• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Honda Crossrunner 800
Easy Livin'
Τεστ-Μοντέλα 21/10/2011 - 12:09

Κείμενο: Μαρίνος Κούλης 

φωτό: Honda

 

Τρέξιμο, άγχος, δουλειές, προβλήματα. Αυτή είναι η καθημερινότητα του μέσου αναβάτη που είναι όλη μέρα στους δρόμους και απαιτεί από το όχημά του υποστήριξη. Το Crossrunner είναι η μοτοσικλέτα του σήμερα. Εύκολη στη χρήση σε όλες τις συνθήκες, δεν απαιτεί προσίλωση για να οδηγηθεί και δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις συντήρησης.

 

Η Honda Crossrunner 800 θα λέγαμε ότι απευθύνεται σε νοσταλγούς της περιπέτειας. Σε άλλοτε πωρωμένους μοτοσικλετιστές που οδηγούν μόνο street αλλά θέλουν εύκολη διασκέδαση, άνετη θέση οδήγησης και χώρους για δύο. Δηλαδή τα θέλουν όλα δικά τους!

Βασίζεται στα μηχανικά μέρη της VFR 800 -για την ακρίβεια είναι μία VFR 800 με ψηλό τιμόνι και νέα «φορεσιά». Ο κινητήρας διάταξης V-4 είναι το αστέρι που λάμπει στο project. Αξιόπιστος σαν πετρελαιομηχανή πλοίου, ροπάτος όσο κανείς κινητήρας εν σειρά δε θα γίνει, χαρίζει ιδανική κατανομή στο σύνολο και ελευθερώνει ένα μοναδικό ήχο. Δύναμη υπάρχει από χαμηλά, το V-tech είναι ρυθμισμένο για να αποδίδει ομαλότερα (και τα καταφέρνει), στις ψηλές στροφές υπάρχει διάρκεια ενώ οι αναρτήσεις, παρότι οικονομικές, είναι αυτές που πρέπει. Ο αειθαλής κινητήρας του 800 είναι τέρας αξιοπιστίας και εγγυάται πως θα γράψει “εκατοντάδα” χιλιάδων χιλιομέτρων χωρίς πρόβλημα.

Το πλαίσιο του VFR-800 μετακόμησε αυτούσιο όπως και το μονόμπρατσο ψαλίδι (σσ: VFR χωρίς μονόμπρατσο δεν γίνεται...) με αλλαγμένο φυσικά το σύστημα εξαγωγής καυσαερίων που έχει σχεδιαστεί για μέγιστη ροπή. Εξάγει δε από ένα πολυγωνικό τελικό που βγαίνει χαμηλά, κρύβοντας την όμορφη ζάντα αλλά παρέχοντας χαμηλό πάτημα για το συνεπιβάτη. Ο τελευταίος έχει στη διάθεσή του ένα τεράστιο κομμάτι σέλας που απέχει σε ύψος μονάχα 5mm από το τμήμα του οδηγού ώστε να καλύπτεται από τον αέρα στο ταξίδι.

Το Crossrunner έχει δικό του σετ βαλιτσών που κουμπώνουν ιδανικά στο σώμα της μοτοσικλέτας ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα όργανα. Είναι τοποθετημένα πολύ ψηλά, μέσα στη ζελατίνα ώστε ο οδηγός να μη χρειάζεται να πάρει τα μάτια του από το δρόμο προκειμένου να ενημερωθεί για την ταχύτητά του και τις λοιπές ενδείξεις. Αυτή η τοποθέτηση όντως λειτουργεί θετικά, έχει όμως δύο μειονεκτήματα: αφενός με τον ήλιο “πρύμα” δε βλέπεις τίποτα -εκτός αν η γωνία είναι τέτοια που το κράνος κάνει σκιά στα όργανα. Αφετέρου ο συνεπιβάτης βλέπει με πόσα πας επενεργόντας σαν κόφτης....

Η άνεση δε με τη οποία κινείται το Crossruner είναι τέτοια ώστε αν δε δεις το κοντέρ, εύκολα ξεπερνάς τα 160 χαω.

 

Το πακέτο του Crossrunner με τον ενδιαφέρον σχεδιασμό, η κριτική της αισθητικής του οποίου είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα, κλείνει με ένα σοφά μελετημένο σετ αναρτήσεων. Το πίσω αμορτισέρ διαθέτει προφόρτηση και απόσβεση, το πιρούνι δεν ρυθμίζεται όμως, ίσως για να μη βάζει άλλη μια παράμετρο στο μυαλό του αναβάτη.

