• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
11ος Αγώνας - Γερμανικό GP (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
H Michelin με τα Power Slick στην αριστερόστροφή πίστα του Sachsenring
Νέα 10/07/2025 - 17:18

Φέτος, ο γερμανικός αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM MotoGP είναι ο 11ος της σεζόν, ενώ ήταν ο 9ος στο ημερολόγιο του 2024.

Ωστόσο, έχει μετακινηθεί μόνο μία εβδομάδα πίσω το καλοκαίρι και θεωρητικά  δεν περιμένουμε μεγάλες εκπλήξεις, όσον αφορά τις καιρικές συνθήκες.

Η πίστα Sachsenring Βρίσκεται στο Hohenstein-Ernstthal, στην περιοχή της Σαξονίας και είναι η μικρότερη στο πρωτάθλημα, με μήκος μόλις 3.671 χλμ.

Είναι επίσης μια από τις πιο αργές, καθώς εκτός από τις 13 στροφές της, η μεγαλύτερη ευθεία της δεν ξεπερνά τα 700 μέτρα.

Παρ' όλα αυτά, προσφέρει συγκινήσεις στους αναβάτες, με μια τοπογραφία που χαρακτηρίζεται από μια σειρά αλλαγών υψομέτρου.

Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά δημιουργούν μια σειρά από προκλήσεις για τα ελαστικά, τα οποία καταπονούνται συνεχώς.

«Μαζί με το Phillip Island στην Αυστραλία, θεωρώ το Sachsenring μία από τις δύο πιο δύσκολες πίστες της σεζόν όσον αφορά τα ελαστικά»,  δήλωσε ο Piero Taramasso, Michelin Two–Wheel Motorsport Manager. «Εκτός από το γεγονός ότι οι αναβάτες οδηγούν αριστερόστροφα, η κύρια πρόκληση είναι η διάταξη της πίστας. Μεταξύ των στροφών 4 και 10, οι μοτοσυκλέτες Grand Prix στρίβουν μόνο προς τα αριστερά, πράγμα που σημαίνει ότι η δεξιά πλευρά του ελαστικού χάνει θερμοκρασία πριν μπει στη στροφή 11, η οποία είναι μια απότομη δεξιά στροφή σε κατηφορικό τμήμα! Αυτό είναι ένα ιδιαίτερα δύσκολο σημείο, όπου μόνο ελαστικά σχεδιασμένα για αυτή τη συγκεκριμένη πρόσκληση μπορούν να προσφέρουν το απαιτούμενο επίπεδο επιδόσεων. Έχουμε καλή γνώση της πίστας, η οποία μας επέτρεψε να βρούμε μια σχετική τεχνική λύση,  επειδή οι αναβάτες πρέπει να έχουν μεγάλη αυτοπεποίθηση. Όπως κάνουμε τρεις φορές τη σεζόν, τα μπροστινά ελαστικά θα είναι ασύμμετρα, με ενισχυμένη γόμας στην αριστερή πλευρά για να ανταπεξέλθουν στο μεγαλύτερο αριθμό στροφών σε αυτήν την πλευρά. Αντίθετα, η δεξιά πλευρά του ελαστικού θα διαθέτει μια πιο μαλακή γόμα, ικανή να ζεσταθεί γρήγορα και να διατηρήσει σταθερές επιδόσεις  σε όλη την διάρκεια του αγώνα. Αυτή η σταθερότητα και αυτή η «à la carte» γόμα μεταξύ της αριστερής και της δεξιάς πλευράς, είναι η υπογραφή της Michelin Motorsport, η οποία ήταν πάντα σε θέση να πρόσφερει τα καλύτερα ελαστικά σε όλες τις περιπτώσεις.»

Οι ομάδες του κατασκευαστή με έδρα το Κλερμόν-Φεράν έχουν επίσης λάβει υπόψη δύο βασικές πτυχές της πίστας Sachsenring.

Αφενός, αυτή η πίστα, η οποία σπάνια χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του έτους, θα πρέπει πρώτα να δοκιμαστεί από τις μοτοσυκλέτες κατά τη διάρκεια των practice sessions της Παρασκευής, προτού μπορέσει να δείξει τη δυναμική της.

Αφετέρου, ο καιρός, ο οποίος μπορεί να κυμαίνεται από δροσερός έως πολύ ζεστός αυτή την εποχή του χρόνου, θα πρέπει επίσης να μας ανησυχεί.

Για να αντιμετωπίσει όλους αυτούς τους παράγοντες, η Michelin θα έχει διαθέσιμα για τους συνεργάτες της τρία ασύμμετρα μείγματα γόμας (μαλακό, μεσαίο, σκληρό) για τον μπροστινό τροχό και δύο ασύμμετρα (μαλακό και μεσαίο) για τον πίσω τροχό.

Σε περίπτωση βροχής, η Michelin θα έχει διαθέσιμη την γκάμα ελαστικών MICHELIN Power Rain σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας και για τους δυο τροχούς, ακολουθώντας την ίδια ασύμμετρη κατασκευή με την γκάμα MICHELIN Power Slick.

Ρεκόρ

    - Το 2024, όλα τα ρεκόρ πίστας έσπασαν.

    - Το απόλυτο ρεκόρ πίστας σημειώθηκε από τον Jorge Martin (Prima Pramac Racing) στο Q2 με χρόνο 1:19.423.

    - Ο Jorge Martin κατέχει επίσης το ρεκόρ για τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα, με χρόνο 1:20.667.

    - Απόδειξη των σταθερών επιδόσεων των ελαστικών Michelin ήταν ότι η διάρκεια του Grand Prix μειώθηκε στα 40’0,063 το 2024.

    - Η πίστα είναι μικρή, αλλά οι ταχύτητες είναι υψηλές: Ο Pedro Acosta (Red Bull Gas Gas Tech 3) έφτασε τα 306.8 χλμ./ώρα το 2024.

Πρόγραμμα Σαββατοκύριακου

Για τομν αγώνα Grand Prix Liqui Moly Motorrad της Γερμανίας του 2025, η δράση στην πίστα θα ξεκινήσει την Παρασκευή 11 Ιουλίου με ένα πρωινό practice session, ακολουθούμενο από ένα  δεύτερο practice session το απόγευμα, που θα επιτρέψει στους 10 ταχύτερους αναβάτες να περάσουν απευθείας στη δεύτερη προκριματική φάση (Q2) την επόμενη μέρα.

Μετά τις ελεύθερες δοκιμές  το πρωί του Σαββάτου, το Q1 θα επιτρέψει σε δύο επιπλέον αναβάτες να προκριθούν στο Q2 που θα καθορίσει τις θέσει των αναβατών στη σχάρα εκκίνησης για το Σαββατοκύριακο.

Ο αγώνας Sprint (15 γύροι) θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο στις 3 μ.μ. και ο αγώνας Grand Prix (30 γύροι) την επόμενη μέρα στις 2 μ.μ. Την Κυριακή, το Grand Prix έχει προγραμματιστεί για 26 γύρους, με εκκίνηση στις 14:00.

« Προηγούμενο άρθρο

Brembo - Τα φρένα στο Sachsenring

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα