάλληλη στιγμή. Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους με στήριξαν σε όλη τη διάρκεια της καριέρας μου, ιδιαίτερα την οικογένεια και τη φίλη μου και όσους έχω συναντήσει και με βοήθησαν ή με δίδαξαν κάτι. Ήταν χαρά μου που γνώρισα τόσους πολλούς ανθρώπους στην πορεία και είμαι ενθουσιασμένος για την επόμενη περιπέτεια, που θα με δει να συνεχίσω να φοράω μπλε Yamaha»!

 

Mandy Kainz

Yamalube YART Yamaha EWC - Team Manager

«Ήταν πραγματική χαρά να δουλέψω με τον Niccolò. Δεν είναι μόνο ένας απίστευτος αναβάτης, αλλά και ένας υπέροχος τύπος. Ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας της YART από τότε που μπήκε στην ομάδα και η στάση, η ικανότητα και η ομαδική δουλειά του αξίζουν πολλά. Είμαστε μια μεγάλη οικογένεια στη YART, και ο Niccolò είναι ένα τεράστιο μέρος σε αυτό από τότε που έγινε μέλος. Είμαι εξαιρετικά περήφανος για όσα πετύχαμε μαζί και θα μας λείψει πολύ. Θέλω να τον ευχαριστήσω για όλα όσα έχει δώσει στην ομάδα. Αισθάνεται ότι είναι σωστό να υποκλίνεται μετά από μια τόσο απίστευτη σεζόν και ξέρω ότι το βάθρο της Suzuka ήταν ένα μακροχρόνιο όνειρο για εκείνον, όπως και για εμένα και την υπόλοιπη ομάδα. Θα μείνει ήδη στην ιστορία ως ένας από τους πιο επιτυχημένους αναβάτες EWC ποτέ, αλλά έχει την ευκαιρία να γράψει το όνομά του στο βιβλίο ρεκόρ για άλλη μια φορά στον Αγώνα Bol d'Or εξασφαλίζοντας έναν τρίτο τίτλο για αυτόν και άλλον ένα συνεχόμενο τίτλο με τη YART. Θέλουμε να τελειώσουμε ψηλά και να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερη ιστορία μαζί, ώστε να μπορέσει να τελειώσει τη λαμπρή καριέρα του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

 

Andrea Dosoli

Διευθυντής αγώνων, Έρευνας και Ανάπτυξης της Yamaha Motor Europe

«Ο Niccolo έχει απολαύσει μια απίστευτη καριέρα και είναι μέλος της οικογένειας της Yamaha για σχεδόν δέκα χρόνια. Έχει αγωνιστεί και έχει γευτεί την επιτυχία σε κάθε μεγάλο πρωτάθλημα, επιδεικνύοντας τη φανταστική του ικανότητα οδήγησης, ανεξάρτητα από τη μοτοσυκλέτα. Όταν εντάχθηκε στην GMT94 το 2016, έκανε αμέσως επιτυχία με την R1 και είχε άμεση απήχηση, τερματίζοντας 2ος στην πρώτη του σεζόν στο EWC πριν κερδίσει τον τίτλο στη δεύτερη σεζόν. Έχει επίσης παίξει τεράστιο ρόλο στην επιτυχία μας στο WorldSBK, όχι μόνο ως επίσημος αναβάτης δοκιμών αλλά και ως εκπαιδευτής αναβάτη και μέντορας. Είναι δύσκολο να εξηγήσει κανείς πόσο σημαντικό αντίκτυπο είχε στη Yamaha, με την πλούσια εμπειρία του, το μηχανολογικό υπόβαθρο και την εκπληκτική του στάση απέναντι στην ομαδική εργασία, όλα αυτά που συμβάλλουν στην επιτυχία του και μπορεί να είναι πολύ περήφανος για όσα έχει πετύχει. Με τα χρόνια, δεν έχει χάσει τίποτα από τον ρυθμό και το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα, το οποίο επιδείχθηκε από τη συγκλονιστική νίκη της YART για τον τίτλο του EWC το 2023, και θα παραμείνει ως ένας από τους πιο επιτυχημένους αναβάτες αντοχής όλων των εποχών. Θα ήταν ο τέλειος τρόπος για να κλείσει μια τόσο λαμπρή καριέρα εξασφαλίζοντας τον τρίτο του τίτλο EWC στον Αγώνα Bol d’Or, αλλά ό,τι κι αν συμβεί, ο Niccolò μπορεί να κρατήσει το κεφάλι του ψηλά και να είναι πολύ περήφανος για όλα όσα έχει πετύχει. Αν και η καριέρα του ως αναβάτης μπορεί να τελειώνει, αυτό δεν σημαίνει ότι θα εγκαταλείψει την οικογένεια της Yamaha και ήδη ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί του σε μερικά συναρπαστικά νέα έργα στο μέλλον».

Επόμενο άρθρο »

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις - Ολοκλήρωση των αναγνωρίσεων

« Προηγούμενο άρθρο

Pirelli - Νέα Slick και νέο βρόχινο ελαστικό

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