Τα φρένα προέρχονται από το VFR με διπλούς δίσκους μπροστά και με παράλληλη χρήση του συστήματος C-ABS. Το εν λόγο σύστημα στο οποίο έχει επενδύσει η Honda και είναι για άλλη μια φορά κορυφαίο σε ασφάλεια θα σας βγάλει κάθε σκοτούρα από το μυαλό σταματώντας άμεσα και αποτελεσματικά σε φυσιολογικές συνθήκες και όχι σε ρυθμό “αγωνιστικού πυρετού”.

Οδηγώντας το Crossrunner 800... δεν έχει και πολλά να κάνεις. Είναι από τις μοτοσικλέτες που “πηγαίνουν μόνες τους” και σε βάζουν σε διάθεση χαλάρωσης, βόλτας και εν τέλη, απόλαυσης της διαδρομής. Το Crossrunner σε καλοδέχεται στη σέλα του πειστικά, αφού ακόμη και η “καβάλα” του γίνεται εύκολα από μέτρια αναστήματα. Το τιμόνι έχει ελαφριά κλίση προς τα εσένα και η μεταλλική υφή του είναι καλυμμένη από πλαστικό. Η μάσκα έχει στενή σχεδίαση και ζελατίνα που όμως κάνει πολύ καλά τη δουλειά της. Τα όμορφα πλαϊνά καπάκια κρύβουν τα ψυγεία νερού -όπως και στα VFR. Οι χρωματικές επιλογές σε κόκκινο, μαύρο και λευκό απλοποιούν κι άλλο τη ζωή του καταναλωτή που έχει να έπιλέξει σύμφωνα με την πρακτικότητα και το χαρακτήρα του.

 

Πως είναι οδηγικά του 800; ο κινητήρας γουργουρίζει, το σασμάν σιγοσφυρίζει και όλα λειτουργούν αρμονικά όπως... Honda. Η θέση οδήγησης, ανάμεσα σε Varadero και CBF1000, δεν κουράζει ούτε τη μέση ούτε τα χέρια. Τα χειριστήρια είναι μαλακά και...ώπ! BMW Friendly διακόπτες στο αριστερό χέρι, με το φλας και την κόρνα να έχουν αλλάξει θέσεις... Για εμένα απαράδεκτο. Όχι γιατί θέλεις καμιά εβδομάδα να τους συνηθίσεις και να σταματήσεις να πατάς κόρνα σε κάθε στροφή, αλλά γιατί ένας κολοσσός όπως το “big H” δεν μπορεί να ιοθετεί λανθασμένες ιδιαιτερότητες για να γίνει πιο αρεστή σε πιθανούς πελάτες κατόχους BMW. Σκεπτόμενοι αυτά, έχουμε καλύψει ήδη τη μισή διαδρομή δίχως προσπάθεια...ούτε δέκα θερμίδες δε σου επιτρέπει να κάψεις οδηγώντας το Crossrunner.

Ανοίγεις γκάζι, ακούει. Επιταχύνει ηλεκτρικά -και μόνο ηλεκτρικά αφού ο κινητήρας δεν ξέρει άλλο τρόπο. Δύναμη παντού, όχι για να σε τρομάξει αλλά ίσα -ίσα για να σε ευθυμίσει, να θυμηθείς πως είναι οι μοτοσυκλέτες. Με την ίδια ευκολία που δουλεύει στο ρελαντί, μπαίνει και στο κόκκινο αφού οι ηλεκτρονικοί έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά με τη διαχείριση καυσίμου.

Και ενώ το 800 έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει τους αναβάτες του με ευκολία σε κάθε διαδρομή, εμείς ορμήξαμε στις στροφές θέλοντας να ξυπνήσουμε τις “στρητάδικες” καταβολές του. Φορώντας ελαστικά Pirelli Scorpion σε ειδική διάσταση για το 800 που “βλέπουν” και λίγο χώμα, η πίεση στις στροφές μπορεί να αυξηθεί σημαντικά δίχως ανασφάλειες. Απλά το 800 δεν αρέσκεται στο παιχνίδι “τέρμα φρένο - τέρμα γκάζι” και κουράζει λόγω βάρους και αργής γεωμετρίας.

 

Η νέα Honda Crossrunner 800 είναι καλοζυγισμένη και απόλυτα εύστοχη για το target group που απευθύνεται, αν και λίγο «πλαδαρή», καθώς καλείται να τα βάλει με τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές της που εμφανίζονται λίγο πιο αθλητικοί σε σπορ καταστάσεις. Είναι όμως εύκολο όσο τίποτε άλλο, έχει δύναμη να παίξει, να ταξιδέψει και να ικανοποιήσει όλα τα γούστα -δίχως να καίει μια περιουσία σε κάθε βόλτα.

Το 800 έρχεται να εξυγχρονίσει όσους έρχονται από on off 650 και θέλουν “πιο πολύ “ μοτοσικλέτα, όσους έχουν scooter για να μετακινούνται και θέλουν ένα όχημα φυγής, αλλά και όσους “δεν ξέρουν τι θέλουν” και ταλανίζονται ανάμεσα σε naked, street και on- off.

Με λίγα λόγια αντί για Crossrunner θα μπορούσε να λέγεται και πασπαρτού...

 

Hi lights:

− κινητήρας V-4 90 μοίρες με 20mm μακρύτερους αυλούς εισαγωγής για καλύτερη ροπή

− εξάτμιση με 1 καταλύτη (αντί για 2 στο VFR800)

− όρθια θέση οδήγησης 96mm κοντύτερα το τιμόνι από ότι στο VFR800.

− χαμηλή σέλα 816 χιλ, μεγάλη σέλα συνεπιβάτη 5,8mm ψηλότερα από του οδηγού

− όργανα με οθόνη LCD τοποθετημένη ψηλά στο φέρινγκ

− 12mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από το VFR800

− πλαίσιο αλουμινίου twin spar

− πιρούνι 43mm, Pro-Arm ψαλίδι μονόμπρατσο και ανάρτηση HMAS με απόσβεση επαναφοράς και προφόρτηση ελατηρίου

− φρένα με C-ABS που συνεργάζονται με δαγκάνες 3 εμβόλων και δίσκους 296mm

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: Honda Σαρακάκης ΑΕΒΕ

ΕΓΓΥΗΣΗ: 2 ΕΤΟΙ

ΤΙΜΗ: 11.990 ευρώ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ 4Τ, V-4, Υ/Ψ, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ, VTEC

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 782

ΔΙΆΜΕΤΡΟΣ X ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 72X 48

ΣΥΜΠΊΕΣΗ (:1) 11,6

ΤΡΟΦΟΔΟΣΊΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΌΣ ΨΕΚΑΣΜΌΣ

ΣΎΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΉΣ 4 ΣΕ 1

ΛΊΠΑΝΣΗ ΥΓΡΌ ΚΆΡΤΕΡ ΑΝΤΛΊΑ ΛΑΔΙΟΎ

ΕΚΚΊΝΗΣΗ ΜΊΖΑ

ΣΥΜΠΛΈΚΤΗΣ ΥΓΡΌΣ ΠΟΛΎΔΙΣΚΟΣ

ΜΕΤΆΔΟΣΗ 6 ΣΧΈΣΕΩΝ ΜΕ ΑΛΥΣΊΔΑ

ΠΛΑΙΣΙΟ

ΤΥΠΟΣ ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ ΔΟΚΩΝ

ΚΆΣΤΕΡ (°) 25,46

ΊΧΝΟΣ (mm) 96

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.464

ΎΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 816

ΒΑΡΟΣ (kg) 240,4

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ/ ΡΕΖΕΡΒΑ (lt) 21,5

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΥΠΟΣ / ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) USD 43ΧΙΛ/

ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ / ΠΡΟΦΟΡΤΗΣΗ & ΑΠΟΣΒΕΣΗ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

ΜΠΡΟΣΤΑ Pireli Scorpion trail 120/70-R17,

ΠΙΣΩ 180/55-R17

ΦΡΕΝΑ

ΜΠΡΟΣΤΑ 2 Χ 296mm 3 ΈΜΒΟΛΑ, ΑΚΤΙΝΙΚΑ BREMBO

ΠΙΣΩ 1Χ 256mm 2 ΕΜΒΟΛΑ

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΊΟΥ (HP/RPM) 100/10000

ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΊΟΥ (KGR/RPM) 7,2/9500

 

Επόμενο άρθρο »

Το νέο ΥΑΜΑΗΑ SCOOTER Xenter 150cc

« Προηγούμενο άρθρο

Moto Guzzi Nοrge GTV8: με γνώμονα τον τουρισμό

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα